Typickým příkladem sporné situace je letošní Velká cena Bahrajnu, ve které Nico Rosberg vytlačil z dráhy Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona při bránění své pozice. Nebyl však nijak potrestán, komisaři to neshledali přestupkem.
Charlie Whiting, ředitel závodů F1, poslal během Velké ceně Británie týmům nová pravidla pro posuzování těchto situací.
Oficiální stanovisko zní, že bránící se jezdec může využít plnou šířku závodní dráhy při bránění své pozice, pokud se jezdec za ním nedostane po bok jeho vozu žádnou významnou částí svého vozidla.
Zjednodušeně řečeno, pokud se jakákoliv část předního křídla dostane na úroveň zadního kole předjížděného, bude to bráno tak, jako by byl předjíždějící pilot významnou částí svého vozu vedle vozu soupeře.
Nico Rosberg letos v Bahrajnu
(Foto: Daimler AG)
I sám Rosberg je určitě rád, že FIA pravidla vyjasnila. Po Velké ceně Bahrajnu prohlásil: "Jde o bezpečnost pilotů. Musíme dělat to nejlepší, co můžeme. Tato část pravidel není příliš jasná a proto by měla být upřesněna. Pravidla týkající se vícenásobné změny stopy musí být vyjasněna, aby mohli být penalizováni ti, kteří si to zaslouží."