Druhý trénink ovládly Red Bully, nejblíže jim byl Alonso se ztrátou šesti desetin

Red Bull | foto: Red Bull Racing

INDIE - 2. TRÉNINK; Red Bull potvrdil výbornou formu i ve druhém tréninku, který ovládli jeho piloti. Na nejrychlejšího Sebastiana Vettela a Marka Webbera konkurence hleděla s řádným odstupem.

Odpoledne přivítalo týmy opět vlídné počasí, teplota vzduchu vyšplhala k 29 °C. Dráha by měla být oproti ranní části rychlejší, piloti si stěžovali na nízkou přilnavost a všudypřítomný prach.

Zapojí se již i rychle uzdravený Sergio Pérez, který dopoledne umožnil sbírání zkušeností rezervnímu pilotovi Estebanu Gutiérrezovi. Do svých strojů konečně usedá i Heikki Kovalainen (Caterham) a Bruno Senna (Williams), kteří první trénink sledovali jen z boxové zídky.

Na trať se jako první vydal v 10:30 hod našeho času Kobajaši následovaný Vergnem. Kovalainen si ještě v boxové uličce stěžuje na příliš měkký brzdový pedál. Piloti ihned najíždějí do letmých kol, nejrychlejší je při prvních pokusech Grosjean - 1:30,201 min. V boxech vyčkávají pouze vozy Ferrari.

Šéf Red Bullu Christian Horner o Sebastianovi Vettelovi prozrazuje, že "bezpochyby" v rakouském týmu zůstane i v roce 2014. Ten jde po 12 min do čela - 1:28,064 min, jeho týmový kolega Mark Webber ztrácí 3 setiny. Po rušné čtvrthodince provoz slábne, krouží jen čtyři vozy: Alonso, McLareny a Kobajaši.


Detail zadní části McLarenu (foto: Auto Motor und Sport)

Hamilton, jenž po sezóně přestupuje k Mercedesu, má na voze některé vývojové díly pro rok 2013, McLaren mu však již nesděluje, o které konkrétní věci se jedná. Přetahuje se s Alonsem o nejrychlejší kolo, Španěl je však nakonec díky zlepšení v prvním sektoru o 0,36 s rychlejší - 1:27,402 min.

Massa dostává smyk v zatáčce č. 12, po vycouvání se vrací se zničenými tvrdými pneumatikami do boxů. O 3 min později má ve stejném místě problémy Grosjean, smyku se nevyhnul ani Senna v zatáčce č. 4.


Kimi jde do akce (foto: Lotus F1 Team)

Vettel na čele po 32 min střídá Alonsa poté, co dokázal stáhnout desetinu ve všech sektorech - 1:27,256 min. Konkurence na něj ztrácí zejména v tom posledním (Alonso 3 desetiny). Red Bull v přední části jeho vozu změnil nastavení třetího tlumiče, který zabraňuje tomu, aby se podlaha dotýkala vozovky při jízdě v přímém směru a při brzdění. Hodně se pracuje na Webberově voze, který ve své druhém výjezdu absolvoval pouze 4 kola - na rozdíl od 7 kol v případě jeho kolegy.

Rosberg dostává na výběr úpravy: přezutí na měkkou směs, vyvážení aerodynamiky směrem k přední části nebo změnu naklánění. Rozhoduje se pro úpravu mapování motoru při brzdění. Po 45 min se zlepšily Lotusy s novými výfuky: Räikkönen zajel nejrychlejší čas (1:27,030 min), Grosjean byl třetí (1:27,397). Fin na Vettela najel 0,2 s v nejdelším prvním sektoru.

Pořadí v polovině tréninku:
1. Räikkönen 1:27,030
2. Vettel         + 0,226
3. Grosjean    + 0,367
4. Alonso        + 0,372
5. Rosberg      + 0,483
6. Hamilton     + 0,732
7. Senna        + 0,916
8. Webber      + 1,064

Po 52 min piloti přezouvají na měkkou směs předvádí se Rosberg, jenž o 8 tisícin překonává Lotus (1:27,022 min).

Massa, s nímž nedávno Ferrari prodloužilo smlouvu na příští rok, byl v tu chvíli opět mimo, skončil v opačném směru ve štěrku v zatáčce č. 9, dokázal se však dostat zpět. Stěžuje si na "velmi podivné" vyvážení svého monopostu. Zničil si tvrdou i měkkou sadu pneumatik a má po jakémkoliv smysluplném ježdění v poslední cenné půl hodině.


Upravena podlaha Ferrari a teplotní stínění, ve vypouklině v podlaze na kraji je senzor snímající teplotu zadních pneumatik (foto: Auto Motor und Sport)

Provoz po přezutí houstne a časy dále padají. Na čele se střídají Alonso (1:26,964), Vettel (1:26,921), který je sice pomalejší než Španěl (23,2 vs. 23,0) ve druhém sektoru, ale chuť si spravuje opět ve třetím (21,5 vs. 21,7). Před Ferrari se s druhým Red Bullem dostává i Webber (1:26,339).

Za Red Bully, Lotusy a McLareny číhá Hülkenberg (1:27,233), který po dopoledním sběru dat ve druhém tréninku zaměřuje na vyhodnocování pneumatik. Di Resta je zatím o 7 desetin pomalejší, dostává pokyn, aby svého kolegu pustil před sebe, což se mu moc nelíbí a požaduje od týmu vysvětlení. Důvodem je díra v provozu, díky které má mít čistější vzduch pro svůj následující pokus.

V poslední půl hodině se týmy věnovaly dlouhým jízdám a závodním simulacím, časy už proto dále neklesaly. Druhý trénink v Indii ovládl opět Red Bull v čele s Vettelem - nejblíže mu byl Alonso se ztrátou 0,599 s.


Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Přehled maximálních rychlostí: 1. Vergne - 320,0 km/hod; 2. Pérez - 319,9; 3. Ricciardo - 319,8; 4. Di Resta - 318,5; 5. Hülkenberg - 318,4; 6. Kobajaši - 317,8; 7. Schumacher - 317,3; 8. Rosberg - 317,1; 9. Alonso - 316,3; 10. Pic - 316,1.

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Indie (Buddh International Circuit)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:26,221
2. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,118
3. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,599
4. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,801
5. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 0,809
6. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,910
7. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,961
8. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 1,012
9. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,176
10. 19 Bruno SENNA braWilliams F1 Team+ 1,517
11. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,783
12. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 1,957
13. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 2,001
14. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,018
15. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 2,075
16. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 2,234
17. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 2,375
18. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 2,946
19. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 3,099
20. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 3,385
21. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 4,729
22. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 4,892
23. 23 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 5,151
24. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 5,272

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 32 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy