Odpoledne začalo za řádného tepla - vzduch: 29 °C, asfalt 42 °C. Dopolední časy zaostávaly o 2,5 sec za těmi, které zde týmy předváděly během předsezónních testů. Podíl na tom měla zaprášena nepogumovaná dráha, ale i nejtvrdší směs, s níž po většinu času vozy jezdily.
Bude zajímavé sledovat, jak si povede měkká směs a jak budou týmy zvládat její předpokládanou vysokou degradaci. Pirelli letos poprvé na závody přivezlo směsi s rozdílem dvou stupňů tvrdosti (měkkou a tvrdou).
Jako první po obědě vyrazily oba monoposty Toro Rosso STR7. Vergne se hned vrhnul na měřená kola, jeho první pokus měl hodnotu 1:27,146, Ricciardův po něm 1:26,622 min. Po šesti minutách ve výsledcích svítilo měřené kolo již u 11 pilotů, začalo se tedy pěkně zhurta.
Po deseti minutách se již na čele vyhříval Schumacher (1:24,859 min), za ním byli seřazeni Vettel (+ 0,141), Hamilton (+ 0,202) a Webber (+ 0,259 sec).
McLaren krom nového nosu, o kterém tvrdí, že je pouze minoritní součástí rozsáhlejšího balíku vylepšení, dopoledne nasadil také vertikální spoilery nad vstupní otvory do bočnic usměrňující proudění směrem k zadní části, na kolech se objevily také už nové integrované matice. Úprava předního křídla na Buttonově voze nefunguje, stěžuje si po svém kole na "neuvěřitelnou" nedotáčivost.
Lotus do Barcelony přivezl nové přední křídlo (foto: Lotus F1 Team)
Red Bull sice v Mugellu ohlásil, že nové díly doveze až do Barcelony, krom upraveného kanálu v zadní části vozu, kde dochází k zúžení bočnic, jsme si ale zatím nic zásadnějšího nevšimli. Tento kanál je na Vettelově voze otevřený, na Webberově uzavřený. Tým jej zkoušel již v Číně, poté jej v Bahrajnu uzavřel, je pro něj zřejmě důležitý.
V boxech HRT stále stojí Karthikeyan, s jehož vozem ráno jezdil Clos. Zaznamenal však problém s elektronikou, týmu se údajně stále nedaří zapojit kabel a stáhnout data. Tým krom upraveného zbarvení přivezl vylepšení své aerodynamiky a nové přední křídlo, jehož klapka se místo ze dvou skládá pouze z jednoho prvku.
Ricciardo se po 20 min jako jeden z prvních nasadil měkčí směs a polepšil si, do čela však šel Vettel (1:23,563 min), za něj se dostal Kobajaši (+0 651 sec).
Rozdíl mezi tvrdou a měkkou směsí pneumatik se zdá být až 1,5 sec. Měkká vydrží pouze jedno kolo, v tom druhém již je dle Jaimeho Alguersuariho o 0,5 sec pomalejší. Španěl si myslí, že Ferrari i přes balík vylepšení stále ztrácí sekundu na kolo: "Nepovažuji zde Ferrari za kandidáty na vítězství. Možná se zlepšili o tři či čtyři desetiny na kolo oproti Bahrajnu, jenže ostatní se také zlepšili."
Pohled na přední část Ferrari F2012 před začátkem tréninku (foto: Scuderia Ferrari)
Hamilton se přes chybu ve druhém sektoru dostává po půl hodině na druhou příčku za Vettela (1:23,909 min), za ním je Webber na měkké směsi (1:24,065 min).
V polovině druhého tréninku už bylo pořadí následující:
1. Button 1:23,399 min
2. Vettel + 0,164
3. Rosberg + 0,372
4. Hamilton + 0,510
5. Webber + 0,666
6. Schumacher + 0,681
Mercedes trénoval se dvěma různými konfiguracemi vozu, jeden z nich má jemně přepracované přední křídlo a drobné prvky navíc v zadní části bočnic. Největší změnu však představuje nové zadní zavěšení na Schumacherově monopostu.
Pátečním smolařem byl Karthikeyan, který neujel ani jedno měřené kolo (foto: HRT F1 Team)
HRT se půl hodiny před koncem podařilo lokalizovat a opravit závadu na elektroinstalaci a Karthikeyan tak mohl poprvé v pátek konečně vyrazit - nedojel však daleko, zůstal stát ve svém druhém kole v třetí táhlé pravotočivé zákrutě. Ind má zkrátka smůlu.
Webber krátce předtím zašpinil dráhu při své exkurzi mimo ní o kousek dále - v zatáčce č. 4, podobný kousek o zatáčku dříve později předvádí i Pérez.
V závěru se většina týmů v rámci přípravy soustředila na delší jízdy na tvrdých pneumatikách s větším množstvím paliva. Grosjean si stěžoval na vibrace a minutu před koncem se rozhodnul přezout na tvrdší směs, Alonso krásně krotil přetáčivé Ferrari v zatáčce č. 3 a Senna se po smyku ocitl čelem vzad v zatáčce č. 12.
Buttonův nejrychlejší čas ale už nikdo nepřekonal. Nejblíže mu krom týmového kolegy Hamiltona byli Vettel s Rosbergem, počítat bude třeba i s Lotusem, jehož duo obsadilo 5. a 6. příčku.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Celkem v pátek týmy využili 53 sad tvrdých a 25 sad měkkých pneumatik Pirelli. Nejdelší stint na tvrdé směsi čítal 17, na měkké 18 kol.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Grosjean - 321 km/hod; 2. Räikkönen - 321; 3. Pérez - 320; 4. Di Resta - 317; 5. Rosberg - 317; 6. Schumacher - 316.
Soupis všech časů: pdf
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:23,399 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,164 |
3. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,372 |
4. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,510 |
5. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,519 |
6. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,565 |
7. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,666 |
8. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,681 |
9. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 0,815 |
10. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,966 |
11. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,019 |
12. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,023 |
13. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,069 |
14. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 1,201 |
15. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,289 |
16. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,334 |
17. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 1,370 |
18. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 1,648 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 2,897 |
20. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 3,341 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,915 |
22. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,265 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 4,836 |
24. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ