Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Koreji?

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Jak si vedli týmoví kolegové ve vzájemných soubojích v rámci jednotlivých stájí během závodního víkendu v Koreji?

Kvalifikace

Sobotu v Jeongamu ovládl opět Red Bull, ovšem tentokrát nikoliv Sebastian Vettel, ale překvapivě Mark Webber, který letos posedmé vyzrál na svého týmového kolegu. Oba piloty dělilo pouhých 74 tisícin, menší rozdíl by už jen u Marussie, kde zkušenějšího Glocka popáté porazil mladý Pic.

Překvapení se zrodilo také u McLarenu, když Jenson Button o pouhý 5 tisícin zaostal za postupovým časem do Q3. Moc mu nepomohly žluté vlajky v rozhodujícím kole, kdy se mohl zlepšit, na což si stěžovali i piloti Sauberu. Hamilton byl v Q2 o 0,441 s rychlejší a nakonec vybojoval pozici hned za oběma vozy rakouské stáje.

Bez překvapení se vyvíjel duel u Ferrari, kde Fernando Alonso znovu předčil Felipeho Massu - kvalifikační skóre sezóny 2012 vyznívá drtivě v jeho prospěch: 15:1. Lepší výkonnost potvrzuje také Pastor Maldonado u Williamsu, Bruno Senna sklonit před jeho uměním musel letos sklonit již počtrnácté.

Celkem vyrovnané jsou v kvalifikačních soubojích jezdecké dvojice Force Indie a Sauberu, kde mají mírně navrch Nico Hülkenberg a Kamuj Kobajaši - shodně 8:7.


Tabulka č. 1 - Srovnání výsledků v kvalifikaci

Závod

Ve Velké ceně Koreje jsme se krátce po startu dočkali dalšího karambolu, když Kamuj Kobajaši při brzdění do třetí zatáčky na konci dlouhé rovinky sestřelil Jensona Buttona a Nica Rosberga. Oba vyřadil ze závodu, ale sám ještě chvíli pokračoval, ale kvůli poškození svého vozu nakonec v 17. kole také odstoupil.

Další průběh byl přímočarý bez nějakých překvapení. Příjemným překvapením bylo Toro Rosso, které letos podruhé dojelo s oběma vozy na bodech, a to na stejných pozicích (8. Vergne, 9. Ricciardo).

Zklamáním byl naopak Williams, jenž chtěl v Jeongamu bojovat o body, ale nakonec se přes odstoupení několika jezdců na čele musel spokojit až se 14. a 15. pozicí. Tým bojoval s nekonzistentní ovladatelností vozu, Pastor Maldonado podal nicméně obdivuhodný výkon, když celý závod odjel pouze s jedinou zastávkou, přičemž na Sennu přezouvajícího dvakrát ztrácel průměrně kolem 0,35 s na kolo.


Tabulka č. 2 - Srovnání výsledků dle nejrychlejšího kola v závodu

Očekávaná životnost super-měkké směsi přitom byla 17 kol, u měkké směsi 24 kol, týmy proto v neděli plánovaly dvě zastávky. V závodě byl mezi oběma druhy pneumatik rozdíl 0,2 - 0,6 s na kolo. Jedinou zastávku krom Maldonada zvládl také Karthikeyan, třikrát kvůli prasklé zadní zkrutné vzpěře a vyššímu opotřebení gum stavěl Hamilton (více o zastávkách v boxech a strategiích zde).

Zajímavou strategii využil Vergne, který si čerstvou super-měkkou směs nechal nechal až na poslední stint, v němž v pohodě i díky vysoké maximální rychlosti (324,5 km/hod) svého vozu odolával pokusům trápícího se Hamiltona (313,4 km/hod).

Velmi dobrý závod po vydařeném startu odjel před prodloužením svého kontraktu Felipe Massa, který byl tentokrát viditelně rychlejší než Fernando Alonso, ale tým mu jeho předjetí a případný postup dále před svého kolegu bojujícího o titul nedovolil.


Tabulka č. 3 - Srovnání výsledků dle "čistého" průměrného kola v závodu
(bez započtení prvního kola, jednotlivých kol nájezdů do/výjezdů z boxů)

Výtečně si vedl i Nico Hülkenberg, jenž se na startu dostal před Grosjeana, který byl po sérii několika incidentů velmi opatrný. Lotus se zdál být rychlejší, ale mladý Němec, který bude příští rok zřejmě závodit za Sauber, se dobře bránil.

Lotus se úspěšně pokusil v 31. kole při druhých zastávkách o podseknutí, když Grosjean zaostával o 0,6 s. Když však dojeli Hamiltona, Hülkenberg chytře předjel oba soupeře najednou. Francouz již v závěru kvůli degradaci pneumatik neměl šanci na útok.

Jeho týmový kolega Räikkönen dojel na páté příčce o 9 sekund před Force Indií, dlouho se však trápil za Hamiltonem. K tomu přispěl nižší maximální výkon vozu s novými Coanda výfuky, jež Lotus poprvé otestoval a také hned nasadil do závodu v Koreji.

Graf - Vývoj časů na kolo nejrychlejší šestice závodníků v průběhu závodu
(pro zvětšení klikněte)

 


Tabulka č. 4 - Pořadí a body v šampionátu



Vývoj relativních bodových rozdílů mezi šestici nejrychlejších pilotů

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy