Hamilton ke konci odstoupil ze třetího místa po kolizi s Maldonadem. Přestože stavěl ve stejném kole, jako většina jeho nejbližších soupeřů, s pneumatikami měl očividně největší problémy. Ani předtím však nebyl schopný držet krok se Sebastianem Vettelem či odolat útoku Romaina Grosjeana.
Jenson Button se celou dobu pohyboval ve druhé desítce a jen díky mnoha odstoupením soupeřů finišoval na osmé příčce. Ovladatelnost vozu si sice pochvaloval, rychlost mu však evidentně scházela.
"Byl to špatný den, myslím, že jsme se opravdu trápili s pneumatikami. Základní rychlost odpovídá tomu, jak jste na tom s pneumatikami," přiznává šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Lewis se trápil na první sadě a na tvrdší byl vskutku lepší, nakonec mu ale odešly - což se také mohlo stát Sebastianovi, nevím," přemýšlí. Zatímco většina závodníků kolem něj (oba Red Bully, Lotusy či Mercedesy) v závodu volila dva stinty na měkké směsi, piloti McLarenu raději dvakrát obouvali středně-tvrdou.
Když vaši soupeři prokazují takovou rychlost, máte vždy starost. Myslím si ale, že letos dobře víme, že to, co určuje onu základní rychlost vozů, představuje celkem výzvu a je to náročné.
Musíme se dále snažit. Je to náročná sezóna motosportu jako kdysi a tento závod nám nepomohl, budeme na to však dále tlačit a uvidíme, co bude zapotřebí," cituje Whitmarshe Autosport.
Lewis Hamilton ve Valencii na středně-tvrdé směsi pneumatik (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jejich McLarenu MP4-27 by měl Silverstone se svými rychlými zatáčkami sedět a šéf McLarenu doufá, že ve své domácí velké ceně dokážou odpovědět tím správným způsobem.
"Šampionát je široce otevřený. Mark Webber se teď dostal taky do boje. Nemyslím si, že by tohle na počátku víkendu někdo předvídal," dodává.