Co přesně se v Číně stalo při Schumacherově chybné zastávce v boxech?

Mercedes | foto: Daimler AG

Nico Rosberg v Číně slavil první vítězství Mercedesu v F1 po 57 letech! Michael Schumacher byl jediným z jezdců, který na druhé straně světa neviděl cílovou vlajku. Co přesně se při zastávkách v boxech na předním kole stříbrného monopostu stalo?

Mercedes se momentálně nese na vlně oslavy prvního vítězství v F1 v jejich novodobé historii. Týmový šéf, Ross Brawn, to však bere v poklidu, jak je jeho zvykem. Zažil již hodně úspěchů s Benettonem, Ferrari a i se svým vlastním Brawn GP. Pro něj byla bezchybná jízda Nica Rosberga v Číně takovým zadostiučiněním. "Ukázali jsme, že toto auto může být rychlé i bez DRS. Nico měl možnost využít toho systému jen při předjíždění jezdců o kolo zpět. Jinak kdokoliv jiný DRS v závodě použi častěji než on."

Úplně perfektní den to však nebyl. Mercedes mohl možná slavit i double, kdyby Michael Schumacher při zastávkách v boxech neměl smůlu. Jeho pravé přední kolo nebylo správně připevněno, a tak musel Němec krátce po odjezdu od svých mechaniků svůj stříbrný monopost odstavit. 

Mezitím už lidé u Mercedesu přesně věděli, co se stalo. Mercedes používá, ostatně jako většina týmů, semafor pro signalizaci jezdci, že už může opustit místo u mechaniků. Od letošní sezony jsou ale zakázány senzory otáček, a tak jsou informace do semaforu posílány přímo hlavními účastníky zastávek v boxech. Sefamof se rosvítí zeleně až v době, kdy je zmáčknuto sedm knoflíků jednotlivými mechaniky. Těch sedm knoflíků musí být zmáčknuto dvěma muži, kteří se starají o zvednutí vozu vpředu a vzadu, čtyřmi mechaniky, kteří utahují kola, a jedním mužem, který sleduje provoz v boxové uličce. Ten navíc může změnit zadání ostatních šesti mužů. 


Michael Schumacher u mechaniků při GP Číny (foto: Daimler AG)

Ross Brawn k tomu říká: "Mechanik u předního pravého kola s utahovací pistolí špatně utáhl matku kola, ale myslel si, že je utažená dobře. Proto po přišroubování zmáčkl tlačítko 'Ready'. Když se pak ale podíval na kolo, tak viděl, že matka je křivě přišroubovaná na náboj kola. Bohužel ale nemáme žádné tlačítko, kterým by mohl vzít svoje rozhodnutí zpět. Proto začal mávat rukama, ale už bylo pozdě. Ostatních šest mechaniků již svá tlačítka zmáčklo."

Na druhou stranu, nikdo není neomylný a to ani v nejrychlejším týmu mechaniků loňského roku. Jak se však tento mechanik dokázal se stresovou událostí vypořádat, to ukázal už o 30 sekund později. "Všichni jsme byli v tom mezičase, než přijel Nico, nervózní. Hoši ale pak odvedli naší nejlepší zastávku v boxech v celém závodu," říká týmovým manažer, Ron Meadows.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy