Odpoledne létal v Barceloně s vylepšeným McLarenem Button

McLaren | foto: McLaren

BARCELONA - 2. TRÉNINK; Jenson Button s vylepšeným McLarenem MP4-27 přes počáteční problémy s nedotáčivostí zajel v Katalánsku nejrychlejší kolo - 1:23,399 min. Nejblíže mu byl Sebastian Vettel s Red Bullem, ztratil na něj 0,164 sec.

Odpoledne začalo za řádného tepla - vzduch: 29 °C, asfalt 42 °C. Dopolední časy zaostávaly o 2,5 sec za těmi, které zde týmy předváděly během předsezónních testů. Podíl na tom měla zaprášena nepogumovaná dráha, ale i nejtvrdší směs, s níž po většinu času vozy jezdily.

Bude zajímavé sledovat, jak si povede měkká směs a jak budou týmy zvládat její předpokládanou vysokou degradaci. Pirelli letos poprvé na závody přivezlo směsi s rozdílem dvou stupňů tvrdosti (měkkou a tvrdou).

Jako první po obědě vyrazily oba monoposty Toro Rosso STR7. Vergne se hned vrhnul na měřená kola, jeho první pokus měl hodnotu 1:27,146, Ricciardův po něm 1:26,622 min. Po šesti minutách ve výsledcích svítilo měřené kolo již u 11 pilotů, začalo se tedy pěkně zhurta.

Po deseti minutách se již na čele vyhříval Schumacher (1:24,859 min), za ním byli seřazeni Vettel (+ 0,141), Hamilton (+ 0,202) a Webber (+ 0,259 sec).

McLaren krom nového nosu, o kterém tvrdí, že je pouze minoritní součástí rozsáhlejšího balíku vylepšení, dopoledne nasadil také vertikální spoilery nad vstupní otvory do bočnic usměrňující proudění směrem k zadní části, na kolech se objevily také už nové integrované matice. Úprava předního křídla na Buttonově voze nefunguje, stěžuje si po svém kole na "neuvěřitelnou" nedotáčivost.


Lotus do Barcelony přivezl nové přední křídlo (foto: Lotus F1 Team)

Red Bull sice v Mugellu ohlásil, že nové díly doveze až do Barcelony, krom upraveného kanálu v zadní části vozu, kde dochází k zúžení bočnic, jsme si ale zatím nic zásadnějšího nevšimli. Tento kanál je na Vettelově voze otevřený, na Webberově uzavřený. Tým jej zkoušel již v Číně, poté jej v Bahrajnu uzavřel, je pro něj zřejmě důležitý.

V boxech HRT stále stojí Karthikeyan, s jehož vozem ráno jezdil Clos. Zaznamenal však problém s elektronikou, týmu se údajně stále nedaří zapojit kabel a stáhnout data. Tým krom upraveného zbarvení přivezl vylepšení své aerodynamiky a nové přední křídlo, jehož klapka se místo ze dvou skládá pouze z jednoho prvku.

Ricciardo se po 20 min jako jeden z prvních nasadil měkčí směs a polepšil si, do čela však šel Vettel (1:23,563 min), za něj se dostal Kobajaši (+0 651 sec).

Rozdíl mezi tvrdou a měkkou směsí pneumatik se zdá být až 1,5 sec. Měkká vydrží pouze jedno kolo, v tom druhém již je dle Jaimeho Alguersuariho o 0,5 sec pomalejší. Španěl si myslí, že Ferrari i přes balík vylepšení stále ztrácí sekundu na kolo: "Nepovažuji zde Ferrari za kandidáty na vítězství. Možná se zlepšili o tři či čtyři desetiny na kolo oproti Bahrajnu, jenže ostatní se také zlepšili."


Pohled na přední část Ferrari F2012 před začátkem tréninku (foto: Scuderia Ferrari)

Hamilton se přes chybu ve druhém sektoru dostává po půl hodině na druhou příčku za Vettela (1:23,909 min), za ním je Webber na měkké směsi (1:24,065 min).

V polovině druhého tréninku už bylo pořadí následující:
1. Button   1:23,399 min
2. Vettel           + 0,164
3. Rosberg       + 0,372
4. Hamilton      + 0,510
5. Webber        + 0,666
6. Schumacher + 0,681

Mercedes trénoval se dvěma různými konfiguracemi vozu, jeden z nich má jemně přepracované přední křídlo a drobné prvky navíc v zadní části bočnic. Největší změnu však představuje nové zadní zavěšení na Schumacherově monopostu.


Pátečním smolařem byl Karthikeyan, který neujel ani jedno měřené kolo (foto: HRT F1 Team)

HRT se půl hodiny před koncem podařilo lokalizovat a opravit závadu na elektroinstalaci a Karthikeyan tak mohl poprvé v pátek konečně vyrazit - nedojel však daleko, zůstal stát ve svém druhém kole v třetí táhlé pravotočivé zákrutě. Ind má zkrátka smůlu.

Webber krátce předtím zašpinil dráhu při své exkurzi mimo ní o kousek dále - v zatáčce č. 4, podobný kousek o zatáčku dříve později předvádí i Pérez.

V závěru se většina týmů v rámci přípravy soustředila na delší jízdy na tvrdých pneumatikách s větším množstvím paliva. Grosjean si stěžoval na vibrace a minutu před koncem se rozhodnul přezout na tvrdší směs, Alonso krásně krotil přetáčivé Ferrari v zatáčce č. 3 a Senna se po smyku ocitl čelem vzad v zatáčce č. 12.

Buttonův nejrychlejší čas ale už nikdo nepřekonal. Nejblíže mu krom týmového kolegy Hamiltona byli Vettel s Rosbergem, počítat bude třeba i s Lotusem, jehož duo obsadilo 5. a 6. příčku.


Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)

Celkem v pátek týmy využili 53 sad tvrdých a 25 sad měkkých pneumatik Pirelli. Nejdelší stint na tvrdé směsi čítal 17, na měkké 18 kol.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Grosjean - 321 km/hod; 2. Räikkönen - 321; 3. Pérez - 320; 4. Di Resta - 317; 5. Rosberg - 317; 6. Schumacher - 316.

Soupis všech časů: pdf

GP Španělska (Circuit de Catalunya)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:23,399
2. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 0,164
3. 8 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,372
4. 4 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,510
5. 9 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 0,519
6. 10 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,565
7. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,666
8. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes AMG Petronas F1 + 0,681
9. 14 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 0,815
10. 12 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team+ 0,966
11. 6 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 1,019
12. 15 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 1,023
13. 18 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 1,069
14. 5 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 1,201
15. 11 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,289
16. 17 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 1,334
17. 16 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 1,370
18. 19 Bruno SENNA braWilliams F1 Team+ 1,648
19. 20 Heikki KOVALAINEN finCaterham F1 Team+ 2,897
20. 21 Vitalij PETROV rusCaterham F1 Team+ 3,341
21. 24 Timo GLOCK deuMarussia F1 Team+ 3,915
22. 25 Charles PIC fraMarussia F1 Team+ 4,265
23. 22 Pedro DE LA ROSA espHRT F1 Team+ 4,836
24. 23 Narain KARTHIKEYAN indHRT F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy