Lotus chystá v motorsportu velké škrty

Group Lotus | foto: Lotus Cars

Automobilka Lotus chystá po svém ne úplně povedeném vstupu do co nejvíce kategorií v motorsportu velké změny. Podle jejího vyjádření by ale programy v LMP a v GT vozech měly zůstat zachovány.

Lotus dal jasně najevo, že pro rok 2013 chystá velké škrty ve svých programech v motorsportu. Za vším zřejmě stojí jeho převzetí novými majiteli, které proběhlo dříve v tomto roce.

Claudio Berro, ředitel motorsportu u britského výrobce, oznámil, že rozhodnutí ohledně dalších aktivit Lotusu v motorsportu bude učiněno na jednání, které má proběhnout příští měsíc. Tohoto jednání by se mělo účastnit i malajské konsorcium DRB-Hitcom, které v lednu převzalo většinový podíl ve vlastníkovi Lotusu, společnosti Proton. 

Berro také potvrdil, že každá aktivita firmy v motorsportu je momentálně pod drobnohledem s oheldem na její budoucnost. "V září budem prezentovat náš projekt našim akcionářům. Budeme se muset podívat, jaký budeme mít budget a pak si určit své priority. Možná se v budoucnu budeme muset více věnovat našim aktivitám," řekl Berro pro Autosport

Dále také vysvětlil, že účasti Lotusu v závodech sportovních aut, GTE a GT4 s modelem Evora, a v kategoriích LMP1 a LMP2 s týmy Rebellion a Kodewa by měly být zachovány. "Nevedeme tu žádné diskuze ohledně závodů GT vozů kvůli spojení s našimi silničními vozy."

Programy Lotusu v LMP2 s týmem Kodewa Sport, který má smlouvu na provozování vozu pod názvem Lotus, a v LMP1, kde tým Rebellion Racing nasazuje vozy Lola s motory Toyota v barvách Lotusu, by měly určitě pokračovat, protože jsou podle Berra "marketingovými obchody". Podle něj bychom se v budoucnosti mohli dočkat užší spolupráce s těmito týmy. 


Dany Bahar automobilku hluboce zadlužil, ta nyní bude muset omezit své aktivity v motosportu
(foto: Lotus Cars)

Podle jeho slov však Lotus uvažuje jak vycouvat z IndyCar Series, ve které šestiválcový motor vyvinutý Juddem nedosahuje optimálního výkonu a tři z původních čtyř týmů ho už přestaly používat. "Chtěli bychom pokračovat, ale je jasné, že na to potřebujete dostatečný budget. Máme pětiletý kontrakt [na dodávky motorů], ale s IndyCar teď otevřeně diskutujeme."

Dalším zkoumaným projektem je podle Berra smlouva s francouzskou organizací ART o nasazování jejich vozů v GP2 a GP3 pod jménem Lotus GP. "Máme dlouhodobé smlouvy [s ART], ale je jasné, že se o nich ještě musíme pobavit."

Když to tedy shrneme, tak programy Lotusu v F1 a v GT vozech by neměly být ohroženy, ale programy v IndyCar Series a v GP2 a GP3 v ohrožení jsou.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy