Todt o nákladech na nové motory a roli FIA

Todt, Jean | foto: FIA

Prezident FIA hovoří o složité situaci, kterou musí ukočírovat: růst nákladů související s velkou změnou, která má v F1 nastat od roku 2014, kdy se mají změnit technická pravidla a objevit se nové motory.

Týmy se nejvíce obávají obrovských nákladů, které si vyžádá přechod na nové 1,6l V6 turbomotory. "Je pravdou, že balíky budou [od roku 2014] dražší, je však také pravdou, že FIA vede rozhovory s dodavateli motorů o omezení růstu nákladů," říká Todt pro Autosport.

"Například jsme již souhlasili s omezením počtu pohonných jednotek: z osmi na pilota a sezónu v roce 2012 na pět na pilota a sezónu v roce 2014 a čtyři na pilota a sezónu v roce 2015," popisuje redukce prezident FIA.

Krom nových motorů FIA s týmy také za zavřenými dveřmi po závodě v Monaku diskutovala o dozoru nad Dohodou o omezení zdrojů (RRA): "Hovoříme o tom, jelikož jsme byli 10 z 12 týmů požádáni o řízení nákladů.

Šéf administrativy FIA Damien Clermont hovoří s finančními šéfy všech 12 týmů ohledně nákladů na šasi a s výrobci motorů ohledně nákladů na motory. To přišlo v návaznosti na schůzku se všemi týmy, kterou jsem svolal v pondělí po Velké ceně Monaka," pokračuje Todt.


Jean Todt si prohlíží monopost HRT F112 při návštěvě nového sídla španělského týmu v Madridu
(foto: HRT F1 Team)

Dále připustil možnost povolit výrobcům motorů dodávky více týmům, jak si přeje Renault (více najdete zde), bude-li si to vyžadovat situace, v plánu je však držet se současného pravidla tří týmů na jednoho výrobce bez zvláštního povolení FIA.

Uvedl, že nyní jednají s držitelem komerčních práv a týmy o podobě nové Concordské dohody, prioritou je zajištění bezpečnosti v motosportu: "Na prvním místě je FIA zodpovědná za bezpečnost a za sportovní a technické záležitosti týkající se šampionátu FIA F1."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy