Prohlášení týmů po Velké Ceně Singapuru

Red Bull | foto: Red Bull Racing

SINGAPUR - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jaké jsou pocity účastníků Velké ceny Singapuru?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Myslím, že to je jeden z nejtěžších závodů sezóny. Okruh je zabijákem, je tak hrbolatý a dlouhý. Těžili jsme z Lewisovy poruchy. Viděl jsem, jak mu trochu uniká olej z auta už o několik kol dříve, po tom celém víkendu jsme měli dobrý závod.

Jsem neuvěřitelně šťastný a hrdý na to vítězství. Rád bych ho věnoval Sidovi Watkinsovi. Myslím, že je jedním z největších důvodů, proč se těšíme z každého týdny, takže mu moc děkuji.

V tomto závodě se může stát cokoliv a je to velké legrace sledovat, nyní však na to musíme tlačit, abychom na konci sezóny skončili před těmi kluky, kteří jsou námi.

Mark Webber, 10.
Nebyl jsem na tom s tempem tak špatně. Strategie byla v pořádku, ale druhý safety car nás posunul na konec fronty. Bojovat tady a přitom se ohlížet na pneumatiky, je docela zmatek. Je to škoda. Sebastian získal nějaké dobré body pro tým, to je dobré a já se těším na příštích pár závodů. Mám to v Suzuce rád, takže se na to těším.

Christian Horner, šéf týmu
Sebastian Vettel byl po celé odpoledne na koni, odjel dnes perfektní závod. Snížil náskok Alonsa. Staví nás to do dobré pozice před posledními šesti závody.

 

McLAREN

Jenson Button, 2.
Pro nás to byl těžký závod. Po restartu to bylo těsné. Já akceleroval a Seb zabrzdil. Měl jsem štěstí, že jsem nenarazil do zádi jeho vozu. To by bylo ponižující. Chtěli jsem vyhrát, ale nemůžete vyhrát všechny. Druhé místo je dobré. Pro tým je to však zklamání, nedokončit s druhým vozem. Důležité ale je, že máme hodně dobré auto! 

Lewis Hamilton, nedokončil
Jsem v pohodě. Bylo to ale skličující, když se mi zastavilo auto. Soustředil jsem se na stáhnutí mezery a mohl jsem na to víc tlačit, měl jsem dobrou rychlost. Myslím, že dnes jsme mohli jednoduše vyhrát.

Nicméně tak se nestalo. Red Bull odvedl dobrou práci, Jenson také. Chybí nám šest závodů, a tak nesmím přestat doufat.

Potřebuji vyhrát všechny zbylé. Nevzdávám se, budu bojovat až do konce. Tohle naši situaci komplikuje, ale jak jsem řekl, stále máme před sebou šest závodů.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Selhání převodovky. Nevíme proč, pravděpodobně se stalo něco s difirenciálem. Je to velmi skličující. Měl (Lewis Hamilton – pozn. redakce) dobrou rychlost, staral se dobře o své pneumatiky a dělal vše pro to, co by mohlo zaručit vítězství.

Je to smutný večer. Je to náročné, protože do konce zbývá šest závodů, víme, že máme dobré auto a silný tým. Budeme bojovat na Suzuce, což je velmi náročný okruh, a doufáme, že na něm budeme silní.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Je to jedna z nejlepších tratí a my si jízdu zde užíváme. Atmosféra je fantastická a byl to znovu zábavný závod. V Monze vyhrál Lewis a Sebastian odstoupil, tady odstoupil Lewis a Sebastian vyhrál. Když to tedy půjde takhle dále a já budu stále sbírat body, budu spokojený.

Felipe Massa, 8.
Byl to velmi obtížný závod. Opravdu škoda událostí z první zatáčky, nebýt defektu, byl bych dojel mnohem blíže Fernandovi. Bylo by to důležité pro oba šampionáty. Od mé zastávky v boxech už jsem se snažil jen udržet pneumatiky při životě. Naštěstí pomohly oba výjezdy safety caru. Auto jezdilo opravdu jinak, než v předchozích dnech - jako bych jel v úplně jiném voze. Na konci jsem se snažil získat co nejvíc míst, pak už jsem jen myslel na to, jak dojet do cíle. 

Manévr na Sennu? Pravidla hovoří jasně. Už jsem byl vedle něj a musel mi udělat místo, místo toho mě natlačil na zeď. McLareny a Red Bully jsou silné, ale dnes to bylo dobré. Fernando získal důležité body. Samozřejmě ale musíme zlepšit zejména kvalifikace.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Byl to velmi náročný víkend, ale výsledek je pozitivní. Je pravda, že Fernandův náskok už není takový, ale také získal důležité body. Ohledně Poháru konstruktérů, situace je skoro stejná. Výkon dnes byl určitě lepší, než ten z kvalifikace, i ohledně chování pneumatik. Měli jsme smůlu, nebýt prasklé pneumatiky, Felipe by skončil lépe. První safety car nám také nepomohl.

Do konce zbývá šest závodů. Musíme udělat krok vpřed, nemůžeme se spoléhat na smůlu ostatních. Zlepšení musí přijít zejména na okruzích, které vyžadují maximální přítlak. Je to naší prioritou číslo 1. A také spolehlivost. I za nejmenší chybu v této fázi sezony zaplatíte hodně. 


Stupně vítězů v Singapuru (foto: Scuderia Ferrari)

FORCE INDIA

Paul di Resta, 4.
Dobrý start, získání pozic a potom až do konce stíhání Ferrari, které bojuje o titul  - to je pro nás úžasné. Náš nejbližší rival nedojel, takže je to opravdu speciální a můžeme si to dnes pořádně užít. Udržet soutředění byla ta nejtěžší věc v tomto závodě a pokusit se zaměřit a ujistit se, že jste v co nejlepší psychické pohodě, abyste mohl řídit své auto.

Je to moje vlastní cesta, ale s lidmi kolem, kteří mi pomohou, by to mohlo být ještě lepší. Vždycky jsem říkal, že chci vítězit. Dnes to byl skvělý výsledek, ale chci se ještě posunout a doufám, že to zvládneme ještě před koncem této sezony.

Nico Hülkenberg, 14.
Byl to dost těžký závod. Strategie byla začít na měkkých pneumatikách, což se mohlo vyplatit, ale zasekl jsem se za Kimim a Michaelem velmi brzo a nemohl tak ukázat pravou rychlost vozu. Načasování safety caru nebylo ideální a druhý můj závod hodně pokazil. Takže celkově ty věci nezapadli do sebe, alespoň pro mě tento týden, ale je tu hodně pozitiv, která si můžeme odnést - rychlost vozu a výsledek Paula.

Vijay Mallya, šéf týmu
Skvělý den pro tým a zvlášť pro Paula, který může být na svůj výkon opravdu pyšný. Byla to skvělá jízda a dokázal z auta dostat skvělou rychlost, která v něm byla. Safety car fungoval dobře, chvíli jsem dokonce mysleli na pódium, když Paul stíhal Alonsa v závěrečných kolech

Je to pro tým odměna za práci, že jsme byli schopni být pár sekund od pódia a udržovat si rychlost s Ferrari. Dvanáct bodů nám dává náskok v šampionátu 21 bodů nad Williamsem a stahujeme ztrátu na Sauber. Jsem zklamaný, že to nevyšlo Nicovi, protože jsme dnes měli rychlé auto a mohli jsme získat více bodů. Safety car jeho závod dost poškodil a nebyla šance na nápravu.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 5.
Večer se pro mě po dlouhé době odvíjel dobře. Dokončit závod na pátém místě po startu z desátého je velmi slušný výsledek a já jsem velmi šťastný, že jsem dokázal přivézt několik bodů jak prosebe, tak i pro tým.

Je také moc příjemné dojet před oběma Lotusy, což jsem před závodem nečekal. Ušetření jedné sady pneumatik ve včerejší kvalifikaci se ukázalo jako správná strategie při startu a v prvním stintu.

Díky týmu za dobře zvládnutou telekomunikaci během závodu. Teď se těším do Japonska a na příležitost ke zlepšení díky našemu novému balíčku pro auto.

Michael Schumacher, nedokončil
Po safety-caru jsem skončil poněkud dříve. Auto nezrychlovalo a pak jsem při brzdění jel rovně a brzdy se zablokovaly. Nehoda byla nevyhnutelná. Je mi líto Jeana-Erica a jeho tým, my se ale nyní musíme podívat na to, co se stalo.

Ross Brawn, šéf týmu
Byl to těžký závod a jsem potěšen, že tým dnes večer odvedl velmi dobrou práci. Nico dnes odjel velmi dobrý závod a naše strategie fungovala velmi dobře, díky ní získal pět míst oproti své startovní pozici. Po prvním kole utrpěl nějaká poškození vozu způsobená kontaktem, nicméně přinavost byla slabší, než jsme čekali, a to mu v jeho podmínkách hrálo do karet. Michaelův závod se odvíjel dobře, až do incidentu, který pro něj znamenal konec.

Byla to neobvyklá směsice podmínek, a proto se musíme podívat na data a zjistit, co se mohlo stát. Děkuji týmu za jejich těžkou práci, díky které nám připravil velmi soutěživé podmínky během celého víkendu. Se zlepšeními, která jsme sem přivezli, se auto zlepšilo, nicméně stále nejsme přímo tam, kde bychom chtěli být.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 6.
Když se podívate na výsledek kvalifikace, nebylo to dnes tak špatné, ale mohlo to být i lepší. Nebyli jsme dost rychlí na pódium, ale první výjezd safety caru nám uškodil a kdyby nevyjel, možná bychom měli pozici k dobru.

Byli jsme určitě rychlejší než Mercedesy, ale po většinu závodu jsme byli za nimi. Je tu tak těžké předjíždět, musíte spoléhat na to, že někdo udělá chybu, nebo při zastávce v boxech... Pořád jsem třetí v celkovém pořadí, máme nějaká vylepšení na autě a snad budu bojovat o přední pozice.

Romain Grosjean, 7.
Byl to těžký závod, ale neskončil tak špatně. Měl jsem dobrý start, držel si pozici i v prvních zatáčkách, kde to bylo těsné. Rozhodně jsme měli lepší výkonnost, než jsme očekávali. Samozřejmě, Kimi mě předjel. Byl rychlejší a zdržovat ho by nemělo cenu. Je vždy těžké nechat někoho jen tak projet, i když je to týmový kolega, ale musím uvažovat inteligentně. Dá se říct, že mohu být dnes s výsledkem spokojen. 

Eric Boullier, šéf týmu
Měli jsme složitý start do víkendu, ale zvrátili jsme to. Kvalifikace byla špatná, ale závodní tempo bylo dobré. I když nám to trochu pokazil safety car, strategie fungovala. Po obtížném víkendu je Kimi stále třetí a oproti McLarenu a Red Bullu toho moc v Poháru konstruktérů neztrácíme. Trochu nás zaskočilo, že nám to tu zpočátku nešlo, naší prioritou do zbytku sezony je ujistit se, že už se do podobné pozice nedostaneme. 

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 9.
Je skvělé být znovu na bodech, po letní přestávce se nám opravdu daří. I když jsme pokaždé nebodovali, bojovali jsme o body pokaždé. Mám z toho radost. Pomohl nám safety car, ale pak jsem musel bojovat s jezdci za mnou. Jsem tedy s devátým místem spokojený, užil jsem si souboj s Markem, i když se mi nepodařilo udržet za sebou Massu. V závěru už jsem moc do zrcátek nekoukal, snažil jsem se prostě dojet do cíle. 

Jean-Eric Vergne, nedokončil
Naše strategie fungovala a safety car nám pomohl. Moje tempo bylo velmi dobré, ještě lepší, než jsme očekávali. Celkově jsem spokojený, protože jsem od pátku udělal velký pokrok. Tým pracoval velmi dobře. Jen škoda, že jsem nezískal body.

K nehodě - snažil jsem se dohnat Péreze, zabrzdit co nejpozději a předjet ho, takže nevím, co se přesně stalo. Předpokládám, že Michael zabrzdil dost pozdě a už nemohl srážce zabránit. Nemá cenu se rozčilovat, protože v závodění se tohle stává, a i ten nejzkušenější jezdec dělá chyby. Omluvil se a tím to pro mě končí.

Franz Tost, šéf týmu
Dařilo se nám podobně, jako v Monze. Daniel tu získal body za deváté místo, ale mohlo to být i lepší, protože Jean-Eric byl také na bodech, až do té kolize. Oba jeli velmi dobře a Daniel skvěle bojoval s Markem Webberem v závěru závodu. Jean-Eric si také vedl dobře.

Tým si vedl velmi dobře, i když jsme se v pátek trápili, v sobotu bylo všechno v pořádku. Navíc se nám dařilo na trati, na které se nám podle předpokladů tolik dařit nemělo. Proto se do Japonska a Koreji velmi těšíme.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 11
Pro nás to byl pochopitelně těžký víkend. Dost jsme se trápili a nikdy jsme neměli potřebnou rychlost. Zkusili jsme všechno včetně odlišných strategií, ale nakonec body zkrátka dnes nebyly v našich silách. Měl jsem pár dobrý soubojů, ale bylo příliš obtížné předjíždět. Musíme se do příštího závodu v Suzuce zlepšit a jsem si jistý, že to zvládneme.

Kamuj Kobajaši, 13.
Měl jsem špatný start, hodně mi prokluzovaly kola a potom se dost dlouhou dobu nic nedělo. Nebyl jsem v pozici atakovat a nemělj sem rychlost. Po druhém safety caru, když zajel do boxů, jsem nedokázal zabránit dotknutí se vozu Nica Hülkenberga. Neměl jsem žádné místo.

Pro mě to byl závodní incident. Nico se omluvil, když mě po závodě viděl, měl problém s přetáčivostí, já jsem přišel o přední křídlo a musel do boxů. Přesto, tohle pro nás nebyl dobrý víkend, ale já jsem přesvědčen, že se v Japonsku vrátíme silní.

Peter Sauber, šéf týmu
Oba naši piloti tvrdě bojovali, jak jsme všichni mohli vidět v TV. Dnes ale nemohli dosáhnout ničeho lepšího. Bez výjezdů safety caru by možná byly body na dosah.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 12.
Pro nás neuvěřitelný závod! Celkem jsem věděl, že s naší strategii půjde něco dělat, jestliže zůstanu poblíž Kovalainena během prvního stintu a dostal jsem z vozu vše, abych toho dosáhl. Bohužel tlaku v zadních pneumatikách bylo až moc a v 19. zátočině jsem narazil do zdi. V první chvíli jsem si myslel, že je po závodě a  pak jsem si uvědomil, že špička vozu je opravdu pryč a musel upravit styl jízdy. Vlastně jsem dělal vše, abych udržel vůz na trati.

Musel jsem si zvyknout na chování vozu a šetřit zadní pneumatiky v levotočivých zatáčkách. Doháněl jsem to však v těch na pravou stranu. Když vyjel safety car, věděl jsem, že smrsknutí do kupky nám znovu dá šanci bojovat. Po prvním safety caru jsem byl rychlejší než heikkiho vůz a když zajel do boxů, musel jsem z vozu dostat maximum, aby se přede mě nedostal díky čerstvým pneumatikám.     

Pokud jde o zastávky, tak tým odvedl dobrou práci a jsme teď velmi konzistentní. My samozřejmě musíme udržet desáté místo až do konce a doufám, že to půjde. Během posledních čtyř měsíců jsme opravdu smazali tu mezeru mezi námi a Caterhamem. Tohle je pěkná odměna pro všechny v týmu, protože to nebylo lehké. Užíváme si téhle chvíle, ale budeme na to tlačit jak příští závod, tak i dále.  

Charles Pic, 15.
V první řadě musím říct, že celý tým odvedl dobrou práci. Dnešní výkon je velmi důležitý pro každého v týmu a to je velmi pěkná odměna za všechnu tu neuvěřitelně tvrdou práci na trati a v továrně během letošního roku. Jsem se svým závodem spokojený i když jsem skončil 15., ale po penalizaci 20 sekund klesl na 16. Plán byly dvě zastávky s dlouhými stinty na tvrdých pneumatikách, ale kvůli safety caru to nevyšlo. 

Musel jsem být dlouho na super měkkých na konci závodu a trápila mě velká degradace. Celkově to byl dobrý víkend a jsem spokojený s mou výkonností od pátečního tréninku po kvalifikaci na tomto okruhu, který je pravděpodobně tou nejnáročnější z nových tratí a kterou jsem jel poprvé v téhle sezóně. A jsou zde ještě nějaké, které teprve přijdou. Celkově závod tady v Singapuru byl neuvěřitelnou zkušenostní a těším se, až si to zopakuji.

John Booth, šéf týmu
Byl to extrémně složitý závod s mnoha proměnnými: vysoká degradace pneumatik, počet safety car fází a také škrábnutí o zeď v sedmém kole, které mohlo všechno změnit. Z pohledu výsledku, jsme velmi spokojeni s 12. místem Tima a výkon Charlese, před započtením trestu ukázal, že i přes různé strategie, dnes tým bojoval o desáté místo mezi konstruktéry. Tohle je důležitý závod pro tři nejnovější týmy.

S ohledem na detail byl závod Tima dokonale proveden. Bohužel brzy udeřil pravou zadní částí vozu v zatáčce 19., což nám narušilo strategii a povolali jsme ho do boxů dříve, abychom zavěšení zkontrolovali. Všechno vypadalo v pořádku a on pokračoval, nicméně jsme se rozhodli vrátit se na strategii tří zastávek. Safety car v závěru nás znovu přivedl k strategii dvou zastávek a museli jsme udržet nervy na uzdě, jelikož poslední stint byl 34 kol dlouhý.

Charles odvedl další solidní výkon v náročných podmínkách. Jeho strategie, s využitím safety caru, byla dobrá. Celkově to byl den, kdy všechno od nich, přes inženýry, až po mechaniky klapalo dokonale. Opravdu je čisté zlepšení v tempu dáno tvrdou prací odvedenou v Banbury a naším partnerem Cosworthem v Northamptonu.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen, 16.
Pro mě to byl dobrý závod do doby, než vyjel safety car. Rozhodli jsme se zůstat na trati, ale po druhém restartu jsem byl pravděpodobně na trati moc dlouho a pneumatiky začaly odcházet. Musel jsem znovu zastavit a neměl jsem dostatek času se z toho zotavit, a to se nezlepšilo až do konce závodu – kdyby nebylo safety caru, věřím, že bych skončil daleko výš.

Nyní musíme kopat mnohem hlouběji, abychom našli více výkonu. Podíváme se, co o víkendu nefungovalo dobře a jsem si jistý, že tým zanalyzuje vše a zjistí, kde je možné udělat pár změn, nepřestaneme ale bojovat.

Vitaly Petrov, 19.
Fantasticky jsem odstartoval, předjel jsem minimálně dvě nebo tři auta, ale potom jsem viděl, jak auto napravo udělalo velmi agresivní pohyb doleva, tak jsem se rychle uhnul, abych se vyhnul kontaktu. Byl jsem velmi blízko Massovi a už to bylo v brzdící zóně, takže bohužel došlo ke kontaktu a moje přední křídlo se poničilo, to mě donutilo jet do boxů.

Byl to konec mého závodu a pravděpodobně i Massův, už jsem se mu omluvil a vycházíme spolu dobře, je to škoda, oba jsme viděli své závodní šance, obzvlášť, když jsem se celý víkend cítil tak dobře.

Safety car mi měl dát šanci k zotavení, ale měli jsme problém s předním levým kolem a museli jsme se pořádně podívat, co se stalo. Myslím, že se musíme také podívat na to, jak jsme používali pneumatiky, možná jsme z nich mohli dostat víc, máme ale šanci znovu se vyhoupnout výše v Suzuce a zajisté se o to pokusíme.

Tony Fernandes, šéf týmu
To pro nás nebyl dobrý den. Udělali jsme pár rozhodnutí, která se nám vyplatila, ale musíme se podrobně podívat na to, co šlo špatně a ujistit se, že se z toho poučíme. Včera jsem řekl, že se před námi nachází nadějné chvíle a stále tomu věřím, ale nyní se musíme přeskupit a bojovat silněji než v předchozích závodech.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 17.
Jsem spokojený. Safety car mi pomohl, ale v posledních kolech už to bylo hrozné, pneumatiky sjeté, ostatní kolem mě projížděli jako nic. Fyzicky to bylo velmi náročné, ale poradil jsem si s tím. Udělali jsme vše, co jsme udělat mohli a myslím, že mi to šlo. Pro nás je vítězstvím už jen to, že jsem dojel do cíle. Nyní je na řadě Suzuka, ten okruh miluji a znám ho velmi dobře, znovu do toho dám všechno.

Narain Karthikeyan, nedokončil
Nebyl to nejlepší závod. Od začátku jsem měl problém s přehříváním, ztrácel jsem čas na rovinkách, ale celkem jsem ot zvládal. Pak jsem najel na špinavou část trati a auto prostě nezatočilo, proto jsem skončil ve zdi. Je to důkaz toho, že na městských okruzích není prostor pro chyby. Ale kvalifikace se mi povedla. Je škoda, že se mi nepovedl závod.

Luis Perez-Sala, šéf týmu
Byl to těžký závod, jelo se na časový limit a už od startu jsme museli dávat pozor na teplotu brzd a motoru. Jezdci si vedli dobře. Je škoda, že Narain boural a musel odstoupit. Pedro bojoval o patnácté místo, ale pak už mu velká degradace pneumatik nedovolila bojovat dál a skončil sedmnáctý. Teď míříme do Japonska, kde se nebudeme tolik trápit s teplotami a lépe tam uvidíme, kterým směrem se máme dále vydat při vývoji. 

 

WILLIAMS

Bruno Senna, 18.
Vzhledem k problémům, které jsme měli to byl dobrý závod. Měl jsem dost věcí na práci v prvních pár kolech, ale byl jsem schopen předjíždět, když jsem to potřeboval a měl jsem na začátku dobrou rychlost.

Je to jeden z těch závodů, kde víte, že jste mohl dojet na bodech, ale bohužel to nedopadlo. Když zbívalo šestnáct kol, ztratil jsem KERS a bylo to těžké se bránit. Ale to je závodění. Jsem spokojen se svým závodem, protože jsem byl schopen z 22 místa bojovat o body.

Pastor Maldonado, nedokončil
Byl to těžký víkend a my to zvládli celkem dobře. Očekávali jsme, že budeme konkurenceschopní a potom přišel problém s hydraulikou. Start byl dobrý, ale přišla první zatáčka na starých pneumatikách a vyjel jsem ze stopy. Ale jel jsem dobře. Jsem před dalším závodem sebejistý, máme rozhodně potenciál pro boj na předních pozicích.

Mark Gillan, šéfinženýr traťového provozu
Oba piloti jeli extrémně dobře, a v jednu chvíli to vypadalo, že oba dojedou na bodech. Bohžel, měli jsme dva technické problémy, které nám nedovolily dokončit závod. Je to velké zklamání na závěr slibného víkendu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy