Zprávy z testování v Mugellu: Druhý den byl nejrychlejší Lotus se Sauberem

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Druhým dnem pokračovalo ve středu testování v Mugellu. Přinášeli jsme aktuální zprávy z italského okruhu, kde se týmy Formule 1 těšily z lepšího počasí než v úterý.

Týmy včera představily spoustu novinek. Ferrari, které se snaží o největší skok, nastoupil s přepracovanými výfuky, které se (opět) nacházejí v prodlouženém Acer kanálu. Do konce testování však v této oblasti slibuje další úpravy.

Velká vylepšení představil Sauber, otestoval výfuky, jež používá McLaren. Krom toho nasadil nové deflektory a totálně přepracované přední křídlo. Podobné výfuky si společně s přepracovanými bočnicemi vyzkoušel i Williams.

Mercedes a Force India vyjely s novým předním křídlem, s rozsáhlými úpravami čítajícími nové zadní křídlo a výfuky by měl dnes testovat Caterham. McLaren zřejmě již od Číny zkouší mechanický systém regulace průtoku vzduchu brzdovými kanálky.

Fotogalerii z Mugella naleznete zde.

 

Konečné výsledky druhého dne



Průběh druhého dne:

18:00 Konec. 100 kol dnes ujel i Williams.

17:59 Na závěr se snaží ztracený čas dohnat Di Resta - 1:24,842 min.

17:55 Kobajaši zajíždí identický čas jako vedoucí Grosjean - 1:21,603 min. Japonec k tomu využívá měkkou směs, Francouz měl při svém pokusu tvrdou.

17:53 Ferrari jako třetí tým dnes překonává 100 kol.

17:50 Posledních 10 min. Williams si pochvaluje produktivní den, úsměvy jim záři na tvářích.

17:39 Zrychlují Ricciardo (1:22,588) a Glock (1:24,610 min). Australan se posouvá před Schumachera, Němec před Sennu.

17:26 Petrov překonává hranici 100 kol. Více jich dnes zvládl jen Schumacher - rovných 130.

17:23 Kobajaši po vylétnutí mimo trať opět krouží, vůz naštěstí nebyl poškozen.

17:15 Celé zadní křídlo Red Bullu pokryto flow-visem. Na dráze zhoustl provoz, venku jsou Glock, Grosjean, Massa, Petrov, Ricciardo a Schumacher.

17:01 Jenom pro připomínku: testování v Mugellu nekončí v 17, ale až v 18 hod.

17:00 Aktuální pořadí:


16:55 Vettel překonává Webbera a posouvá se na druhou příčku - 1:21,825 min.

16:41 Glock na dráze, jeho Marussia MR01 je konečně opravena - 1:27,308 min.

16:39 Grosjean rekordně v prvních dvou sektorech, výsledný čas však opět horší, tentokrát o 13 tisícin - 1:21,616 min.

16:37 Ve svém posledním pokusu si zlepšil čas Senna - 1:24,842 min.

16:35 Mechanici Marussie stále pracují na opravě řízení Glockova vozu. Kvůli problému s hydraulikou (zajímosti o hydraulice naleznete v tomto technickém článku) skoro celý den stojí Force India, Di Resta má na kontě jen 7 kol, ani jedno měřené.

16:30 Sauber na přední straně bočnic nově používá spojler těsně kopírující jejich tvar po okrajích.

16:20 Grosjean zajel rekord v prvním sektoru, čas na kolo si však nezlepšil.

16:14 Sauber v boxech, znovu se objevují Grosjean, Massa, Petrov a Vergne.

16:01 Kobajaši zastavil v zatáčce č. 12 (Correntaio), provoz přerušen.

16:00 Aktuální pořadí:


15:45 S novými výfuky po vzoru McLarenu vyjíždí také Toro Rosso. Ferrari s difuzorem potřísněným flow-visem.

15:30 Marussia identifikovala problém s posilovačem řízení, Glock se rozhodl vystoupit z vozu, zatím toho odpoledne moc neujel (1 instalační kolo).

15:15 Zlepšuje se Vettel - 1:22,655 min. Podle Webbera žádné velké novinky u Red Bullu do závodu v Barceloně neobjeví. Schumacher dnes ujel již sto kol.


Nové výfuky Force Indie, která se snaží okopírovat řešení McLarenu
(foto: Sahara Force India)

15:05 Caterham se prohání s novými výfuky, které jsou podobné těm, jež používal Red Bull. Koncovky jsou vsazeny do bočnic a horké plyny jsou poté vedeny žlábkem dolů k okrajům difuzoru. Pod nimi je poté veden vzduch proudící kolem bočnic směrem doprostřed difuzoru k otvoru pro startér.

15:01 Aktuální pořadí:


14:45 Paffett po osmi kolech v řadě v boxech, to nejrychlejší mělo hodnotu 1:26,800 min. Mechanici mu poté utahovali něco v levé horní části krytu motoru za airboxem.

14:35 Mistr světa s Red Bullem už je na dráze - 1:27,194 min. S upravenou karosérií vyráží Caterham.

14:30 Za chvíli by měl s Marusií vyrazit Timo Glock, jenž vystřídal Pica. Piloty vyměnili také u Red Bullu a u Toro Rosso - odpoledne se představí Vettel a Ricciardo.

14:20 Mercedes zkouší nové přední křídlo a různé kryty motorů, Schumacher má obuté měkké pneumatiky. Teplota vzduchu stoupla na 19 °C, trať na 41 °C.

14:09 Pozvolný začátek odpoledne, Schumi na dráze osamocen.

14:01 Mechanici Mercedesu pečlivě schovávají zadní část Schumacherova monopostu - spekuluje se, že německý tým testuje novou inovativní převodovku. Michael na dotaz odpovídá: "Nehodlám to komentovat."

14:00 Začíná odpolední část druhého dne testů v Mugellu. Webber se na dráze objevuje jako první.

 

13:04 Pořadí dopolední části:


13:00 Začíná hodinová obědová přestávka.

12:35 Caterham se dopoledne věnoval srovnávání součástek, nové věci se na voze objeví odpoledne. Petrov zrychluje na 1:24,468 min.

12:28 Paffett s McLarenem lépe (1:24,974 min), stále však za Marusií. Následující zajel jen o 19 tisícin pomaleji.

12:26 Webber na tvrdé směsi jako druhý pod hranici 82 vteřin: 1:21,997 min.

12:20 S novými výfuky po vzoru McLarenu vyrazila také Force India (foto viz výše).

12:15 Dále zrychluje Webber (1:22,160) - půl sekundy za Lotusem - a Senna (1:25,221 min).

12:04 Aktuální pořadí:


11:50 Zlepšuje se Webber (1:22,589), Massa (1:22,257) i Schumacher (1:23,404 min).

11:40 McLaren jezdí se zvláštním zařízením v přední části nosu, čidlo má i v jeho špičce a levém pilíři.


Přední část McLarenu pokrytá senzory (foto: xpb.cc)

11:30 Tribuny jsou dnes mnohem méně zaplněné, včera do Mugella zavítalo během státního svátku 15 tisíc lidí.

11:28 Do výsledků se konečně zapisuje McLaren - 1:28,151, později 1:26,746 min.

11:20 Force Indii stále není vidět, Di Resta má na kontě jen pět kol. Tým dnes chtěl testovat nové přední křídlo s kamerami umístěnými ve spodní části. Krouží pouze Schumacher na středně-tvrdých a Grosjean na tvrdých pneumatikách.

11:17 Zlepšil se Petrov, jinak se toho moc neděje.

11:03 Aktuální pořadí:


10:46 Grosjean dále posouvá laťku - 1:21,603 min.

10:39 Webber se posouvá na druhé místo - 1:23,071 min.

10:34 Red Bull je dnes podrážděný, zvědavé fotografy velmi tvrdě odstrkává z prostoru boxů. Webber na dráze s Paffettem.

10:23 Grosjean s Lotusem E20 překonává včerejší čas Alonsa - 1:22,214 min.


Dlouhá cílová rovinka v Mugellu, dnes zalitá sluncem (foto: Williams F1 Team)

10:17 Ferrari, Force India i McLaren mají na svém kontě již několik kol, stále však ani jedno měřené.

10:08 Čas měření: Williams jezdí se senzory na přední straně bočnic, McLaren za difuzorem, Red Bull za předními koly.

10:05 Do čela jde Grosjean (1:22,876), před Schumachera se posouvá i Kobajaši (1:23,969 min), oba na tvrdé směsi pneumatik. Nejrychleji zajel včera Alonso - 1:22,444 min.

10:02 Pořadí po hodině testování:


9:57 Dráha je stále ještě trochu mokrá a jezdcům schází přilnavost, podmínky se však zlepšují.

9:55 Nové přední křídlo má i Marussia, která krom pár dalších aerodynamických prvků zkouší také nové zadní zavěšení.

9:52 Caterham dnes dohání včerejší ztrátu zapříčiněnou deštěm a porovnává dvě verze nového zadního křídla - pro vyšší a menší přítlak - nové brzdové kanálky a odpoledne dojde i na zcela nové výfuky.

9:50 Schumacher na první příčce: 1:24,685 min. Druhý Pic se ztrátou 1,635 sec.

9:40 Petrov o Mugellu: "Vážně zábavná trať. Závody by zde nebyly skvělé, ale testování? Úžasné. Mugello má vše - velmi rychlé zatáčky, které na sebe plynule navazují, převýšení - a to vše zasazené do hezké krajiny."


První středeční snímek Ferrari: Massa vyráží z boxů (foto: Scuderia Ferrari)

9:34 Vergne stanovuje nejrychlejší čas - 1:28,878 min. McLaren nasadil nové přední křídlo, které mechanici úzkostlivě po dojezdu Paffetta do boxů zakrývají. Úpravu doznaly pilíře s výřezy, stejně jako brzdové kanálky.

9:30 Webberův Red Bull jezdí s poslední verzí bočnic se zakrytými kanály v bočnicích pro vedení vzduchu do středu difuzoru ke startovnímu otvoru. Největšími úpravami zatím v Mugellu zaujal Sauber.

9:25 Massa jezdí s výfuky z Bahrajnu. Zcela nová verze by se na Ferrari měla objevit odpoledne či přinejmenším zítra.

9:20 Piloti dokončili svá instalační kola. Mechanici Mercedesu Schumacherův vůz ihned po dojezdu do boxů zakrývají.

9:15 Webber testuje aerodynamiku, na rovince jede konstantní rychlostí kolem 150 km/hod.

9:10 Teplota vzduchu dosahuje 12 °C, asfalt 22 °C. Neprší, dráha po dešti osychá, brzy by se mělo objevit i slunce.

9:00 Začíná druhý den testů v Mugellu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy