Úvodní trénink v poušti v Bahrajnu začal za přísných bezpečnostních opatření, novináři při cestě z nedalekých hotelů napočítali 8 desítek policejních vozů, a také za vysokých teplot kolem 30 °C, sucha a prachu. Teplota asfaltu ke konci tréninku přesahovala 40 °C.
Trať v Sákhíru je velmi náročná na chlazení a brzy. Piloti mohou sice pro zlepšení stability zadní části při brzdění využít podporu motoru, což prodlužuje životnost pneumatik, mírně tím ale stoupá spotřeba a také nároky na chlazení. Představení okruhu, mapu a jeho technické parametry včetně vysvětlení důležitosti akustického ladění motoru najdete zde.
Piloti o tamější situaci neradi hovoří. Pro Jensona Buttona se jednalo o "těžkou otázku k zodpovězení." Novinářům připomněl: "Jste tady, abyste dělali rozhovory se mnou jakožto s pilotem, a přesně o tom chci hovořit - o závodění."
Romain Grosjean připustil: "Nemůžeme situaci ignorovat, ale jsme sportovci, ne politikové." Otevřenější byl Nico Hülkenberg z Force Indie poté, co se někteří členové jeho týmu včera dostali do potíží: "Do této pozice jsme se neměli dostat." Mistr světa Sebastian Vettel se s úsměvem pokoušel vtipkovat: "Zítra můžeme mít obavy pouze o to, co je důležité - o teploty pneumatik."
Očekává se, že i zde se bude dařit McLarenu, zajímavé bude sledovat formu Mercedesu po jejich prvním vítězství v Číně. Vettel se po čínském pokusu vrací znovu k nejnovější verzi výfuků.
S rozhodnutím Red Bullu nemá problém: "Věříme, že se jedná o lepší řešení, proto je ostatně na voze." Zda mu však dokáže přizpůsobit svůj jízdní styl a konečně letos porazit svého týmového kolegu Marka Webbera, to je věc druhá. Pokud ne, opouštěl by Bahrajn s výpraskem 0:4.
Hlavní vylepšení HRT pro Bahrajn: větší výstupní otvory (foto: HRT F1 Team)
V prvním tréninku ze závodních pilotů odpočíval pouze Bruno Senna, který svůj Williams FW34 propůjčil Valtterimu Bottasovi.
V 9 hod se na dráhu jako první vydal Vergne s Toro Rosso následovaný Karthikeyanem s HRT. Po deseti minutách, během nichž všechny týmy nainstalovali oba vozy (pouze Button si dal 2 instalační okruhy), se na 2 min rozhostilo ticho, než z boxů vyrazil ke druhému instalačnímu kolu Pérez.
Ferrari nad zadní nárazovou strukturou nasadilo 15 cm široké křidélko. To nepomáhá pouze ke zvýšení přítlaku pomocí tohoto prvku, ale díky interakci proudění s horní části křídla dochází i ke zvýšení efektivity difuzoru.
Massa s tímto prvkem v úvodu nejezdil, oba vozy však byly pokryty flow-visem, Scuderia vzájemně srovnávala chování těchto dvou konfigurací. Větší novinky pro vůz chystá až na test v Mugellu příští týden, ty by měly zahrnovat nové bočnice i výfuky.
Mercedes svým dvojitým DRS vzbudil v úvodu sezóny trochu vzruchu, podle Jensona Buttona jej však ostatní nebudou rychle kopírovat: "Opravdu si nemyslím, že by díky němu tolik získávali, podle mě jsou zkrátka rychlí.
Z našich simulací vůbec nevyplývá, že by poskytoval obrovskou výhodu. Je to z jejich strany skvělý vynález, ale náš DRS systém je také velmi dobrý, takže si nemyslím, že by díky němu získávali o moc více než my. V závodě samozřejmě vůbec nic, v kvalifikaci minimálně."
Kimi se vrací ze druhé jízdy v prvním tréninku (foto: Lotus F1 Team)
První měřené kolo zajel po 22 min Hülkenberg - 1:36,855 min. Postupně se do čela dostaly vozy Red Bullu, které po 52 min tréninku přeskočil Hamilton časem 1:33,572 min. Krátce poté si zničil levou přední pneumatiku poté, co mohutně probrzdil před zatáčkou č. 10.
Force India měla problémy se svým KERSem, proto ho Di Restovi doporučila vypnout KERS. Něco v týmu není v pořádku a zřejmě se z bezpečnostních důvodů nezúčastní druhého tréninku.
V závěru prvního tréninku se Mercedes pustil do delších jízd, aby získal důležitá data o pneumatikách pro závod, zatímco Vettel jezdil s předním křídlem potřeným flow-visem.
Ferrari své fanoušky zatím příliš nepotěšilo, když oznámilo, že se oba jeho piloti s pneumatikami Pirelli v Bahrajnu trápí.
McLaren v závěru již nikdo nepřekonal, britský tým tedy i v Bahrajnu vykročil do závodního víkendu nejlépe ze všech. Za Hamiltonem se seřadili Vettel, Di Resta, Rosberg a Button.
Počty ujetých kol
Maximální rychlosti: 1. Räikkönen - 318,0 km/hod; 2. Di Resta - 318,0; 3. Grosjean - 317,9; 4. Pérez - 317,8; 5. Hülkenberg - 317,6; 6. Hamilton - 317,4; 7. Button - 316,9; 8. Schumacher - 316,9; 9. Kobajaši - 316,8; 10. Rosberg - 316,7.
Přehled všech časů jednotlivých pilotů: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:33,572 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,305 |
3. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 0,578 |
4. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,677 |
5. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,705 |
6. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,772 |
7. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,911 |
8. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,980 |
9. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,037 |
10. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,275 |
11. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,452 |
12. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,696 |
13. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 1,864 |
14. | T | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 1,925 |
15. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,147 |
16. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,357 |
17. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,623 |
18. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 2,758 |
19. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 2,912 |
20. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 3,019 |
21. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 3,895 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 4,434 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 5,305 |
24. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 6,424 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ