Red Bull popírá, že by dvojitý DRS byl klíčový v obratu jeho formy

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Red Bull nasadil v Singapuru dvojité DRS a od té doby Sebastian Vettel zaznamenal dvě vítězství. Stáj však odmítá, že by tento systém byl klíčový pro zvrat v jejich výkonnosti.

Podle technického konzultanta BBC a bývalého konstruktéra vozů F1 Garyho Andersona a italského novináře Giorgia Pioly systém Red Bull funguje tak, že po aktivaci DRS vede vzduch otvorem v bočnici zadního křídla (podobně jako u Mercedesu) do spodního zadního křídla (beam wing), kde má docházet k odtržení proudění.

Systém Mercedesu se liší, vzduch vede až do předního křídla. Žádný otvor se nám však zatím ve spodním zadním křídle Red Bull nalézt nepodařilo, otvor nahoře nad klapkou je ale patrný.

Red Bull do Singapuru i do Suzuky přivezl několik novinek včetně nastavitelných brzdových bubnů či předního křídla. DDRS nepovažuje za ten nejvýznamnější prvek, který přispěl ke zrychlení vozu RB8.

"Jak už to u těchto věcí bývá, není to nikdy o jedné klíčové věci. Myslím si, že by bylo velmi obtížné říct, že vůz za svou výkonnost vděčí zadnímu křídlu," uvedl včera šéf Red Bullu Christian Horner.

"Myslím, že jsme udělali pokrok ve všech oblastech. Je to o dolaďování detailů. V Japonsku jsme například měli nejrychlejší zastávku, takže by bylo špatné tvrdit, že za vzestup výkonnosti může nalezení několika kilometrů na rovince," pokračuje Horner, podle něhož byla dominantní výkonnost v Suzuce výsledkem několika faktorů.


Vstupní otvor v bočnici zadního křídla Red Bullu RB8 (foto: Red Bull Racing)

"Myslím, že auto zde fungovalo za všech podmínek: s nízkým i vysokým množstvím paliva, při dlouhých jízdách na obou směsích pneumatik, které nám tento víkend byly poskytnuty. Myslím, že povaha tohoto okruhu vozu seděla," pochvaloval si výkony v Suzuce, která poskytuje reprezentativnější obrázek o výkonnosti monopostů než Spa a Monza vyžadující nízký přítlak.

"Viděli jsme však, jak je výkonnost proměnlivá, takže po tomto podniku nemůžeme vůbec nic předvídat - jen to, že potřebujeme usilovně pracovat a zvyšovat výkonnost vozu. Šampionát je nyní v podstatě soubojem čítajícím pět závodů mezi Fernandem a Sebem.

Nemůžete odepisovat ostatní. Kdokoliv odvede nejlepší práci v příštích pěti závodech, ten nakonec zvítězí," dodává Horner. Pro Koreu plánuje další vylepšení svých monopostů většina špičkových týmů, podle italského Autosprintu ale Ferrari větší balík novinek nasadí v Indii. Závody ve zbrojení ke konci sezóny vrcholí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy