Schumacher, který byl v minulosti zvyklý na exkluzivní pneumatiky, kritizoval Pirelli již po závodě v Bahrajnu. Nelíbí se mu, že piloti s nimi nemohou jezdit na limitu, ale musí si během jízdy hlídat jejich opotřebení.
"Podle mě zkrátka hrají příliš velkou roli, mají úzké špičky a jsou tak zvláštní, že našim vozům ani nám neumožňují jezdit na limitu. Jezdíme jako na syrových vejcích, nechci pneumatiky vůbec zatěžovat. Jinak to přeženete a nedostanete se nikam," uvádí Schumacher v rozhovoru pro CNN.
Pirelli se však několikrát bránilo tím, že vyrábí přesně ty pneumatiky, o které je týmy požádaly. Jejich vysoká degradace zpestřuje závody a klade na umění pilotů další nároky.
Schumacher je však i přes svou kritiku před dalším závodem ve Španělsku optimistou: "Naštěstí se nám podařilo získat jedno vítězství. V tom závodě jsme měli trochu smůlu, protože jsme bezpochyby mohli získat první i druhé místo, ukazuje to však, že jsme udělali obrovský pokrok oproti minulému roku, tohle jsme opravdu nečekali."
Michael Schumacher se svým Mercedesem F1 W03 v Austrálii (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Na počátku nové generace Stříbrných šípů jsme dva roky dosahovali středních úspěchu, nyní se nám konečně podařilo vyhrát. Jsem si hodně jistý tím, že letos můžeme odjet další dobré závody - stanout na pódiu a možná i na té nejvyšší příčce," dodává Schumacher.