Chystají se v F1 velké změny v systému penalizací?

Red Bull | foto: Red Bull Racing

FIA podle bývalého pilota Dereka Warwicka jedná o změně systému, jakým jsou ve Formuli 1 trestáni piloti za své prohřešky.

Derek Warwick pro Autosport odhaluje, že by po posledním zasedání komisařů v Paříži mohlo dojít k několika změnám: "Měli jsme radu v Paříži, na které jsem byl i já s Charliem [Whitingem]. Odjeli jsme s několika dobrými nápady.

Nevím, zda z nich něco vzejde a budou zavedeny - jedná se o nový proces, který jsme na schůzkách nemívali. Charlie odjede, zanalyzuje to a vydá doporučení. V příštích několika měsících nebo v příštím roce by mohlo dojít k několika změnám.

Existuje kodex, ale já s ním ne vždy souhlasím - průjezd boxovou uličkou je příliš tvrdým trestem za některé přestupky a za jiné zase dostatečně tvrdým není. Stále existuje prostor pro doladění.

Ze schůzky se všemi pravidelnými komisaři si odnášíme několik nápadů, které byly docela zajímavé. Charlie připraví program a předá jej Jeanovi [Todtovi], ale nevím, zda budou zavedeny příští rok. Všechno to je nové, tyto schůzky jsme nemívali," popisuje Warwick.

Ačkoliv nemohl prozradit detaily, poukázal na příklad odlišného dopadu trestu v podobě průjezdu boxy na různých okruzích: "Je průjezd boxovou uličkou v Kanadě, kde ztrácíte zhruba 15 sekund, stejný jako například v Abú Zabí? Všechny takové tresty případně dosahují průměru, podle mě ale vždy můžeme sledovat obměny."


Komisaři přišli se zajímavými nápady na změnu v systému penalizací, teď se jimi bude zabývat FIA
(ilustrační foto: vodafone McLaren Mercedes)

Warwick rovněž obhajuje střídající se komisaře, kteří jsou vždy nestranní, ať už mezi ně usedá kdokoliv: "Můžu se ohlédnout za tímto ročníkem a myslet si, že některé penalizace byly příliš tvrdé či příliš měkké. Pokud by se k nim vrátil, nesouhlasil bych se všemi rozhodnutími - to však proto, že nemám k dispozici všechna fakta.

Myslel jsem si, že Schumacherovi mělo být zakázáno závodění [po jeho obranném manévru před Rubensem Barrichellem na Hungaroringu 2010], komisaři to ale neodhlasovali. Neměli jsme všechna fakta. V místnosti pro komisaře je máme. Máme všechny úhly, všechna data a můžeme situace lépe posuzovat," dodává pilot, který v F1 závodil v letech 1981 - 1993.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy