Komisaři byly kritizování a jejich penalizace byla označována za chybnou a velmi přísnou. Sám šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh se nechal slyšet, že podobnou penalizaci nečekali. Problém s palivem měl McLaren pouze ve třetí části kvalifikace a bylo by tedy logické jim smazat pouze časy z ní.
"Neměli jsme kam uhnout," brání se však ředitel závodů Charlie Whiting a dodal, že pokud se objeví problém, vztahuje se k celku - a kvalifikace začíná první, ne třetí částí.
Vysvětlil, že pokud by Hamilton ztratil jen svoje časy z poslední části kvalifikace, stalo by se to precedentem a týmy by mohli být v pokušení riskovat a zkoušet své štěstí, že nebudou po kvalifikaci kvůli palivu váženy.
FIA si totiž nevybírá všechny, ale jen namátkově zkontroluje některá auta. Týmům by se tak v případě škrtnutí jen poslední části kvalifikace mohl takový risk vyplatit.
Whiting připomněl také loňskou Velkou cenu Německa, kdy byl Sébastien Buemi také poslán na konec startovního roštu kvůli palivu. Není možné dokázat, že pravidla nebyla porušena i v první či druhé části a tudíž musí být vůz diskvalifikován, argumentoval Whiting pro Auto Motor und Sport.