Prohlášení týmů po kvalifikaci v Monaku

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Jak hodnotí piloti a významní členové týmu dnešní napínavou kvalifikaci v úzkých uličkách legendárního Monte Carla?

RED BULL

Mark Webber, 2.
Je to Michaelův den. Předvedl dobré kolo. Kvalifikace byla těsná a hodně různých lidí končilo vzadu s odlišnými situacemi kolem pneumatik. Já jsem s jistotou věděl, že mířím do prvních řad, těsně to vyšlo.

První jízda v Q3 nebyla špatná a myslel jsem si, že budu se budu moci posunout na pole. Bylo to hodně dobré kolo a já jsem s ním byl spokojený. Zítra budu startovat z velmi dobré pozice. Máme skvělé auto, kluci odvedli dobrou práci a já jsem velmi, velmi spokojený.

Po kvalifikaci jsem si myslel, že dostanu penalizaci, protože inženýr řekl: "Skvělé kolo a blá blá blá penalizace" - a já jsem netušil, co jsem provedl.

Zítra budeme všichni na stejné lodi. Nemáme na superměkkých pneumatikách při dlouhých jízdách obrovské množství zkušeností. Dokážu si představit, že jsou všichni tak trochu v nejistotě. Do 24 uvidíme, jestli to půjde odjet na jednu zastávku.

Sebastian Vettel, 10.
Dnes to bylo pro mě takové smíšené. Dopoledne to vypadalo velmi dobře. Pak jsme udělali krok špatným směrem a skončilo to ne moc dobrým vozem v kvalifikaci. Je to zklamání, protože Mark ukázal, na co to auto má.

Christian Horner, šéf týmu
První místo je v Monaku pro start nejlepší. Mark [Webber] byl rychlý po všechny tři části. V jeho poslední jízdě jeho čas v prvním sektoru trochu spadl, pak však zajel skvěle ve druhém a ve třetím sektoru.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 1.
Jsem samozřejmě vzrušený. Potvrdilo se to, co jsem cítil dlouhou dobu. Někdy do toho musíte dát vše v ten správný moment. Tady to vyšlo. Děkuji týmu, obzvlášť těm klukům, kteří se mnou úzce spolupracují.

Prožili jsme již dříve v tomto týdnu zvláštní okamžiky. Děkuji Mercedesu za veškerou tu důvěru a podporu. Jsem jim schopen trochu jim vrátit zpět v kvalifikaci a doufám, že zítra k tomu ještě přidám.

Nico Rosberg, 3.
Dnešním výkonem jsem potěšen, obzvlášť tím, co jsme jako tým prokazovali v posledních několika týdnech. Prožili jsme po vítězství v Číně několik náročných závodů, odvedli jsme ale spoustu tvrdé práce, abychom to otočili, a dnes je skvělé vidět, jak jsme jako tým znovu na špici. Děkuji všem v továrně za to, že nás znovu dostali do čela.

Prožil jsem dost pohodovou kvalifikaci a podařilo se mi ušetřit dvě sady nových super-měkkých pneumatik pro závod, ale odpoledne to bylo tak těsné - je to pro Formuli 1 neuvěřitelné a fantastické!

Gratuluji Michaelovi, odvedl fantastickou práci. Samozřejmě mi je líto, že si musí odpykat penalizaci, znamená to však, že v první řadě v Monaku budu já. A v závodě, kde předjíždění může být tak těžké, je to skvělé místo pro start.

Ross Brawn, šéf týmu
Musím přiznat, že jsem měl slzu na krajíčku. Michael byl po celý víkend ve výborné formě. V kvalifikaci vše vyšlo. Penalizace je frustrující, až s tím ale nic nenaděláme. Klíčové bude dostat z pneumatik maximum, to je příští výzvou.


MCLAREN

Lewis Hamilton, 4.
Bylo to velmi vzrušující a velmi náročné, pro mě jedna z nejtěžších kvalifikací za poslední dobu. Myslím, že jsme se trápili v prostředním a v posledním sektoru, v pomalých zatáčkách. Mám štěstí, že Michael má tu penalizaci, takže budu více vpředu.

Myslím, že to zítra bude těžký závod. Nevím, jaké má být počasí, teď jsem zaslechl, že by i zítra mělo být hezky. Pneumatiky a strategie v Monaku sehrávají obrovskou roli, pokud se nám ale podaří start, pak budeme mít slušnou šanci. Mám o tomto víkendu dobrý pocit, přede mnou však stojí dva dobří piloti. Udělám ale vše, co budu moci.

Jenson Button, 13.
Nemám rychlost, taková je realita. Dopoledne se auto chovalo dobře, rychlost byla fakt slušná, ale odpoledne, kdy se to nejvíc počítá, jsme ji už neměli. Monako je celé o kvalifikaci. Prokázalo se to minulý rok, tak to v Monaku chodí. Je to skvělé místo, kde se opravdu během kola musíte snažit, dnes mi to však nevyšlo.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Naše auto je celkem dobré v těch několika rychlých zatáčkách zde v Monaku a celkem slušné i v oblasti trakce. Trochu se ale trápíme při brzdění, protože se zdá, že se nám nedaří dostat do pneumatik dostatek energie. Výsledkem toho bylo, že Jenson přišel těsně o postup do Q3.

Byla to však neuvěřitelně těsná kvalifikace, na jakou si v této sezóně už zvykáme. Lewis například ztratil jednu či dvě desetiny v Sainte Dévote ve své první jízdě v Q3, ale ve své druhé byl silný a většinu odjel dobře. Výsledkem je start do zítřejšího závodu ze třetího místa.

Zde v Monte Carlu, kde se notoricky obtížně předjíždí, vždy raději startujete zepředu než z druhé strany roštu. Velká cena Monaka je ale vždy dlouhým a vyčerpávajícím závodem a Lewis si během 78 bude určitě dělat zálusk na dva vozy před ním.

Zítřejší počasí může být navíc proměnlivé. Bylo nám řečeno, že by to mohlo ještě zdramatizovat závod. A na tomto známém a těžkém městském okruhu se může stát cokoliv, jak už jsme viděli tolikrát v minulosti.


Nejrychlejší piloti dnešní kvalifikace v Monaku (foto: Daimler AG)

LOTUS

Romain Grosjean, 5.
Hodně času jsme ztráceli ve druhém sektoru, je však dobré, že jsme vpředu, byť tato trať není pro naše auto zřejmě nejlepší. Jsme však zde, závod je dlouhý a auto je s velkým množstvím paliva dobré. Strategie zítra bude klíčová a já jsem si jistý, že něco dokážu.

Kimi Räikkönen, 8.
Určitě nejsem spokojený. Už od prvního tréninku jsme byli pozadu a zkoušeli to nahnat. Auto je v pořádku, problém je dostat pneumatiky do ideální formy. Mohl jsem být o něco rychlejší, ale nepovedl se mi průjezd okolo bazénu. Je to zklamání, ale pokaždé nemůžete být dobří. Na normální trati by se dalo předjíždět, v Monaku je to ale složité. Ale všechno je možné a doufám, že zajedu dobrý závod.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 6.
V Itálii se říká: Ten, kdo chodí pomalu, chodí dobře a dojde nejdál, že jo? No, to je to, co děláme: krok po kroku se přibližujeme. S touto kvalifikací jsem spokojený, z pohledu týmu nejlepší v této sezóně.

Měl jsem po celý týden dobrý pocit. Možná jsme v Q3 mohli ještě pár setin tu a tam stáhnout, ale nemyslím si, že bych se posunul o nějaká místa vzhledem k tomu, že jezdec přede mnou byl o tři desetiny rychlejší.

Zde obvykle o vítězství bojují první tři piloti na roštu, takže si myslím, že našim reálným cílem je umístění na pódiu. Zároveň ale víme, že překvapení jsou na pořadu dne. Opět jsme to viděli dnes, kdy Michael kvalifikaci vyhrál. Bylo to pro něj velké potěšení, i když z toho kvůli penalizaci nebude moci vytěžit maximum.

Odpoledne a zítra ráno budu muset s týmem pracovat a rozhodnout o nejlepší strategii. Měkké [pneumatiky] se chovaly dobře, my ale budeme startovat na super-měkkých, takže do toho jdeme trochu naslepo vzhledem k tomu, že nevíme, kolik vydrží - jakou výkonnost budou podávat, to zjistíme až v závodě.

Z pohledu šampionátu a našich úhlavních soupeřů je to dobrý rošt, akorát Hamilton startuje před námi, Vettel je však devátý. A Michael vedle mě na roštu? Už to nějakou chvíli trvalo, takže to bude příjemné mít ho po svém boku. Budu se ale raději soustředit na předjetí těch čtyř přede mnou než na to, abych myslel na toho, kdo je na šestém místě.

Felipe Massa, 7.
Byla to dobrá kvalifikace a rozhodně jsem mohl dokázat více, než toto sedmé místo. Páté jsem měl na dosah vzhledem k tomu, co jsme viděli v Q1 a v Q2. Žel v Q3 se mi kvůli provozu nepovedlo zajet perfektně čisté kolo, to je zde ale běžné.

Přesto jsem velmi spokojený s tím, jak se to během této velké ceny zatím vyvíjí. Konečně si za volantem F2012 užívám zábavy. Nastavení, které jsme zde zvolili, samozřejmě velmi usnadňuje maximálně využít jeho potenciál. Je třeba si to podržet v mysli i pro zbytek šampionátu.

Stále se trochu trápíme v místech, kde je klíčová trakce, což je snadno patrné při rovnávání našeho vozu - zatáčku po zatáčce - s těmi nejlepšími, i když i v této oblasti jsme udělali pokrok.

Michael odjel skvělé kolo, gratuluji mu. Škoda, že se pak ocitne velmi blízko mé pozice zítra odpoledne na roštu. Doufejme, že zítra odjedeme dobrý závod a že pro mě opravdu začne nový šampionát!

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 9.
Dnes bylo vše dost těsné. Měl jsem slušné tempo a mířil do top 5, ale moje nejlepší kolo zbrzdil provoz na trati. Můj druhý pokus v Q3 už byl pomalejší, pneumatiky postrádaly přilnavost. S tou penalizací to zítra nebudu mít lehké, ale udělám maximum a uvidíme.

Bruno Senna, 14.
Jsem zklamaný. Auto na dobrý čas mělo, ale já moc tlačil a nevyšlo to. Jsem frustrovaný, ale vím, že máme dobré auto a musíme se soustředit na zítřek. Nikdy nevíte, co se v Monaku může přihodit, ale když startujete z předních řad, je to lepší.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Byl to náročný den, ani jeden jezdec nezískal pozici, jakou bychom chtěli. Pastor silně poškodil vůz v tréninku a naši mechanici odvedli fantastickou práci, když ho do začátku kvalifikace stihli opravit. Také ale dostal penalizaci za kolizi s Pérezem. Podle našich analýz jsme dnes na nejlepších pět měli.


Video: Dojmy pilotů po kvalifikaci (zdroj: Youtube)

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 12.
Samozřejmě jsem doufal v lepší výsledek. Na super-měkké sadě zajedete pouze jedno dobré kolo. V Q2 jsem se zlepšil, ale ne natolik, abych postoupil dál. Auto ale bylo dobré a na závod se těším. Záležet bude i na strategii a výjezdech safety caru. Zítra bych mohl získat body.

Sergio Pérez, 24.
Analyzujeme to, co se přihodilo. V tunelu jsem cítil velkou nedotáčivost, což se normálně nestává. Když jsem vjel do zatáčky č 13 a 14, auto jelo rovně. Je to velká škoda, protože jsme byli tak konkurenceschopní! Dnes jsme měli velkou šanci. Pokud závod bude zítra normální, jsme bez šance.

Peter Sauber, šéf týmu
Jsem zklamaný, očekával jsem mnohem lepší výsledek.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 11.
Měl jsem dost dobré jízdy v Q1 i v Q2, dokázal jsem se vyhýbat provozu a mé rychlé kolo v Q2 bylo dost čisté, takže si nemyslím, že bych mohl najít ještě více času. Vlastně jsem zajel v Q1 a v Q2 identické časy.

Jsem tedy hodně spokojený s tím, odkud budu startovat a snad budeme moci zítra odjíždět i s nějakými body. Závod je vždy zábavný, je to zvláštní místo. Budeme na to hodně tlačit, abychom maximálně využili strategii a dosáhli velmi dobrého výsledku.

Paul di Resta, 15.
Byl jsem hodně spokojený s vyvážením vozu ve druhém tréninku ve čtvrtek, ale žel se to nepřeneslo do kvalifikace. Na voze jsme toho moc nezměnili, ale trápil jsem se se zadní částí a s trakcí. Takže nejsem tak moc vpředu, jak bych si přál.

Staví to před nás pro zítřek náročný úkol, obzvlášť proto, že je zde předjíždění tak obtížné. Zároveň ale víme, že Monako může být nepředvídatelným závodem a doufám, že nám strategie zítra pomůže dostat se zpět.

Vijay Mallya, šéf týmu
Je dobře známo, že kvalifikační hodina v Monaku je v sezóně nejdůležitější, takže jsme usilovně pracovali na optimalizaci nastavení pro kvalifikaci. Nico odvedl excelentní práci a postup do Q3 mu unikl jen o desetinu sekundy. Ve skutečnosti byl jen půl sekundy za nejrychlejším časem v Q2, což opět dokládá, jak jsou týmy vyrovnané.

Paul nebyl s vozem zcela spokojený, ale věřím, že zítra bude opět ve formě a odjede po startu ze 14. místa výborný závod. Velkou cenu Monaka si vždy užívám a jak jsme viděli v minulosti, může se během ní přihodit cokoliv, takže body jsou našim cílem pro oba vozy.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 16.
Tuhle trať si opravdu užívám, takže jsem zklamaný svou pozicí. Myslel jsem, že bych mohl být i lepší. Ideální by byl postup do Q3, ale to se nepovedlo. Jel jsem docela dobře, ale neposkládal jsem dobrý čas ve všech sektorech.

To kdyby se mi povedlo, možná bych v top 10 byl. Předjíždění je tu složité, ale udělám úplné maximum, co půjde. V prvních kolech musím hlavně udržet auto mezi bariérami a zkusit někoho předjet. Kdo ví, třeba nám pomůže i déšť.

Jean-Eric Vergne, 17.
Očekával jsem lepší výkon. Moje kolo bylo perfektní a očekával jsem podobný výkon i v Q2. Pak jsem ale skončil ve zdi. Moc jsem brzdil, škrtl o zeď na výjezdu z tunelu a poškodil přední křídlo a pravé zadní kolo. Dojel jsem do boxů, ale pokračovat jsem nemohl. Uvidíme, co se stane zítra, protože stát se může cokoli. Mohl by to být dobrý závod, a kdyby pršelo, bylo by to i zajímavější.

Laurent Mekies, hlavní inženýr
Celkově to byla velmi náročná sobota. Zítra to bude velká výzva. Všichni ale víme, že závody jsou tu nepředvídatelné. Z Jean-Ericovy nehody je složité na něj házet vinu. Ve voze F1 jede v Monaku poprvé a v trénincích chyby nedělal. Dříve nebo později by k tomu došlo.

Zítra bude auto v pořádku. Ke druhému pokusu už vyjet nemohl, protože hodně poškodil zavěšení. Zítra musíme přijít s dobrou strategií, většinou tu dojde k mnoha nehodám a to by nám mohlo pomoct.

 

CATERHAM

Heikki Kovalainen, 18.
Pro mě to byla dobrá kvalifikace. Měl jsem po celý víkend dobré vyvážení a mohl jsem na to tlačit. Před kvalifikaci jsem svému inženýrovi řekl, že bychom mohli postoupit do Q2 a nakonec to bylo velmi těsné. Pokud by mě jeden z vozů Marussie nezbrzdil v posledním sektoru, podařilo by se nám to. Není to však velký problém, to se v Monaku stává.

Tady podle mě máme auto na to, abychom se byli schopni po celý závod prát s vozy před námi. Zatím jsme v této sezóně drželi většinou tempo v prvních dvou stintech, protože je tady ale kolo kratší, rádi bychom zde s nimi bojovali celý závod. Jestli bude sucho, mokro nebo něco mezi tím, to pro mě opravdu nehraje žádnou roli - cokoliv se stane, těším se na to.

Vitalij Petrov, 19.
Bylo to celkem dobré. Auto bylo dobré pokaždé, když jsem vyjel z garáže. Ráno byl problém s KERSem a pro kvalifikaci jsme ho museli vypnout. To mě asi nějaký čas stálo, ale dal jsem tomu naprosté maximum. Samozřejmě nás zasáhla i červená vlajka. Vyjel jsem pak ven na druhé sadě pneumatik a už jsem nebyl tak rychlý. Na zítřek se těším, bude to vzrušující. Musíme se pokusit získat nějakou výhodu a dojet do cíle. 

Mark Smith, technický ředitel
Zatím to byl celkem dobrý víkend. Dnešek byl dalším krokem vpřed. Heikki zajel skvělé kolo, a kdyby se nedostal do provozu, třeba by proklouzl i do Q2. Vitalij měl problém s KERSem, proto jsme mu ho museli pro kvalifikaci deaktivovat. Stálo ho to čas, ale jel velmi dobře. Zítra máme šanci opravdu bojovat s vozy před námi. Hlavní roli bude hrát počasí. Jsme na všechno připraveni a chceme dovézt oba vozy do cíle.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 21.
Byla to jedna z nejlepších kvalifikací roku a bezpochyby i nejlepší kolo, které jsem v Monaku zajel. Auto jelo dobře a my jsme se rozhodli pro tři jízdy na třech nových sadách super-měkkých pneumatik, protože jsme věděli, že v Monaku je nejdůležitější jedno dobré kolo.

A to se právě podařilo a jsem spokojený, protože jsme to správně načasovali. Tým věděl, kdy je ten dobrý okamžik pro výjezd, abychom se vyhnuli provozu, a já jsem odvedl svou práci, což bylo zajetí toho nejlepšího možného kola.

Musím přiznat, že jsem riskoval, v některých kolech jsem v posledním sektoru téměř zavíral oči. Musel jsem ale útočit, a také jsem to dělal. S ještě jednou desetinou bychom předstihli i Glocka, pravdou však je, že jsme i tak spokojeni s tím, jak nám to dnes vyšlo.

Narain Karthikeyan, 23.
Použili jsme jinou strategii než Pedro, rozhodli jsme se pro dvě jízdy. Tři by možná byly lepší. Pozitivní je, že máme jednu novou sadu měkčích pneumatik pro zítřejší závod, musíme z nich dostat maximum.

Pedro a já jsme po celý víkend byli celkem vyrovnaní a jsem si jistý, že zítra budeme mít dobrou rychlost. Ačkoliv pokud zaprší, ta to bude trochu loterie. Ať už se stane cokoliv, musíme být připraveni na to, abychom maximálně využili jakoukoliv příležitost, která by se mohla naskytnout.

Toni Cuquerella, technický ředitel
Drobná vylepšení, která jsme přivezli do Monaka, nám pomohla dostáhnout nejlepší kvalifikační výsledek v historii HRT, když náš čas tvořil 103,6 % toho nejlepšího. Kromě toho jsme se umístili mnohem blíže za našimi hlavními soupeři, což je velmi důležité.

Červené vlajky nás donutily ke změně strategie. U Pedra jsme se rozhodli přesedlat na dvě krátké jízdy, zatímco u Naraina jsme se drželi našeho původního plánu jedné jízdy. Načasovali jsme to správně, byli jsme na dráze ve vhodnou dobu a Pedrovo kolo můžete považovat za dokonalé.

Škoda, že Narain nebyl schopný zajet podobný čas, ale zítra by měl mít v závodě dobrou rychlost. Bude to otevřený závod a jsem si jistý, že budeme konkurenceschopní a budeme bojovat o pozice.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 20.
Tohle byl pro mě další dobrý den. Třetí trénink byl povedený, bez problémů jsme pokračovali s naším programem. Všichni jsme zatím pracovali naplno - inženýři, mechanici i já. Společně jsme auto dobře nastavili pro kvalifikaci. Mezi tréninkem a kvalifikací jsme ještě udělali drobné úpravy a byl jsem s vozem spokojený.

Po Pérezově nehodě a přerušení kvalifikace jsem měl složitější práci. Na super-měkké sadě jsem mohl zajet jen jedno kolo a byl docela velký provoz. Se svým kolem jsem ale spokojený a všem, kdo se na něm podíleli, děkuji. Na zítřejší závod, který bude nepochybně velmi vzrušující, se těším. Před kvalifikací mě navštívil Mike Rockenfeller z DTM a bylo to velmi milé překvapení.

Charles Pic, 22.
Celkově to pro mě moc dobrá kvalifikace nebyla. Naše tempo je tu slabší, než jaké jsme měli v Barceloně. V mém rychlém kole mě zbrzdil provoz, takže jsem měl i trochu smůlu. Všechno tedy musíme soustředit na zítřek a uvidíme, jak moc se můžeme zlepšit. V Monaku se občas vyskytne dobrá příležitost, takže se jí, pokud přijde, pokusíme co nejlépe využít.

John Booth, šéf týmu
Bohužel mám z kvalifikace smíšené pocity. Cílem dnes bylo pokračovat ve zlepšování vyvážení Timova vozu a Charlesovy formy. Co se týče Charlese, musíme se podívat na změny, které jsme provedli na jeho voze mezi druhým tréninkem a kvalifikací. Jako tým musíme dosáhnout toho, aby oba jezdci mohli zajet v kvalifikaci maximum. Zítra budou startovat z míst, která jsme očekávali. Jsem si jistý, že oba podají dobrý výkon a využijí každé příležitosti posunout se vpřed.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy