Odpoledne přivítalo týmy opět vlídné počasí, teplota vzduchu vyšplhala k 29 °C. Dráha by měla být oproti ranní části rychlejší, piloti si stěžovali na nízkou přilnavost a všudypřítomný prach.
Zapojí se již i rychle uzdravený Sergio Pérez, který dopoledne umožnil sbírání zkušeností rezervnímu pilotovi Estebanu Gutiérrezovi. Do svých strojů konečně usedá i Heikki Kovalainen (Caterham) a Bruno Senna (Williams), kteří první trénink sledovali jen z boxové zídky.
Na trať se jako první vydal v 10:30 hod našeho času Kobajaši následovaný Vergnem. Kovalainen si ještě v boxové uličce stěžuje na příliš měkký brzdový pedál. Piloti ihned najíždějí do letmých kol, nejrychlejší je při prvních pokusech Grosjean - 1:30,201 min. V boxech vyčkávají pouze vozy Ferrari.
Šéf Red Bullu Christian Horner o Sebastianovi Vettelovi prozrazuje, že "bezpochyby" v rakouském týmu zůstane i v roce 2014. Ten jde po 12 min do čela - 1:28,064 min, jeho týmový kolega Mark Webber ztrácí 3 setiny. Po rušné čtvrthodince provoz slábne, krouží jen čtyři vozy: Alonso, McLareny a Kobajaši.
Detail zadní části McLarenu (foto: Auto Motor und Sport)
Hamilton, jenž po sezóně přestupuje k Mercedesu, má na voze některé vývojové díly pro rok 2013, McLaren mu však již nesděluje, o které konkrétní věci se jedná. Přetahuje se s Alonsem o nejrychlejší kolo, Španěl je však nakonec díky zlepšení v prvním sektoru o 0,36 s rychlejší - 1:27,402 min.
Massa dostává smyk v zatáčce č. 12, po vycouvání se vrací se zničenými tvrdými pneumatikami do boxů. O 3 min později má ve stejném místě problémy Grosjean, smyku se nevyhnul ani Senna v zatáčce č. 4.
Kimi jde do akce (foto: Lotus F1 Team)
Vettel na čele po 32 min střídá Alonsa poté, co dokázal stáhnout desetinu ve všech sektorech - 1:27,256 min. Konkurence na něj ztrácí zejména v tom posledním (Alonso 3 desetiny). Red Bull v přední části jeho vozu změnil nastavení třetího tlumiče, který zabraňuje tomu, aby se podlaha dotýkala vozovky při jízdě v přímém směru a při brzdění. Hodně se pracuje na Webberově voze, který ve své druhém výjezdu absolvoval pouze 4 kola - na rozdíl od 7 kol v případě jeho kolegy.
Rosberg dostává na výběr úpravy: přezutí na měkkou směs, vyvážení aerodynamiky směrem k přední části nebo změnu naklánění. Rozhoduje se pro úpravu mapování motoru při brzdění. Po 45 min se zlepšily Lotusy s novými výfuky: Räikkönen zajel nejrychlejší čas (1:27,030 min), Grosjean byl třetí (1:27,397). Fin na Vettela najel 0,2 s v nejdelším prvním sektoru.
Pořadí v polovině tréninku:
1. Räikkönen 1:27,030
2. Vettel + 0,226
3. Grosjean + 0,367
4. Alonso + 0,372
5. Rosberg + 0,483
6. Hamilton + 0,732
7. Senna + 0,916
8. Webber + 1,064
Po 52 min piloti přezouvají na měkkou směs předvádí se Rosberg, jenž o 8 tisícin překonává Lotus (1:27,022 min).
Massa, s nímž nedávno Ferrari prodloužilo smlouvu na příští rok, byl v tu chvíli opět mimo, skončil v opačném směru ve štěrku v zatáčce č. 9, dokázal se však dostat zpět. Stěžuje si na "velmi podivné" vyvážení svého monopostu. Zničil si tvrdou i měkkou sadu pneumatik a má po jakémkoliv smysluplném ježdění v poslední cenné půl hodině.
Upravena podlaha Ferrari a teplotní stínění, ve vypouklině v podlaze na kraji je senzor snímající teplotu zadních pneumatik (foto: Auto Motor und Sport)
Provoz po přezutí houstne a časy dále padají. Na čele se střídají Alonso (1:26,964), Vettel (1:26,921), který je sice pomalejší než Španěl (23,2 vs. 23,0) ve druhém sektoru, ale chuť si spravuje opět ve třetím (21,5 vs. 21,7). Před Ferrari se s druhým Red Bullem dostává i Webber (1:26,339).
Za Red Bully, Lotusy a McLareny číhá Hülkenberg (1:27,233), který po dopoledním sběru dat ve druhém tréninku zaměřuje na vyhodnocování pneumatik. Di Resta je zatím o 7 desetin pomalejší, dostává pokyn, aby svého kolegu pustil před sebe, což se mu moc nelíbí a požaduje od týmu vysvětlení. Důvodem je díra v provozu, díky které má mít čistější vzduch pro svůj následující pokus.
V poslední půl hodině se týmy věnovaly dlouhým jízdám a závodním simulacím, časy už proto dále neklesaly. Druhý trénink v Indii ovládl opět Red Bull v čele s Vettelem - nejblíže mu byl Alonso se ztrátou 0,599 s.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí: 1. Vergne - 320,0 km/hod; 2. Pérez - 319,9; 3. Ricciardo - 319,8; 4. Di Resta - 318,5; 5. Hülkenberg - 318,4; 6. Kobajaši - 317,8; 7. Schumacher - 317,3; 8. Rosberg - 317,1; 9. Alonso - 316,3; 10. Pic - 316,1.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:26,221 |
2. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,118 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,599 |
4. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,801 |
5. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,809 |
6. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,910 |
7. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,961 |
8. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,012 |
9. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,176 |
10. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 1,517 |
11. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,783 |
12. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,957 |
13. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 2,001 |
14. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,018 |
15. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,075 |
16. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,234 |
17. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,375 |
18. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,946 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 3,099 |
20. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 3,385 |
21. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 4,729 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 4,892 |
23. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 5,151 |
24. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 5,272 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ