Mercedes v úvodu pneumatiky vůbec nezvládal, nyní si je jistý, že bude bojovat na čele

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes nevidí důvod, proč by nemohl po výborných výsledcích v posledních závodech letos bojovat o titul - obzvlášť poté, co vyřešil své problémy s pneumatikami.

První dva závody se mu sice nevyvedly - v Austrálii a v Malajsii se trápil s nadměrným opotřebením zadních pneumatik - ale v Číně se dočkal prvního vítězství a poté dále předváděl slušné výkony, které vyvrcholily vítězstvím Schumachera v Monaku v kvalifikaci a druhým místem Rosberga v závodě.

Nico na vedoucího Alonsa v šampionátu ztrácí jen 17 bodů a po nasazení rozsáhlých vylepšení, která čítala mimo jiné i novou karbonovou převodovku, úpravu zadního zavěšení, bočnic, nosu, předního křídla (více včetně obrázku zde), věří, že udělají ještě další pokroky.

"Předpovědi nás nezrychlí, takže se musíme soustředit a pracovat. Obecný trend se však zdá být správný," spokojeně vypráví pro Autosport sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug. "Občas budeme nahoře i dole. Myslím si ale, že celkově ve své třetí sezóně půjdeme nahoru. Není to žádná 'hurá oslava,' jen srovnání rok po roce."

Uznává, že se toho v prvních dvou závodech o pneumatikách hodně naučili - v Austrálii je přehřívali a v Malajsii je nedokázali zahřát: "Víme, že jsme je v prvních dvou závodech úplně nezvládli, vlastně jsme to nezvládli vůbec," reflektuje Haug.


Nico Rosberg si ve Velké ceně Monaka dojel pro druhé místo (foto: Mercedes AMG F1 Team)

"Ale tak je to vždy, když se učíte. Pokud bychom jeli v Austrálii nebo v Malajsii dnes, odvedli bychom lepší práci. Byla smůla, že Nico v Austrálii přišel o ty body. Nyní jich ztrácí 17. Minulý rok jsme ale [mezi konstruktéry] byli čtvrtí, a kdyby vám lidé řekli, že po šesti závodech budete ztrácet jen 17  body, pak bychom to asi brali," dodává Haug.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy