Může za rozdíl mezi kvalifikační a závodní rychlostí McLarenu žíznivý motor Mercedes?

McLaren | foto: McLaren

McLaren ovládá kvalifikace, ale v závodech je to s jeho výkonností horší. Co stojí v pozadí této záhady?

Lewis Hamilton vyhrál tři z letošních pěti kvalifikací, dvakrát vybojoval druhé místo. V Číně byl však penalizován za nepovolenou výměnu převodovky a minule v Barceloně za to, že nedojel do boxů kvůli nedostatku paliva. V závodech je však rychlost McLarenu MP4-27 podstatně nižší, čím to?

Samozřejmě v horším pořadí po neděli sehrály svou roli chyby v boxech a poukazuje se i na nekonzistentní chování pneumatik, mezi inženýry koluje i další vysvětlení - vyšší spotřeba motoru Mercedes.

McLaren proto musí startovat s vyšším množstvím paliva a každé kg se pak v závodě negativně projevuje v časech na kolo, zatímco v kvalifikacích piloti jezdí téměř s prázdnou nádrží. Deset kilogramů paliva navíc zpomaluje monoposty přibližně o 0,35 sec v každém kole.

Spotřeba letos poklesla v důsledku zákazu foukání, kdy bylo palivo vháněno do válce, i když pilot neměl sešlápnutý plyn, aby docházelo k silnějšímu průtoku výfukových plynů za účelem vyššího přítlaku.

Panují však domněnky, že motor Mercedesu stále potřebuje více paliva než jeho konkurenti, což vede k poklesu ve výkonnosti během závodů. A jelikož je letos pole tak vyrovnané, každá desetinka hraje velkou roli.

Dokládá to také příklad Nica Rosberga, který letos také nikdy nedojel na lepší pozici, než ze které startoval.


Může za pokles výkonnosti v závodě vyšší spotřeba motoru Mercedes?
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

V Monaku to však nebude mít takový vliv jako na jiných tratích. Závod je o 50 km kratší a vozy startují s nejnižším množstvím paliva v sezóně, s pouhými 120 kg, jelikož na plný plyn se jede jen kolem 45 % jednoho kola. Navíc se špatně předjíždí, a tak rozhoduje umístění v kvalifikaci.

McLaren zde bude mít velkou šanci na další vítězství. Jenson Button sice prohlašoval, že jejich monopost není na tuto klikatou trať stavěný, ale to platí i u ostatních. Vůz MP4-27 si navíc vedli v posledním pomalém, technickém sektoru v Barceloně velmi dobře. Stane se v neděli Hamilton v neděli letošním šestým odlišným vítězem?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy