Podle Brawna Schumacherovy technické problémy nespočívají v agresivním stylu řízení

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Nastala kolem vozu Michaela Schumachera krize? Ross Brawn chce nekonečné technické problémy co nejdříve vyřešit. Nicméně faktem je, že ze sedmi závodu dojel Schumacher do cíle pouze dvakrát.

Kdy skončí ta nedbalost na Michaelově autě?
Nedbalost není to správné slovo. Oba vozy jsou navrhovány a stavěny v přesných standardech, ve stejných procesech. Naším cílem je maximální spolehlivost, které ale nejsme v současné chvíli schopni dosáhnout. To zhoršuje naši pozici v šampionátu a šance v závodech. Vyřešení spolehlivosti je naší nejvyšší prioritou.

Můžete vyvrátit tvrzení, že vysoká poruchovost má co dočinění s Michaelovým agresivním stylem jízdy?
Poruchovost nemá s Michaelem co dělat, je to čistě náš problém.

Plánujete rozebrat jeho monopost a najít to slabé místo?

Ano, rozebereme jej, abychom identifikovali problém z Kanady a učinili vhodná opatření. Aby se nic podobného neopakovalo, je třeba logické a tvrdé práce.

Proč se Nicovi vyhýbají technické problémy?
Bohužel, není to úplně pravda. Nico měl problémy v sobotu ráno. Když jezdíte na limitu a snažíte se vyrovnat nejrychlejším, technika občas nevydrží. Patří to k motorsportu. Ale jak jsem řekl, maximální spolehlivost je naším cílem.

Je možné, že má Nico lepší mechaniky a inženýry než Michael?
Tým patří mezi špičku toho, s čím jsem se za mou kariéru v F1 setkal. Oba vozy mají inženýry, techniky a mechaniky na nejvyšší úrovni. Problémy, které máme, nejsou výsledkem lidí kolem Michaela. Jde o systém problémů, jež mohou postihnout jakýkoliv z našich monopostů.

Vnímáte zklamání, které Michael prožívá? Z kanadského okruhu odjel okamžitě po odstoupení ze závodu. Ani se nezúčastnil meetingu s inženýry.
Ve skutečnosti měl Michael krátkou poradu s inženýry. Jezdci se obvykle snaží po předčasném odstoupení opustit okruh co nejdříve, na tom není nic mimořádného. V tomto případě se Michael chtěl vyhnout dopravní zácpě.

A samozřejmě byl zklamaný, ale jak řekl, pro zbytek týmu to bylo možná ještě těžší. Nicméně jednu z vlastností si na Michaelovi velmi vážíme – jeho elán a zápal. Zejména při nepřízni osudu.


Michael Schumacher málokdy dojede do cíle, ať už vlastní chybou, nebo vinou techniky
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

Myslíte si, že brzká odstoupení povedou k jeho rozhodnutí neprodloužit smlouvu s Mercedesem?
Z osobních zkušeností s Michaelem mohu říci, že těžká doba ho ještě více vede k intenzivnější práci. A my se mu musíme odměnit stavbou špičkově spolehlivého vozu.

Jak konkrétně plánujete zastavit Michaelovu sérii předčasných odstoupení? Můžete nám dát nějaké příklady?
Musíme se ujistit, že plně rozumíme problému a víme, jak se s ním systematicky vypořádat. Každý člen týmu si je plně vědom své zodpovědnosti. Problémy nejsou důsledkem ztráty pozornosti a píle.

Ačkoliv nesmíme reakcí na vzniklé problémy sejít z cesty. Neexistuje žádná kouzelná hůlka. Umíme se s tím vypořádat, Nico odjel všechna kola v letošní sezóně a z historického hlediska máme dobrou spolehlivost. Musíme pokračovat s kontrolovaným a logickým přístupem k práci.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy