Red Bull: Týmy F1 možná tajemství nových pneumatik letos nerozlousknou

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Týmy Formule 1 možná nepřijdou zcela na kloub pneumatikám Pirelli. Spousta stájí z letošních směsí nedokáže dostat maximum v kvalifikaci i v závodě, což podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera může trvat klidně až do posledního závodu sezóny.

Christian Horner nečeká, že někdo plně porozumí tomu, proč se jejich výkonnost tolik mění. Závody se podle něj budou vyznačovat proměnlivou rychlostí vozů mezi kvalifikací a závodem.

"Myslím si, že je to tak těžké, jelikož [provozní] rámec je tak úzký. Můžete výkonnost ovlivnit: buď budete útočit v kvalifikaci, na což možná doplatíte v závodě, nebo v kvalifikaci pojedete s měkčím [vozem] jako Lotus, a v závodě snad budete silnější," vysvětluje Horner pro Autosport.

"Podle mě to takto bude zřejmě i v dalších 13 závodech. Je to těžké. Fernando by si teď zřejmě přál, aby do boxů zajeli 15 kol před koncem, ale znovu - 7 kol před cílem velkou cenu vedl," pokračuje šéf rakouské stáje.

Podle něj je letos těžší určovat správné strategie pro závody - obzvlášť proto, že některé vozy podávají lepší výkonnost při delších jízdách než při kvalifikačních pokusech na jedno kolo.

"Dva kluci, kteří jeli na jednu zastávku - jeden startoval z 15. místa a druhý z konce první desítky - skončili druzí a třetí. My jsme se kvalifikovali na prvním místě, vedli jsme do 15 kola a 7 kol před cílem jsme se dostali do problémů," dodává Horner.


Měkká (žlutá) a super-měkká směs (červená) Pirelli připravená v Kanadě
(foto: Ch. Malbranque)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 14 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy