Jak týmy hodnotí závod Austinu? Massa: "Určitě jsem mohl být před Alonsem"

Vettel, Sebastian | foto: McLaren

AUSTIN - Jak viděli vydařený závod v Austinu jeho hlavní aktéři a významní zástupci týmů Formule 1?

MCLAREN

Lewis Hamilton, 1.
První vítěz! Mám takovou radost! Fanoušci byli skvělí, děkuji vám. Dočkali jsme se zde tak vřelého přijetí a jednoho z nejlepších - ne-li vůbec nejlepšího - závodu v tomto roce, obzvlášť pro mě a pro tým. Už to bylo dlouho, co jsme naposledy vyhráli. Jsem tak hrdý na tým a vděčný za podporu, které se nám dostalo.

Bylo to docela obtížné. Když jsem se mu [Vettelovi] konečně přiblížil, zdálo se, že jej stahuji v prvním sektoru. Do hry vstoupily vozy o kolo zpět, konečně - kolikrát se to stalo mě, když mě kvůli nim dostihli?

Vyšlo to a já jsem věděl, že to bude to kolo. Nastavil jsem motor na maximální otáčky. Šel jsem na vnitřní stranu, ale on se bránil. Přešel jsem na vnějšek a zavřel mi dveře, takže jsem měl dost velké štěstí.

Jenson Button, 5.
Start na špinavé straně byl hodně těžký - skončil jsem na 15 místo na konci prvního kola. Takže páté místo je pravděpodobně to nejlepší, co jsem mohl získat. Byla to zábava, vybojoval jsem spoustu soubojů při cestě vpřed. Bylo zde hodně akce a předjíždění - většina manévrů byla čistá, což je dobré vidět. Přesto, páté místo není zrovna to, co bych si opravdu přál. Ale auto jelo dobře, a kdybych startoval výš, mohl jsem být tam nahoře.

I tak - gratulace Lewisovi a celému týmu. Bylo skvělé závodit před tak obrovským davem nadšených amerických fanoušků - vypadalo to, že si užívali. Před příjezdem jsme věděli, že zde budeme muset předvést dobrou show a myslím, že se to povedlo. Byla tu akce a napětí až do konce, což je přesně to, co potřebujete k vytvoření skvělé sportovní podívané. Opravdu doufám, že US teď konečně přijmou F1.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Po všech těch uplynulých týdnech toto vítězství řadím hodně vysoko. Ztráta před dvěma týdny byla pro týmy, pro mě a pro Lewise velmi těžká. Myslím, že po celý tento víkend byl skvělý a opravdu se na to musel nadřít. Parádně dostihl a předjel Sebastiana, vlastně i před tím také Webbera.

Tým to potřeboval. Opravdu jsme to společně potřebovali. Byli jsme kvůli mnoha věcem zklamáni. Máme rychlé auto, dva skvělé jezdce, ale pár věcí nevyšlo, což se občas stává.

Zbývá ještě jeden závod, a jak jsem včera před všemi uvedl, jsme zde, abychom vyhráli dva závody, ještě se neloučíme: chceme vyhrát poslední dva závody. Tento jsme vyhráli, odškrtli si jeden úkol, nyní se o to budeme opravdu muset snažit v Brazílii. Bylo by to báječné dobře to tam zakončit.

Máme letos šest vítězství a rádi bychom před skončením sezony dosáhli sedmé. Trochu jsme se letos zapotáceli. Měli jsme rychlé auto, ale neodvedli jsme tak dobrou práci, jak bychom od sebe čekali. Myslím, že tyto věci jsou pro tým důležité. Nyní do Brazílie míříme opravdu pozitivně naladěni, můžeme tam odvést dobrou práci.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 2.
Jak řekl Lewis, bylo to neuvěřitelné. Před pěti lety jsem v USA odjel svůj první závod [za tým BMW Sauber - pozn. red.]. Je to příjemné se vrátit k mé 100. velké ceně. Po celý víkend jsme zde měli neuvěřitelný počet lidí.

Mám radost za tým, vyhráli jsme šampionát konstruktérů, takže jim všem děkuji. Nyní musíme udělat v Brazílii další krok. Co se týče šampionátu, po dnešku to vypadá o něco lépe. Byl to náročný závod.

Neměl jsem radost z velké pozvánky zaslané Lewisovi, když jsem se musel dostat před Karthikeyana. Byl v DRS zóně hned za mnou. Té příležitosti na rovince dostatečně využil a předjel mě. Snažil jsem se bránit, ale věděl jsem, že bude mít mnohem vyšší rychlost.

Samozřejmě jsem z toho neměl moc velkou radost. Lewis měl jedinou šanci a využil ji. Pak jsem se jej snažil držet, ale nic se mezi námi už neodehrávalo.

Mark Webber, nedokončil
Byl to nakonec alternátor. Ztratili jsme baterie ve voze, ztratili jsme KERS, ztratili jsme nastavení převodovky. Pár kol před odstoupením jsem věděl, že mám problémy a věděli jsme, že máme před sebou dlouhou cestu. Je to zklamání, ztratit tak dobrý výsledek pro mě i pro tým, a jistě to přidá víc nervů v otázce naší spolehlivosti.

Christian Horner, šéf týmu
Je to fantastické pro všechny v týmu (zisk třetího poháru konstruktérů v řadě). Před námi to zvládlo jen pár týmů a je to úžasný pokrok, který jsme během této dlouhé sezony ukázali. Je to fantastické.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Okruh je fantastický a fanoušci byli fantastičtí po celý víkend. Opravdu jsme si to užili a všem bych vám chtěl moc poděkovat za to, že jste sem přišli: Američanům, Mexičanům a Jihoameričanům. Děkuji za to, že jste dorazili a podporovali nás.

Okruh je úžasný, konfigurace zajímavá a náročná. Užili jsme si fanoušky a zařízení. Doufáme, že jsme předvedli dobrou show a že si ji příští rok užijeme ještě více.

Výměna převodovky bylo rozhodnutí týmu. Startovali bychom ze šestého a osmého místa a obávali jsme se, že bychom do první zatáčky najížděli jako devátí a desátí. Jsem na to rozhodnutí hrdý, hrdý na tým za to, že říká pravdu.

Felipe byl fantastický po celý víkend. Byl velmi rychlý ve třetím tréninku. Byl rychlejší než já v Q1, v Q2 i v Q3. Potřebujeme takovou formu od Felipeho v Sao Paulu. Red Bull bude silný a my potřebujeme, aby náš tým byl jednotný.

Za normálních podmínek si myslím, že Red Bull obsadí první a druhé místo a my šesté a sedmé, ale v mokrém závodě se může přihodit cokoliv. Dnes jsme viděli, jak odstoupil Webber. Někdy to je alternátor, KERS, brzdy či voda. Vždy se to stává jeho vozu, v Brazílii se to možná přihodí tomu druhému.

Felipe Massa, 4.
Dopoledne jsem samozřejmě neměl radost - není možné, aby se někdo radoval ze ztráty pěti míst jen pro to, aby pomohl svému kolegovi či týmu, ale víme, jak je to důležité. Možná to není jednoduché nalézt někoho jiného, kdo by to udělal. Myslím, že to je ten nejupřímnější směr, jaký můžete zvolit.

Určitě jsem mohl být v tomto závodě před Fernandem, hodně jsem mu však pomohl. Myslím, že to nejlepší, co můžete udělat pro lidi doma, kteří rádi jen neustále mluví o ničem, je tento výsledek. To, co jsme dnes předvedli, bylo fantastické. Na začátku jsem neměl radost, teď jsem ale spokojený. Bůh ví, co má dělat, a my musíme věřit a odvádět co nejlepší práci.

Myslím, že to byl možná můj nejlepší závod v tomto roce. Pro mě to bylo jako vítězství. Startoval jsem z 11. pozice. Na startu jsem čekal, že získám více pozic, nakonec z toho však byla pouze jedna. Poté jsem se ale pokoušel předjíždět a dařilo se mi to. Měl jsem po celý víkend neuvěřitelnou rychlost.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Vzhledem k tomu, jak to vypadalo včera odpoledne po kvalifikaci, jde o pozitivní výsledek. Samozřejmě, že Fernando přišel o několik bodů v šampionátu, ale důležité bylo omezit škody, abychom k poslednímu závodu dorazili s tím, že se bude hrát o všechno, což se stalo.

Hlavně chci pogratulovat Felipemu - nejen za jeho skvělou jízdu, ale také s tím vším, jak se vyrovnal s naším rozhodnutím záměrně přijmout penalizaci, abychom maximalizovali náš potenciál na startu, obzvlášť pro jeho týmového kolegu.

Šlo o těžké rozhodnutí, ale vzal ho se stejným duchem, kterého už prokázal: zájmy týmu jsou před těmi individuálními. Události ukázali, že šlo nejen o správné rozhodnutí, ale navíc nám to potvrdilo, že když kdykoliv potřebujeme pomoc, Felipe je týmovým hráčem, opravdovým a upřímným, který plně sdílí naše hodnoty - a za to mu chci veřejně poděkovat.

Fernando dnes udělal maximum s tím, co měl dnes k dispozici - jinými slovy auto na boj o vítězství nemělo. Opět předvedl ohromující úvodní kolo, kterým si otevřel cestu k pódiu.

Nyní míříme do Brazílie s vědomím, že je stále všechno možné. Dostáváme se tam ve zcela opačné situaci, než jsme byli v Abú Zabí před 2 roky! Když skončíte s tím, že v posledním závodě můžete bojovat o titul, už jste něčeho významného dosáhli. Ferrari se to dříve přihodilo mnohokrát: od roku 1997 pouze se třemi výjimkami - žádný jiný tým se nemůže pochlubit podobnou pravidelností v boji na špici Formule 1.

Dnes gratulujeme Red Bull k zisku konstruktérského titulu. Za týden v Interlagos se jim pokusíme zabránit v zisku dalšího vítězství.


Texaští cowboyové slaví na pódiu v Austinu (foto: COTA)

LOTUS

Kimi Räikkönen, 6.
Byl to ok den, ale ne zrovna jednoduchý. Měl jsem špatný start a potom se dostal do kontaktu s Force Indií ve druhé zatáčce, takže jsem ztratil ještě víc míst. Potom bylo auto dobré, mohl jsem předjíždět. Bohužel, když se zatáhlo, ochladilo se a pneumatiky přestaly fungovat. Tam jsme viděli Jensona, jak mě předjel. V podstatě to byl závod, kde jsme byli odkázáni na pneumatiky. Jsem stále třetí v poháru jezdců a udělám vše, abych si tu pozici udržel až do konce.

Romain Grosjean, 7.
Nebyl to špatný závod, ale ty hodiny v zatáčce 7 byly frustrující. Start byl dobrý, první kolo také, rychlost jsem rozhodně měl. Zlepšil jsem se až na sedmé místo a na konci bojoval s Kimim, což je dobré znamení. Jel jsem naplno a jsem rád, že jsem pro tým získal body.

Eric Boullier, šéf týmu
Dnes to nebylo tak dobré jako v Abú Zabí, ale oba vozy jsou na bodech, což je uspokojivé. V první části závodu se objevila očekávání, že jsme v pozici bojovat o lepší výsledek, přesto nám závod zrovna nevyšel. Měli jsme menší problém při zastávce v boxech u Kimiho a ztratili tam čas.

Romain udělal chybu za Nicem Hülkenbergem a ztratil příležitost zajet ještě lépe, ale nakonec to byl pro něj slušný závod a dokázal to napravit. Nakonec Red Bull, McLaren a Ferrari byli rychlejší a nebylo nic, co bychom s tím mohli udělat. Je dobré získat body, plus víme, že z auta můžeme dostat lepší výkon a máme schopnost získat lepší výsledky, takže se těšíme do Brazílie.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 8.
Další těžký závod, je to však obrovská satisfakce, že jsme svedli tolik dobrých soubojů a získali další čtyři body. Myslím, že jsme z auta vyždímali maximum a měli bychom být potěšeni z toho, čeho jsme dosáhli.

Prvních několik kol se zdálo být velmi silných, ale po desíti kolech začaly pneumatiky odcházet. Když jsme přezuli na tvrdší sadu, nebyli jsme tak konkurenceschopní, takže to bylo jen o tom co nejvíce tlačit a zůstat na bodech.

Posledních několik kol nebylo jednoduchých, protože jsem byl pod obrovským tlakem ze strany dvojice Williamsů, které byly velmi rychlé v prvním sektoru. Měli výhodu DRS a nebylo jednoduché je udržet za sebou. Byly tam nějaké souboje, ale podařilo se mi zůstat vpředu.

Paul di Resta, 15.
Povedl se mi dobrý start a několik prvních kol bylo docela dobrých, postupovali jsme vpřed s dobrými časy. Možná jsme čekali moc dlouho před zastávkou, protože jsem se po ní stal zranitelným vůči Sennovi, když jsem se trápil se zahříváním studených pneumatik. Nedokázal jsem jej za sebou udržet a pak se tatáž situace opakovala s Maldonadem.

Hodně jsem ve voze bojoval s přetáčivostí a udělal jsem chybu v zatáčce č. 19: ujela mi záď a dostal jsem smyk. Zkrátka jsem se až moc snažil udržet auta za sebou. Probrzdil jsem pneumatiky, takže sem musel zamířit podruhé do boxů. Pak už to bylo těžké dostat se zpět, protože se jednalo o čistě jednozastávkový závod.

Vijay Mallya, šéf týmu
Dnešní závod byl skvělou Formule 1 a výborným způsobem, jak sport vrátit do Ameriky. Viděli jsme parádní závodění a dráha vypadala báječně. Nico dojel znovu na bodech a pro osmé místo si dojel po velmi dobré jízdě. V poslední části závodu se dostal pod obrovský tlak ze strany Senny a Maldonada, neudělal však žádnou chybu a udržel je za sebou.

Williams jsou blízcí soupeři v šampionátu, takže bylo důležité získat více bodů než oni. Paulův závod zpočátku vypadal slibně, ale problémy s pneumatikami a smyk jej vyšly draho a zbavily šance na body. Sezóna se blíží ke konci a my se budeme snažit pokračovat v Sao Paulu v našich dojezdech do cíle na bodech. Snad se nám podaří sezónu příští víkend dobře zakončit.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 9.
Po dnešním závodě jsem šťastný - za tým stejně jako za venezuelské fanoušky a za sebe doufám, že to bude jeden z nejlepších míst pro závody F1. V prvním kole jsem vyjel zeširoka, což znamenalo, že jsem o svou pozici musel bojovat, ale to jsem si užíval, protože to byl dobrý závod a my byli konkurenceschopní.

Na začátku jsem dost míst ztratil, ale zvládl jsem to celkem dobře napravit. V posledních kolech jsem bojoval s Hülkenbergem, ale nebylo dost času na to jej dostat. Těším se na poslední závod v Brazílii a jsme připraveni tam znovu zabojovat.

Bruno Senna, 10.
Bohužel start ze špinavé stopy mi poškodil závod hned v úvodu, protože to bylo dost divoké v první zatáčce. Měli jsme však dobrou rychlost a předjížděli jsme, když to bylo třeba. Bohužel jsem z boxů vyjel za Hülkenbergem, což bylo frustrující, protože byl dostatečně rychlý při výjezdu ze zatáčky 11 a my nebyli schopni jej předjet.

To mi zničilo pneumatiky a dovolilo Pastorovi nás oba dojet. Věděl jsem, že to Pastor zkusí a nechtěl jsem to uzavřít úplně, protože potřebujeme body pro tým. Celkově to byl složitý závod, ale s dobrým koncem, protože oba vozy máme na bodech, co bylo naším cílem.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Oba jezdci neměli zrovna nejlepší start. Zatímco Pastor dokázal získat pozice na čisté straně trati, ve druhé zatáčce byl vytlačen Massou, což znamenalo, že nasbíral na pneumatiky soustu nečistot a trvalo, než se to vyčistilo.

Oba jezdci zajeli velmi dobrý závod, ale bohužel jsme nebyli schopni předjet Hülkenberga. Je dobré mít oba vozy na bodech, ale chtěli jsme víc. Nyní naši snahu budeme soustředit na poslední závod v sezoně.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 11.
Vyšel mi dobře start a první kola byla také dobrá. Měl jsem rychlost, ale kolem desátého kola jsem začal mít problém s brzdami. Pedál byl dlouhý a měl jsem před každou zatáčkou potíže. To mě stálo čas a nedokázali jsme proto získat body.

Bez ohledu na výsledek to byl skvělý zážitek, závodit zde před tolika Mexičany. Okruh Amerik je skvělý okruh a doufám, že tuto velkou cenu budeme mít v kalendáři dlouho. Nyní se musíme dát dohromady před poslední možností dostat se na páté místo v poháru konstruktérů.

Kamuj Kobajaši, 14.
Celý víkend jsem tady měl problém se zahřátím pneumatik a nedokázal jsem je přimět k fungování. Musíme zjistit proč. Přilnavost se zvýšila až v závěru závodu při mém dlouhém stintu na tvrdé sadě. To je šílené a doufám, že budeme v Sao Paulu mnohem silnější a zakončíme sezonu co nejlépe.

Moniša Kaltenbornová, šéf týmu
Pro náš tým to byl víkend ve stylu nahoru a dolů, což se odrazilo i v závodě. Sergio měl dobrý start a byl v prvním kole 11. To mu dalo šanci bojovat o body, ale později si stěžoval na problém s brzdami a v důsledku toho ztratil pozice.

Kamuj nebyl schopen zlepšit svou startovní pozici. Nevzdali jsme naše snahy o páté místo v poháru konstruktérů, ale budeme na Interlagosu pod tlakem. Přesto, vezeme si extra motivaci. Gratuluji lidem zodpovědným za COTA, protože postavili skvělý okruh a zorganizovali skvělý závod pro mnoho fanoušků, kteří se dnes zúčastnili.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 12.
Myslím, že jsem v tomto závodě předjel více aut, než za celou svou závodní kariéru! Byla to zábava především v první zatáčce, která se pro mě stala slavným předjížděcím bodem. Zvlášť v jednom kole, to jsem zvládl předjet dvě auta najednou.

Až do dneška nebyl tento víkend zrovna bezproblémový a pochopitelně jsem byl zklamaný ze včerejší kvalifikace. Kvůli tomu jsem byl ještě odhodlanější zajet dnes dobrý závod. Dal jsem do toho vše, a přestože to nebylo dost, abych dojel na bodech, bylo dvanácté místo asi to nejlepší, co jsme mohli získat.

Na startu to na špinavé stopě hodně klouzalo a předjeli mě dvě Marussie, s jednou z nich jsem se dostal do kontaktu. Myslel jsem, že jsem poškodil přední křídlo, ale zvládl jsem jet dál, protože vůz byl v pořádku a potom jsme myslím z auta dostali maximum.

Byl jsem hodně konkurenceschopný na zvolené sadě gum. Po přezutí to vypadalo, že pneumatiky pracují lépe, než jsme předpokládali, což znamenalo, že jsem ztratil výhodou, ve kterou jsme doufali po našem velmi dlouhém prvním stintu. Osobně zkrátka vím, že jsem udělal, co to šlo.

Jean-Eric Vergne, nedokončil
Měl jsem dobrý start a měl jsem asi desetinu sekundy na to se rozhodnout, jestli pojedu doprava nebo doleva při nájezdu do první zatáčky. Vypadalo to, že všichni pojedou doprava, tak jsem jel nalevo a cílem byl vnitřek zátočiny, protože jsem byl mnohem rychlejší.

Ale nevyplatilo se to a ztratil jsem pozice, zasekl se za dalšími vozy, a proto jsem nedokázal pořádně zahřát pneumatiky. Nebýt toho, byl jsem schopen bojovat a získal pár pozic zpět. Bohužel se rozbilo zavěšení a tým mi řekl, že mám zaparkovat vůz a nejezdit ani zpět. Smůla, protože na tomto novém okruhu je závodění zábava.

Franz Tost, šéf týmu
Nejprve chci pogratulovat Red Bull k zisku poháru konstruktérů. Cesta k titulu jezdců je zatím stále otevřená a bude to za týden v Brazílii úžasný souboj. A co se našeho závodu týče - Daniel podal dobrý výkon, vzhledem k tomu, že jeho kvalifikace byla pokažena žlutými vlajkami. Startoval osmnáctý a dojel dvanáctý.

Co se rychlosti týče, bylo do mezi námi, Sauberem, Force Indií a Williamsem velmi vyrovnané. Rozhodli jsme se pro velmi dlouhý první stint, protože auto bylo na té sadě pneumatik konkurenceschopné. Daniel udělal, co to šlo, aby zmenšil ztrátu na vozy před námi a ke konci téměř dojel Péreze. Ale nedostal už šanci jej předjet, nezbýval čas.

JEV měl problém se zavěšením a řekli jsme mu, ať vůz zaparkuje. Musíme prozkoumat, čím to bylo způsobeno. Máme ještě jednu příležitost získat body a v Sao Paolu je to často vzrušující a nepředvídatelný závod.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 13.
Byl to pro nás těžký víkend a bohužel jsme nezískali žádné body. Nicméně se nám dostala důležitého poučení pro příští rok a to je to, co se v tuto dobu počítá. Doufám, že příští rok tady v Austinu budeme moci být více úspěšní.

Návštěvu zde jsem si užil. Trať, lidé a město je naprosto fantastické. Takže se těším na návrat v roce 2013 a budeme tvrdě pracovat, abychom příští víkend zakončili sezónu v pozitivním duchu.

Michael Schumacher, 16.
Nemohu pro dnešní závod najít jiná slova, než ty ironická. Kolem mě byla spousta akce, ale bohužel ve špatném směru. Říct, že závod byl skutečný boj, by bylo slabé slovo. Na mé první sadě pneumatik jsem nemohl najít vůbec žádnou přilnavost a musel tam být nějaký druh poškození, kvůli jejich špatné výkonnost.

Museli jsme změnit naši strategii na dvě zastávky, což nás závod ještě více poškodilo. Celkem vzato to dnes bylo mnohem horší, než jsme očekávali zejména poté, co to nevypadalo tak špatně včera a v pátek. 

Ross Brawn, šéf týmu

Po dobrém výsledku v kvalifikaci, byl první stint Michaela na té sadě pneumatik velmi špatný a rozhodli jsme se přejít na strategii dvou zastávek. Jakmile dostal novou sadu, časy na kolo se vrátili na to, co jsme očekávali, ale tak špatný první stint to pro něj velmi ztížil.

Nico startoval hodně zezadu a šetřil své pneumatiky a my jsme věděli, že chce, aby strategie jedné zastávky zafungovala. Měl vlastně docela slušný závod s dobrými časy na kolo a kdyby se nám podařilo kvalifikovat lépe, skončil by na přijatelném místě.

I když je zklamáním, že jsme nezískali žádné body, hodně jsme se během tohoto víkendu naučili o voze a pneumatikách, což bude v budoucnu užitečné. Navzdory našemu výsledku to byl skvělý víkend pro Formuli 1 ve Spojených státech a bylo velmi potěšující vidět tolik fanoušků při prvním závodě tady v Austinu. Naše poděkování směřuje k pořadatelům, za připravení tak dobré show.

 

CATERHAM

Vitalij Petrov, 17.
Pro mě šlo jen o to, dostat z auta maximum, takže jsem velice potěšen tím, jak to dnes dopadlo. Začátek byl docela bláznivý, když všichni na studených pneumatikách projížděli první zatáčku s nákladem paliva a někdo jel i mimo. Ale mě se podařilo projet ji čistě a jakmile se pneumatiky dostaly na správnou teplotu, tak jsem se pohodlně odtrhnout od těch za mnou.

Měl jsme v plánu jednu zastávku a načasování bylo perfektní a mechanici mě rychle vypustili, když jsme přecházeli na tvrdou sadu, takže všechno šlo tak, jak jsme chtěli. Degradace pneumatik byla dost nízká, jak jsme viděli při dlouhých jízdách v pátek, ale postihly mě slabé vibrace od brzd v poslední třetině závodu. Přesto to bylo dobré odpoledne bez nějakých problémů.

Heikki Kovalainen, 18.
Byl to jeden z těch závodů, kde jsme z auta pravděpodobně nemohli dostat o moc víc. Měl jsem po celý víkend problémy dostat teplo do předních pneumatik a dnes to během několika prvních kol bylo stejné.

Na začátku jsem získal jedno místo, potom docela rychle předjel Glocka a odtud už jsem po zbytek závodu relativně snadno kontrolovat své tempo. Zastávka dopadla dobře, mechanici v boxech odvedli velmi dobrou práci. Mimo problémů s pneumatikami jsme asi v tohle mohli doufat.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 19.
Celkově to byl pro nás velmi silný závod, i když jsme doufali v o něco víc. První kolo jsem lítal po celé dráze, dvakrát mi to ujelo. Vitalij mě kvůli tomu dokázal předjet a zpočátku jsem se jej nedokázal držet, protože měl výhodu KERSu.

Pak se přede mě dostal Heikki a příběh se opakoval: nejprve jsem se trápil, ale potom jsem se na něj dotahoval. Pak jsem se jej držel. Rozhodli jsme se zajet do boxů o něco dříve, abychom viděli, zda se nedostaneme dopředu, ale žel zastavili ve stejnou dobu. Později v závodě jsem se v zatáčce č. 12 dostal před Heikkiho, ale v 15. mě znovu předjel a vytlačil trochu z dráhy.

Naše rychlost byla velmi dobrá, což je jedním z pozitiv, která si odsud odvážíme. Znovu jsme udělali velký pokrok a samozřejmě držíme 10. příčku v šampionátu konstruktérů. Celkově to pro nás vypadá velmi dobře a těšíme se na příští víkend do Brazílie, kde na to budeme opět tvrdě tlačit.

Nakonec musím říci, že jsme zde v Austinu prožili skvělý týden a úsilí závodního týmu se vyrovnalo týmu z továrny, což nám umožnilo dále se v této pozdní fázi sezóny zlepšovat.

Charles Pic, 20.
Musím říct, že to byl dnes těžký závod. V první zatáčce jsem měl nějaký kontakt a pak jsem trpěl po celý závod nedotáčivostí. Teď víme, že jsme měli poškozené přední křídlo. Velmi obtížně se udržovala teplota pneumatik ve druhém stintu vzhledem ke všem těm modrým vlajkám, kvůli nimž jsme ztratili nějaký čas.

Je to trochu zklamáním po pokroku, který jsme zde učinili: po včerejší výkonnosti v kvalifikaci jsme očekávali dobrý závod. Ke konci jsem se dokázal trochu zotavit a našel dostatek rychlosti pro naše nejrychlejší kolo, takže to byl pozitivní závěr závodu.

Nyní se budeme soustředit na poslední velkou cenu sezóny v Brazílii, ale Velkou cenu Spojených států jsme si užili a udělali pokroky. Celý tým odvedl dobrou práci.

John Booth, šéf týmu
I když to nebyl nezbytně výsledek, v nějž jsme dnes doufali, musíme být přes naši dobrou rychlost v závěru závodu realisté: kvůli nevýhodě, jíž představuje absence KERSu, jsme nebyli v pozici, abychom mohli využívat příležitosti k předjíždění.

Timo odjel závod, který byl hoden jeho zkušeností: opravdu vytvářel tlak na Kovalainena, obzvlášť v poslední třetině závodu, kdy ho na chvíli po dobrém manévru v zatáčce č. 12 předjel, jen aby byl kvůli získání pozice zpět v zatáčce č. 15 Heikkim vytlačen mimo trať.

Charles se trochu trápil na tvrdých pneumatikách, zejména kvůli své nešťastné pozici, do níž se dostal ve druhém stintu vlivem modrých vlajek. Nakonec však na čistém vzduchu ke konci dokázal předvést dobrou rychlost.

Nyní míříme do Brazílie, kdy si budeme chtít udržet naše lepšící výkony z kvalifikace. Snad se s o trochu zlepšenou závodní rychlostí dokážeme příště udržet před našimi soupeři.

Za celý tým chci poděkovat všem, kteří zde hráli svou úlohu, za vytvoření tak skvělého podniku tento víkend. Dostalo se nám výjimečně vřelého přijetí od Texasanů. Trať přinesla fantastické závodění a organizace na i mimo ní byla bezkonkurenční. Už se těšíme, až se sem příští rok vrátíme.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 21.
Celkově to pro nás byl pozitivní závod. Výkonnost vozu byla dobrá a stejně tak pneumatiky pracovali lépe, než jsme po prvním dni testování očekávali. Začátek šel dobře a dařilo se mi na to s první sadou pneumatik tlačit, ale možná jsem zašel až moc daleko a v polovině závodu mě postihla na předních pneumatikách zrnitost. Ale v polovině závodu jsme je vyměnili za tvrdé a vše šlo znovu dobře.

Pět kol před koncem se část mé karbonové sedačky porušila a já se bál, že budu muset odstoupit, ale podařilo se mi přizpůsobit nové pozici při řízení. Byl jsem tak schopný dostat se až do cíle, což není důležitý cíl jen pro mě, ale pro celý tým. Nyní je čas dívat se kupředu a připravit se na Brazílii.

Narain Karthikeyan, 22.
Atmosféra zde byla úžasná a po tom všem to byl dobrý závod. Teploty (pneumatik) byly naše slabé místo v pátek, ale včera se to zlepšilo a dnes jsme již v průběhu závodu žádné problémy neměli. Start byl čistý a naším hlavním cílem bylo dokončit závod. To se nám bez problémů povedlo a  udrželi jsme si dobré tempo na obou sadách pneumatik. Nyní se těšíme na závod v Brazílii, kde doufáme, že odvedeme dobrou práci a pozitivně zakončíme sezónu.

Luis Perez-Sala, šéf týmu
V první řadě bych chtěl poděkovat každému jednotlivému členu týmu za vynikající profesionalitu a skvělý přístup k průběhu této Velké ceny. Nebylo to snadné, ale všichni odvedli fantastickou práci a jsem na tento tým a jeho členy velmi hrdý.

Po několika závodech s jedním nebo druhým vozem neschopným dokončit, bylo opravdu dobré vidět Pedra i Naraina dokončit závod. Navíc toto dokončení s oběma vozy bylo obzvláště důležité pro každého morálně a budeme čelit poslednímu závodu s důvěrou a dobrou náladou.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy