Lotusu s Coanda výfuky v Koreji scházel výkon, v Indii s nimi hodlá učinit další pokrok

Pirelli | foto: Pirelli

Technický ředitel Lotusu James Allison přiznává, že přes nedostatek maximálního výkonu byl tým s novými Coanda výfuky a vyšším přítlakem v Koreji spokojený. Očekává, že s nimi v Indii učiní další pokroky.

Lotus nové výfuky nasadil v závodě pouze na voze Kimiho Räikkönena, který s nimi dojel pátý. Fin si stěžoval na nižší výkon zejména na rovinkách, pochvaloval si ale citelný nárůst přítlaku na zádi. Romain Grosjean naproti tomu dostal nové přední křídlo, které v Indii budou mít k dispozici oba piloti, stejně jako Coanda výfuky.

Allison s nimi očekává další pokroky: "Byli jsme s jejich fungováním při prvním nasazení poměrně spokojení. Věděli jsme, že naši první implementaci bude trochu scházet výkon, doufali jsme však ve větší nárůst přítlaku, což jsme s potěšením na dráze zaznamenali.

Už náš prvotní návrh byl krokem vpřed oproti předchozímu systému, ale od tohoto balíku očekáváme více po úpravě výfuků tak, abychom získali ztracený výkon," uvádí technický ředitel Lotusu.


Kimi Räikkönen si s novými Coanda výfuky v Koreji dojel pro dalších 10 bodů
(foto: Lotus F1 Team)

Forma jeho týmu podle něj byla v Koreji lepší než v předchozích závodech, byť na pódium nedosáhli: "Nezazářili jsme, ale s oběma vozy jsme dojeli na body a byli jsme znatelně konkurenceschopnější než v předchozích závodech, co se týče ztráty na pole position.

Navíc jsme během víkendu úspěšně zvládli implementaci našeho Coanda výfukového systému, stejně jako reakci na drolení předních pneumatik, což je znakem okruhu v Koreji," dodává Allison.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy