Jenson Button přiznal, že na to mohl tlačit po celý závod, aniž by si musel pneumatiky šetřit, přesto ho odjel s jedinou zastávkou, podobně jako ostatní. Velká cena Indie tím připomněla nudný průběh z nedávných let, kdy pneumatiky dodávala firma Bridgestone.
"Myslím, že je to zábavnější, když máte více zastávek, protože pak je více předjíždění, více soubojů, různí lidé s odlišnými strategiemi. Podle mě je vyšší degradace pro diváky lepší," uvádí Button.
A ti nejlepší piloti se vždy prosadí, i když musí pneumatiky v průběhu závodů šetřit: "Vždy skončíte v šampionátu se správným výsledkem - s nejlepšími týmy na čele. Hodně se to ale zamíchalo a myslím si, že to byla dobrá věc."
Výsledky by však podle něj neměly být příliš nahodilé v situacích, kdy by pneumatiky týmům motaly hlavy: "Myslím, že příští rok bude u pneumatik degradace také vysoká. Snad se ji bude dát snadněji pochopit, protože to podle mě bylo pro většinu frustrující snažit se pochopit, co pomáhá k jejich fungování a co ne."
Pravidly nařízené dvě či tři zastávky by nebyly ideální, protože by to nepřispělo k rozmanitým strategiím - ideální čas pro zastávku by byl pro všechny stejný. Button nicméně přiznává, že si v Indii, kde v posledním kole zajel nejrychlejší čas, jízdu naplno užil: "Musím přiznat, že závěr závodu na tvrdých pneumatikách byla legrace, protože jste s vozem mohli být opravdu agresivní."
Jenson Button je pro vyšší degradaci, tvrdá směs v Indii toho vydržela až příliš
(pro zvětšení klikněte; foto: McLaren Mercedes)
"Když máte trochu přetáčivé auto, normálně pneumatiky poškodíte a během kola odejdou. V posledním závodě jste s nimi mohli být agresivní, z tohoto pohledu to bylo příjemné. Z pohledu závodění je však podle mě lepší, když je degradace vyšší," dodává Button.