Šest týmů v čele s McLarenem a Red Bullem testovalo po závodu v Abú Zabí. Marussia, Williams a HRT testovali v červenci v Silverstone, Ferrari a Force India testovaly v září v Magny Cours. Test mladíků se poprvé představil v roce 2009, když týmům umožňoval během sezony 3 dny testovat s mladíky.
Tehdy také došlo k zákazu testů během sezony. Původní záměr prostě jen otestovat mladé jezdce byl několika týmy v letošní sezoně porušen, když těchto testů využily k vyzkoušení nových dílů na monopostech.
Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, na otázku britského Autosportu, proč jeho tým do testu mladíků nasadil jejich dlouholetého 31letého testovače, Garyho Paffetta, což je v rozporu s původní myšlenkou testu mladíků, řekl: "Ano, ale dělali to všichni. Pokud bychom měli být upřímní, tak nedostatek testů znamenal, že malé týmy tyto testy používaly jako zdroje příjmů, když peníze byly upřednostňovány před talentem. Velké týmy tyto testy používaly k vývoji."
"Vlastně jsme pojistili i našeho koně, když jsme testovali i s Kevinem Magnussenem [22letý vítěz Formule Renault 3,5], který jasně splňuje ducha těchto testů. Ale neřekl bych, že ostatní [Paffett a Olivier Turvey] ho splňují. Je to škoda, ale můžeme to dělat. Snažíme se jen získat, což dělají všichni ostatní."
Red Bull, který v dřívějších testech mladíků nasazoval jezdce jako Jean-Eric Vergne nebo Daniel Ricciardo, pravděpodobně původní myšlenků testů splňoval více. I oni ale využili služeb mladíků, Antonia Felixe da Costy a Robina Frijnse, k vývoji vozu. Red Bull a Toro Rosso byly také kritizovány za to, že zničili původní plán zbývajících 10 týmů na uspořádání jednoho společného testu v Silverstone uprostřed sezony.
Šéf Red Bullu Christian Horner řekl: "Je to skutečná příležitost k využití mladých talentů. Rychlost Jeana-Erica a Daniela byla základním kamenem pro jejich povýšení na závodní piloty. Je pravda, že by zde měl být test mladíků, ale týmy mají rozdílné programy. Některé to využívají jako zdroj příjmů a jiné čistě ke sbírání dat. Je nemožné pomocí pravidel specifikovat, jak k testu mají týmy přistoupit. Bylo chybou týmům dovolit testovat na jiných místech a je lepší mít společný test. Společně s ostatními šéfy týmů se na tom budeme muset domluvit [pro rok 2013]."
Ideálně by se test mladíků měl konat někdy ke konci sezony. Minimalizovalo by to náklady na vývoj vozu a také by to mladíkům umožnilo v klidu jet po skončení jejich sezon v nižších kategoriích. Když by se ale v už tak dost přeplněném konci roku měly konat tři nezávislé testy oddělené týdnem volna, tak by to rozpočtům týmů určitě také nepomohlo. To také stálo za zrušením nápadu s testem v Silverstone, o kterém se tak dlouho debatovalo, až již na dráze nebylo tři dny v kuse volno.
Šéfka Sauberu, Monisha Kaltenbornová, věří, že je nezbytné, že se testu zúčastní všichni a bude se konat ke konci sezony. "Pokud se to začne moc hrotit, tak to není ničím jiným než normálním testem. Opravdu se potřebujeme vrátit k tomu, co to původně mělo být a dělat to všichni společně v době, kdy už se nebudete soustředit na vývoj auta. Všichni jsme souhlasili, že to uděláme společně ke konci sezony. A viděli jsme, co se stane, když uvolníte pravidla."