Ve druhém tréninku řádí opět Vettel

Red Bull | foto: Red Bull Racing

SINGAPUR - 2. TRÉNINK; Sebastian Vettel řádil ve druhém tréninku a potvrdil, že městský okruh v Singapuru Red Bullu sedí a bude třeba s nimi počítat v bitvě o nedělní vítězství. Daří se i McLarenu - Jenson Button na Němce ztratil tři desetiny.

Podmínky na začátku druhého tréninku byly mnohem lepší: teploty stejné (28 °C), zataženo, ale dráha byla už zcela suchá. Tato část je velmi důležitá pro přípravu na kvalifikaci i závod, protože se jede ve stejnou dobu.

Jako první vyrazily na dráhu oba Williamsy, s vozem HRT se konečně svezl i Karthikeyan, kterého v prvním tréninku vystřídal Číňan Ma. První měřený pokus předvedl Maldonado - 2:00,155 min. Brzy jej překonala celá řada jezdců, před McLareny stál na čele Vettel (1:50,497), byť si stěžoval na blokování předních kol při brzdění.

Lotus má v Singapuru nové zadní křídlo s efektivnějším DRS, kvůli počasí jej do prvního tréninku nenasadil a rozhodl se jej netestovat ani ve druhé páteční části.

Ferrari dnes zkoušelo dva druhy zadních křídel. Jedno je zcela nové: hlavní profil, klapka i bočnice s osmi třásněmi v dolní částí míst čtyř - z toho poslední čtyři jsou spojeny s difuzorem. Red Bull jezdil s různými nosy s odlišnými úrovněmi přítlaku.

Hamilton (1:50,074 min) se po 24 min dostal před Vettela a Senna v té chvíli již nazul super-měkkou směs (1:52,384). Lewis pro tento víkend a několik dalších závodů dostal nového inženýra: Andyho Lathama střídá Mark Temple. Co se týče vozu MP4-27, britský tým přivezl nové přední i zadní křídlo.


Přední křídla před garáží Ferrari (foto: C. Malbranque)

Zatímco se v paddocku stále spekuluje o možném přestupu Hamiltona k Mercedesu a vytlačení Schumachera do důchodu, Peter Sauber prohlásil, že by Schumiho bral "ihned," pokud by byl k dispozici.

Petrov byl v úvodu nejrychlejší na rovinkách (302 km/hod), pro zvýšení přítlaku se mu proto Caterham rozhodl zvětšit úhel náběhu klapky předního křídla o jeden stupeň.

Sennovi se nedařilo a po 35 min mu ujela záď vozu, který následně rozbil o zeď za 19. zatáčkou, trénink byl červenými vlajkami přerušen. Po osmi min byl jeho Williams FW34 odklizen a provoz obnoven.

Pořadí bylo v polovině tréninku následující:
1. Hamilton    1:50,074
2. Vettel         + 0,423
3. Alonso        + 0,660
4. Button         + 0,763
5. Maldonado   + 0,798
6. Webber       + 0,819
7. Rosberg       + 1,116
8. Schumacher + 1,282

Hamilton zahájil druhou polovinu velmi rychle - 1:49,086 min - i přes to, že byl v poslední zatáčce příliš široký. Za něho se posunul Massa (1:50,039). Webber však opět potvrdil, že Singapur Red Bul sedí - 1:48,964.

Pérez dostává zprávu, že je sice v šikaně Sling rychlý, ale na výjezdu z ní ztrácí. Inženýr mu doporučuje, aby neobětoval nájezd do ní.

Zajímavá situace byla v boxech, kde mechanici Lotusu úzkostlivě čistili zbytky gumy po odjezdu svých vozů, zatímco Force Indie si své stání protáčením záměrně pogumovávali.


Kimi Räikkönen v průběhu druhého tréninku (foto: Lotus F1 Team)

Po hodině se dopředu propracovali Alonso (1:48,896) a Button (1:48,651 min). Ferrari se u obou jezdců vrátilo ke starší verzi zadního křídla, nové zřejmě nefunguje dle jejich představ. Na čele se usadil Vettel (1:48,340) - všichni už na super-měkkých pneumatikách.

Lotus zatím trochu ztrácí, po celou dobu však jezdil s těžším vozem a jeho piloti byli s nastavením vozu E20 spokojeni. Hamilton dostal v závěru rádiem hlášku, že při simulaci závodu jezdí podobné časy jako Räikkönen, vypadaly však konzistentněji.

Závěr byl ve znamení dlouhých jízd a simulace závodu, proto se pořadí na čele již neměnilo. Pérez se lehce dotkl zdi na konci rovinky, ale po zacouvání bez viditelného poškození pokračoval dále. Jeho kolega nezůstal pozadu, v podjezdu ho zaskočil přetáčivý smyk.

Webber měl mechanický problém s příčným rozložením hmotnosti, jeho týmový kolega Vettel ale potvdil, že je Red Bull ve fromě. Za ním se seřadili Button (+ 0,311 s) a Alonso (+ 0,556). Massa hlásil že se "plně trápí se zádí."


Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Maximální rychlosti: 1. Petrov - 302 km/hod; 2. Hamilton - 301; 3. Kovalainen - 300; 4. Button - 300; 5. Rosberg - 300; 6. Schumacher - 299.

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Singapuru (Singapur)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:48,340
2. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,311
3. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,556
4. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,624
5. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,746
6. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 0,960
7. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 0,999
8. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 1,450
9. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,699
10. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 1,821
11. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 1,923
12. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 2,005
13. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 2,296
14. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,451
15. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 2,782
16. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 3,110
17. 19 Bruno SENNA braWilliams F1 Team+ 3,112
18. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 3,669
19. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 3,878
20. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 4,236
21. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 4,523
22. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 4,596
23. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 6,108
24. 23 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team+ 6,174

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 23 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy