Nižší světlá výška se hodí v pomalých zatáčkách, kde pomáhá podlaze vytvářet vyšší přítlak. Jako týmy postupují při volbě světlé výšky?
"Naše světlé výšky jsou dány přítlakem. Obecně je volíme dle polohy na konci rovinky, abychom neopotřebovávali kluznou desku. V tomto místě dosahujete v přední části vozu maximálního zatížení," vysvětluje Permane.
DRS systému pomáhá u vozu Mercedesu nejen snížit přítlak na předním i zadním křídle a dosahovat tak vyšších rychlostí, napomáhá i lepšímu aerodynamickému vyvážení. Permane však upozorňuje na další výhodu - totiž možnost volit lepší nastavení světlé výšky.
"Pokud si představíte, že dochází k odtrhávání proudění na předním křídle, nedosahujete takové zátěže. Proto si můžete dovolit nastavit nižší světlou výšku a získávat přítlak v pomalejších zatáčkách," pokračuje inženýr Lotusu.
Michael Schumacher s Mercedesem F1 W03 v Bahrajnu
(foto: Daimler AG)
Není to však nelogické, když na start velké ceny musí natankovat plnou nádrž benzínu, vůz je stejně níž a oni kvůli pravidlům parc fermé nemohou měnit nastavení?
Ne. "V samotném závodě se to samo kompenzuje: jste pomalejší kvůli množství paliva a kvůli toho, že nepoužíváte DRS křídlo. Máte tedy stejně menší absolutní zátěž na křídlech, protože se vzduchem pohybujete pomaleji. Je to velmi chytře promyšlené zařízení," dodává Permane.