Nehoda, ke které došlo 3. července při testování na rovince, kde Marie debutovala s týmem a vůz F1 řídila počtvrté ve své kariéře.
Marussia provedla ihned po havárii prvotní analýzu. Byla zaměřena na rozpoznání příčin a souvisejících faktorů při nehodě a měla také odhalit, zda to nebude mít vliv na případná omezení ve Velké ceně Británie.
Po pečlivém průzkumu všech dat a dodatečných informací v té době byl tým spokojený s tím, že s vozem nebyly spojeny žádné potíže a šasi mohlo být použito pro účast v následujícím závodním víkendu.
Po prvotním vyšetření tým přistoupil k další detailní analýze nehody. Bylo zajištěno rovněž soudní vyšetřování, které proběhlo na letišti v Duxfordu (místo schválené FIA, častokrát používané pro testování, splňující všechna doporučení pro takové testování) společně s týmem v Technologickém centru Marussie v Banbury. Externí analýza byla prováděna nezávisle na vlastním vyšetřování týmu.
Nálezy týmu byly dle normálních procedur poskytnuty úřadu Healh & Safety Executive (HSE), nezávislému britskému regulačnímu orgánu, který jedná v zájmu veřejnosti při veškerých pracovních nehodách.
Maria de Villotaová (foto: Marussia F1 Team)
K prohlášení šéf týmu John Booth dodává: "Jsme spokojeni s tím, na co jsme přišli při interním vyšetřování, které mělo vyloučit vůz jako faktor při nehodě. Sdíleli jsme to a hovořili jsme o tom s HSE, aby to mohli zvážit při svém vyšetřování.
Jedná se o nezbytný důkladný proces, který má sloužit k pochopení příčin nehody. Nyní jsme naše vyšetřovací práce uzavřeli. Znovu se můžeme soustředit na prioritu, kterou je zdraví Marie. V tomto ohledu ji společně s rodinou De Villotaových budeme všemi možnými způsoby pomáhat."