McLaren v boxech opět nejrychlejší, Grosjean s nejdelším stintem

McLaren | foto: McLaren

AUSTIN - PŘEHLED STINTŮ A ZASTÁVEK V BOXECH; Nejrychleji v boxech během Velké ceny Spojených států pracoval opět McLaren, nejvíce kol na jedné sadě pneumatik ujel Romain Grosjean s Lotusem

McLaren včera Red Bull těsně předčil nejen na dráze, ale také v boxech, když Lewise Hamiltona přezul za 2,6 sekundy. Rakouský tým byl o desetinku pomalejší, výkony mechaniků tak předstínily konečné pořadí v cíli.

Pod tři sekundy se vešla také zastávka Romaina Grosjeana, jenž se v boxech objevil už v 9. kole. Lotusu se však nevydařilo přezutí Kimiho Räikkönena, jenž se u nich zdržel až 6,5 s.

Podobné problémy postihly Ferrari při odbavování o titul bojujícího Fernanda Alonsa, na jeho pozici to však vliv nemělo. Zastávka Felipeho Massy byla lepší: 3,2 s - i to však bylo o dost více, než předvedli McLaren a Red Bull.

Nejhůře si vedlo HRT, které se zmítá ve finančních těžkostech. Tým je na prodej a nad jeho další budoucnosti visí velký otazník.

Závod moc zajímavých strategií nenabídl. Pirelli konzervativně vsadilo na to nejtvrdší, co má, a tak jej drtivá většina pilotů v pohodě odjela s jedinou zastávkou. Z šedi vybočili pouze Jenson Button a Nico Rosberg, kteří startovali na tvrdé směsi, zatímco zbytek pole začínal na středně-tvrdé.

Dvakrát zajeli k mechanikům pouze Paul di Resta a Michael Schumacher. Pilot Mercedesu musel měnit pneumatiky kvůli neznámému poškození. "Na mé první sadě pneumatik jsem nemohl najít vůbec žádnou přilnavost a musel tam být nějaký druh poškození, kvůli jejich špatné výkonnost," vysvětloval Schumacher po závodě.

Nejdelší stint na tvrdých pneumatikách předvedl Grosjean - zvládl na nich 47 kol, tedy 83,9 % vzdálenosti závodu. Na jedné středně tvrdé směsi ujel nejvíce kol Daniel Ricciardo v úvodu: 30 kol představovalo 53,6 % Velké ceny Spojených států.

Středně-tvrdá směs se prokázala v závodě být o půl sekundy na kolo rychlejší, nový hladký asfalt se v jeho průběhu stále velmi rychle vyvíjel. Úrovně degradace pneumatik ale byly po celý víkend extrémně nízké, k čemuž přispívaly i nízké teploty vzduchu a dráhy.

Legenda:  

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy