Davidson se tohoto závodu nezúčastní ani jako komentátor Sky Sports, protože se musí věnovat přípravám na Le Mans. Uvedl však, že je to velká škoda, protože tento podnik patří k jeho nejoblíbenějším.
"Není to pochopitelně ten nejpůsobivější závod v kalendáři - Montreal nemá ten samý lesk a půvab jako Monako - ale je to historický závod v pravém slova smyslu a může se pochlubit velmi silnou a dobře informovanou fanouškovskou základnou. Pokud jde o atmosféru, je to jeden z nejlepších závodů," uvádí Davidson.
"Navštívil jsem Montreal i mimo závod F1 a zjistil, že je mnohem klidnější a tišší, což jen dokazuje, jak moc je podnik F1 pro město důležitý. Stejné je to v Monte Carlu. To má ale trošku nádech show, na které se musíte ukázat. Montreal je místo, kam každý jede čistě kvůli závodům," popisuje své dojmy.
"Od přistání až po odlet vás obklopuje šum a energie - je to elektrizující. I v centru je atmosféra zaměřena na F1 a žije to tam večírky. Má to nádech karnevalové atmosféry," doplnil.
Z jezdeckého hlediska se prý okruh trošku podobá Melbourne, je ale tvrdší. Bariéry blízko tratě a vysoké rychlosti. Každý jezdec si podle něj musí být vědom, že když vyjede z tratě, bude to velké.
"Musíte si být autem jistý. Jezdecky se to v lecčem podobá Monaku - bojujete s autem a musíte být agresivní. Rozdíl je pochopitelně v rychlostech při nájezdu do zatáček. Je to náročné na brzdy, další rozdíl proti Monaku. Po Monze je to druhý okruh s nejnižším přítlakem," napsal.
Anthony Davidson ještě v barvách Super Aguri (foto: Super Aguri F1)
Další výzvou je také povrch tratě, protože kvůli horkým létům a studeným zimám přes rok okruh hodně "trpí". Samotné zatáčky jsou pomalé a úzké a díky tomu Pirelli opět zvolilo měkkou a superměkkou směs. Stejné složení jako v Monaku.
"Vím, že na první pohled vypadá kvůli rovinkám Montreal odlišně než Monako, ale kvůli těm zatáčkám to není takový rozdíl. A když přidáte bariéry, těžké brzdné zóny a pneumatiky, můžete vidět, že to není tak odlišné, jak byste si mohli myslet," komentoval to Davidson.
Dodal také, že bychom si měli o Montrealu pamatovat ještě jedno - byla to podle něj právě kanadská VC v roce 2010, kdy jezdci bojovali s pneumatikami a nečistotami na trati, která ukázala, že pneumatiky mohou být cestou k okořenění F1.
A proto pokud si prý letošní ročník F1 užíváte, můžete za to poděkovat právě Montrealu.