Mercedes
Nico Rosberg, 1.
Tohle je pro mě velmi speciální moment. Celý víkend byl perfektní. První pole position, první vítězství. Ale to není vše, je to i první vítězství pro "nové" Stříbrné šípy. Děkuji všem tady na okruhu, i v továrnách v Brackley a Brixworthu. Nikdy na ten závod nezapomenu. Posledních 20 kol bylo dlouhých jako 24 hodin Le Mans!
Projet cílem bylo tak skvělé. Užíváme si úspěch, ale zůstáváme nohama na zemi. Stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Stále pracujeme na tom, jak zajistit, aby pneumatiky fungovaly stejně za všech podmínek. Uvidíme, jak to půjde v Bahrajnu.
Michael Schuacher, nedokončil
Napřed chci pogratulovat celému týmu a samozřejmě hlavně Nicovi, který zvítězil stylem start - cíl. Předvedl skvělý výkon a jsem s ním spokojený. A co se týče mě, ztratil jsem pravou zadní pneumatiku po první zastávce.
Nechtěl jsem způsobit žádné větší poškození a raději zastavil na trávě. Cítil jsem, že je něco špatně hlavně v pasážích, které zatěžují pravou stranu vozu. Do té doby se mi celkem dařilo, držčel jsem druhé místo, kontroloval pneumatiky. Nakonec to nevyšlo. Je mi líto všech, co tak tvrdě pracovali na voze. Ale to už je součástí této hry.
Ross Brawn, šéf týmu
Toto je opravdu historický den. Jsem rád, že Nico dosáhl svého prvního vítězství. Škoda Michaela, musel zastavit po technickém problému po první zastávce. Ale on je ten první, kdo by řekl, že vyhráváme i prohráváme jako tým. A on na to má, aby se letos podíval na nejvyšší stupínek.
Srdečně blahopřeji celému týmu, tady na trati, v Brackley, Brixworthu, nyní konečně sklízíme ovoce jejich tvrdé práce. Také musím poděkovat kolegům z Mercedes-Benz ve Stuttgartu za jejich podporu. Je to první vítězství Mercedesu po 57 letech, kdy se stříbrným šípem zvítězil Juan Manuel Fangio. Tohle vítězství si budu pamatovat hodně dlouho.
McLaren
Jenson Button, 2.
Gratuluji Nicovi - dnes odjel bezchybný závod. Ale kdo ví, čeho jsme mohli dosáhnout, pokud bychom v posledním stintu před sebou měli čistou trať? Naše rychlost byla velmi dobrá a cílem bylo, abychom se po zastávkách dostali před ten balík vozů - čehož bychom dosáhli, kdybychom v boxech neztratili čas - a pak Nica dostihli a dostali pod tlak.
Zpoždění během poslední zastávky byla jedna věc - ačkoliv všechny ostatní zastávky byly o tomto víkendu velmi dobré, jen ta jedna ne. Kvůli tomuto zpoždění jsem se dostal zpátky do balíku vozů, což byl trochu šok, ale auto má rychlost a konzistenci, takže jsem byl schopen získat zpět druhou pozici, po dobrém boji a uspokojujícím předjetí Sebastiana.
Jsem zklamaný, že jsme nebyli schopni bojovat o vítězství, ale byl to zábavný závod s hromadou předjíždění a spoustou soubojů. Ještě důležitější je, že to byl skvělý den pro Vodafone McLaren Mercedes, protože nyní vede oba šampionáty.
Je velmi důležité podávat konzistentní výkony a je hezké být zpět na pódiu, ale je tu několik maličkostí, které musíme zlepšit, aby se to pro nás vyvíjelo ještě lépe.
Lewis Hamilton, 3.
Měl jsem skvělý závod. A, přestože se mně ani Jensonovi bohužel nepodařilo zvítězit, jsem opravdu šťastný, že Nico dnes získal své první vítězsví. Také mám radost z týmu Vodafone Mclaren Mercedes, já i Jenson jsme se dostali zpátky na pódium a získali jsme další body.
Byl to těžký závod. Byl bych rád, kdybychom mohli bojovat s Nicem o vítězství a myslím si, že bych toho možná byl schopen, kdybych odstartoval z první řady, ale i takhle jsme byli schopni získávat pozice a po startu jsem zažil několik zábavných předjíždění. Řekl bych, že jsem z auta dostal všechno, co jsem mohl.
Je také velmi pozitivní vědět, že máme konzistentní auto. Musíme se ujistit, že neustále postupujeme vpřed, to je všechno. Jsou tady Mercedes AMG, Red Bull, Ferrari, Lotus a Sauber - je to skutečné mistrovství světa a to bude znamenat skvělé závody pro fanoušky.
Už je to dlouho, co jsem vedl pořadí světového šampionátu jezdců, ale musíme zůstat soustředění. Myslím, že když budu pokračovat v práci, kterou předvádím, tak vítězství určitě přijde.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
V první řadě chci Nicovi říct "bravo" při příležitosti zisku jeho prvního vítězství, protože dnes zajel opravdu vynikající závod.
Dobrou práci dnes předvedl také tým Mercedes AMG, který dnes odpoledne zvládl situaci s s pneumatikami lépe, než bychom možná předpokládali.
Pokud jde o Jensona a Lewise, oba dnes odpoledne zajeli také skvěle a vyrovnali se se strategií tří zastávek v boxech, která vyžadovala, aby útočili a předjížděli, znovu a znovu a znovu, během celého závodu.
Tohle nikdy nebude snadné a nevyhnutelně tak oba ztratili trochu času na trati při jednotlivých předjížděcích manévrech, ale oba to zvládli a jsem si jist, že výsledkem byla fantastická televizní podívaná.
Byl to těžký závod, ale naší strategií bylo dostat oba naše jezdce na pódium. Navýšili jsme naše vedení v Poháru konstruktérů a Lewisovi s Jensonem patří první a druhé místo v šampionátu jezdců.
Byl by Jenson schopen porazit Nica, kdyby jeho poslední zastávka v boxech proběhla hladce? No, samozřejmě by ztratil méně času v boxech a nepochybně by měl před sebou volnější trať, ale, buďme spravedlivý, dnešek byl Nicův den a my bychom ho možná nebyli schopni porazit, ani kdyby Jensonova zastávka proběhla naprosto hladce.
Takže, ano, při jeho 111. pokusu si dnes Nico naprosto zasloužil vyhrát. V tomto roce proběhli tři Grand Prix, které vyhráli tři různí piloti z tří různých týmů. Výkonostní rozdíl mezi nejrychlejšími týmy je minimální. Vypadá to, že před sebou máme skvělou sezónu, ne? Sem s ní!
Na pódiu po skončení Velké ceny Číny 2012 (foto: Pirelli)
Red Bull
Mark Webber, 4.
Po celý závod jsme se snažili najít balanc, což bylo ošemetné. Nakonec, čtvrté místo není vůbec špatné. Nebylo to maximum, ale mezi týmy vepředu je to velmi těsné. Místy jsem v závodě viděl na tabuli v pit-lane, že jsem na třináctém, čtrnáctém místě, takže se čtvrtým místě musím být spokojen. Udělal jsem pár chyb, když jsem se příliš snažil dostat se zpět na konec té rovinky. Je to tam těžké, protože se tam je sposta nečistot na trati.
Myslím, že naše strategie byla dobrá, ale je to vždy risk se třemi zastávkami v boxech, protože tam vždy může být provoz na trati. Gratuluji Nikovi, to vítězství si zaslouží, stejně tak Mercedes. Pro mě jsou to teď tři čtvrtá místa, což je dost bodů a můžeme odjet s rozumnou spokojeností. Přesto musíme stále bojovat a stále se zlepšovat.
Sebastian Vettel, 5.
Na konci závodu jsem neměl žádné pneumatiky. Seděl jsem v autě a reagoval pomocí brzd a dělal jsem vše proto, abych udržel pneumatiky. V posledních kolech jsem věděl, že jediná šance je udržet se před Kimim. Myslím, že se dostal do stejných problémů, jako já. Získali jsme pár bodů, což je dobré po patnáctém místě. Mercedes dnes vyhrál s přehledem, takže na jejich adresu můžu říct jen dobrá práce. My jsme celkově byli pomalí především na rovinkách, tam jsme ztráceli. Díky tomu bylo těžké dostat se před ostatní jezdce.
Ale nakonec jsem s pátým místem velmi spokojen, když vezmu v potaz špatný start. Tam jsem ztratil, protože jsem zareagoval pozdě, když se rozsvítili svěla. Většinou s tím nemám žádný problém, ale dnes se to nepovedlo. První kolo nebylo skvělé, ale díky strategii jsme se dostali zpět. Myslím, že víkend pro nás proběhl dobře, naučili jsme se hodně a doufám, že nás to posude dál správným směrem do dalšího víkendu.
Christian Horner, šéf týmu
Tohle byl závod plný akcí. My stáli před těžkými rozhodnutími co se strategie týče, vzhledem k tomu, kde sme startovali. Jeli jsme do boxů první (Mark Webber), což byla agresivní strategie. Také se Sebastianem jsme zastavovali brzy a tam jsme strategie rozdělili - Mark jel na tři zastávky, Seb na dvě zastávky a závod se začal zajímavě vyvíjet. Náše závodní tempo bylo dobré a téměř jsme se dostali po bok McLarenů.
Bohužel přední levá pneumatiky Sebastianova vozů byla velmi poškozena a to především, když jel za Kimim (Räikkönenem). Na konci závodu z té levé pneumatiky nic nezůstalo. Nicméně z patnáctého místa v prvním kole je páté v cíli dobrý výsledek. Mark měl dlouhý poslední stint a dobře bojoval s Lewisem (Hamiltonem). Je to dobrá dávka bodů. Gratuluji také Nikovi Rosbergovi a Mercedesu k jejich vítězství!
Cyril Dumont, Renault
Skončit na čtvrtém a pátem místě, to si myslím, že je výsledek, za který můžeme být šťastní, vzhledem k tomu, že jsme startovali jako šestí a jedenáctí. Sebastian byl 15 po prvním kole, takže je to skvělý pokrok. Strategie byla dobrá, jeli jsme na dvě zastávky se Sebastianem, bohužel ten poslední stint byl příliš dlouhý a jeho pneumatiky byli na konci ve špatném stavu. Mark zajel solidní závod. Musíme zapracovat na kvalifikační rychlosti, abychom startovali výše.
Lotus
Romain Grosjean, 6.
Byl to velmi dobrý závod a užil jsem si ho. Při souboji s Markem jsem bohužel udělal malou chybu. Auto bylo skvělé a tým odvedl výbornou práci, aby se od pátku vůz tak zlepšil. Jsem tedy rád i kvůli nim, že jsem dokončil závod a získal nějaké body. Bylo to skvělé, bojovat s Red Bully a McLareny. Nyní je čas mít ještě větší cíle. Můžeme myslet na Top 5 a eventuelně i pódium. Krok po kroku se to pokusíme během sezony naplnit.
Kimi Räikkönen, 14.
Jel jsem na dvě zastávky a vypadalo to na nejrychlejší strategii. Na konci ale rychle odešly pneumatiky. Zasekl jsem se za Felipem (Massou) a nemohl ho předjet, protože jsem nemohl najít rychlost v těch správných částech trati. Ale i kdybych ho předjel, nic by se tím asi nezměnilo. Byli jsme rychlí, zkusili jinou strategii a nevyplatilo se to. Tak jednoduché to je.
Eric Boullier, šéf týmu
Je to frustrující, protože jsme měli blízko k zisku lepšího umístění. Dvanáct kol před cílem jsme měli jedno auto na druhém a druhé na pátém místě. Bohužel jsme měli moc agresivní strategii. Když jsme viděli, že skoro všichni jedou na tři zastávky, zdálo se, že máme šanci na pódium. Nepočítali jsme ale s tak velkým opotřebením pneumatik.
Romainova strategie fungovala, Kimiho ne. Pozitivní ale je, že pokračujeme v dobrých kvalifikacích a jsme schopní bojovat o pódium. Také to byl první Romainův kompletní závod. Chyba v boxech a smůla při souboji s Markem Webberem ho stála dvě místa. Ale jeho tempo bylo velmi dobré.
Williams
Bruno Senna, 7.
Je to skvělý výsledek skončit s oběma vozy na bodech. Dnes to byl těžký závod s velkou degradací pneumatik. Naše strategie vyšla, ale stále se společně učíme a zdokonalujeme. Naším cílem je i nadále zlepšit se během několika příštích závodů.
Pastor Maldonado, 8.
Dnes to bylo velmi těžké. Ztratil jsem pozice na startu a bylo obtížné předjíždět, ale měli jsme dobrou rychlost. Byli jsme schopni bojovat celý závod až do konce, takže jsem spokojený, že jsem získal nějaké body. Je to skvělý výsledek pro tým.
Mark Gillian, hlavní inženýr
Jsme za celý tým šťastný. Je vynikající mít oba vozy na bodech, jako vyvrcholení tvrdé práce a obětavosti, společně se skvěními výkony obou jezdců při chování se pneumatikám a zajištění, že bude strategie dvou zastávek fungovat.
Ferrari
Fernando Alonso, 9.
Věděli jsme, že to dnes bude těžký závod a také to tak bylo. Stále jsme se zamotávali do provozu na trati a zůstali bez možnosti ukázat potenciál auta. Navíc, když jste za jiným autem, pneumatiky se mnohem rychleji přehřívají. Rozhodli jsme se pro tři zastávky v boxech, což znamenalo, že budeme nuceni předjíždět, ale s naší nejvyšší rychlostí se to na hlavní rovinece ukázalo téměř nemožné, takže jsem musel vymyslet pár předjížděcích manévrů v jiných částech tratě, kde jsem mohl z auta dostat víc.
Tohle mě samozřejmě nezanechává v optimistické náladě pro Bahrajn, trať, kde je trakce a rychlost to nejhlavnější. A to jsou věci, ve kterých jsme nejslabší. Takže příští týden pro nás bude snaha o minimalizaci škod. Nechci myslet na výsledky, protože prioritou je zlepšení výkonu F2012. To ale neznamená, že jsem ztratil naději, spíš naopak. Minulý rok jsme věřili až do velké ceny ve Spa, a není důvod to letos měnit.
Jsme třetí v tabulce jezdců, jen osm bodů za lídrem. Samozřejmě je potřeba udělat nějaké správné kroky vpřed a zrychlit auto. Ve Španělsku představíme hlavní novinky, ale stejně tak ostatní, takže neočekávám zázrak v podobě sekundy rychlejšího kola než ostatní.
Felipe Massa, 13.
Snažil jsem se udělat vše, co se dalo. Třinácté není místo však není nic, za co bych mohl být šťastný, ale když vezmu v potaz, jak se závod vyvíjel, byl to krok před oproti prvním dvou závodům. Alespoň jsem jel normální závod a vím, že jsem odvedl vše, co bylo v mých silách.
Rozhodnutí jet na dvě zastávky v boxech bylo správné, dalo mi nějaké pozice, ale možná, ve světle toho, jak se závod odvíjel, mohl jsem zastavit jindy. Ale to se nyní lehce říká, když bylo odmáváno šachovnicovou vlajkou. Kdykoliv jsem se objevil v provozu mezi dalšími auty, doplatil jsem na nedostatek rychlosti, jeden z hlavních problémů auta.
Okruh v Sakiru příští týden pro nás nebude příliš dobrý, když si vezmu, jak zatím probíhá sezona. Pro mě to je závod, kde se mi vždy dařilo, ale nyní nemám moc iluzí. Jako vždy ale ale budeme snažit a dát tomu vše, co budeme moct.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Nemá smysl popírat, že jsme zklamáni. Měli jsme potenciál získat lepší výsledky, ale nezvládli jsme to. Nedostatek rychlosti, což je hlavní problém F2012, neumožnilo Fernandovi zúročit strategii, když v jednu chvíli měl možnost bojovat o pozici v top 5.
Felipe se rozhodl pro dvě zastávky v boxech a počítal s tím, že ostatní budou mít problémy s pneumatikami. Ale to se ukázalo jen v pár případech. Byl to neobvyklý závod, stejně jako kvalifikace. Dostalo se nám několika překvapením proti tomu, s čím se počítalo a myslím, že je nutné analyzovat do hloubky a snažit se porozumět jak nejlépe se poprat s příštím závodem. V Bahrajnu budeme znovu muset odrážet útoky, ale to neznamená, že bychom rezignovali.
Viděli jsme tři různé vítěze ve třech Velkých cenách. Výkony jednotlivých aut se mění velmi rychle. V tomto bodě musíme udělat na trati maximum a využít každou možnost, která se nám dostane. Nejvíc práce však musí být uděláno v Maranellu, a to především v oblasti aerodynamiky.
Musíme zrychlit představení našich novinek a změnit stupeň. Tohle je velmi dlouhý a nevyzpytatelný ročník, kde se věci mění rychlostí blesku. Konečně bych chtěl také pogratulovat Niku Rosbergovi k jeho prvnímu vítězství ve Formuli 1 a Mercedesu v jeho návraku k vítězství po 57 letech.
Pat Fry, technický ředitel
Rozhodně to byl zajímavý závod pro diváky, ale pro nás velmi frustrující. Provoz na trati byl hlavním faktorem, díky kterému se nám nedařilo. To se ale vzhledem k tomu, kde jsme stáli na startu dalo předpokládat. Rozdělili jsme strategie, také ve světle faktu, že jsme u Felipeho mohli zvolit typ pneumatik, na kterých bude startovat.
Když jsme viděli, kam jsme se po třetím pitstopu s Fernandem dostali - vedle Hamiltona, myslím, že ta volba byla správná, ale celý závod budeme pečlivě analyzovat, abychom viděli, zda jsme mohli udělat něco jinak.
Dnes jsme jednoznačně doplatili na nedostatek dobré nejvyšší rychlosti na trati. Výsledky neodpovídají pravému potenciálu auta v závodním nastavení, ale musíme se s tím smířit. Chybí nám výkon, to víme a nemá smysl se tím ničit. Musíme se koncentrovat na zlepšení vozu.
Příští víkend v Bahrajnu nebudeme mít žádné konkrétní vylepšení, takže nemůžeme očekávat zázrat. Musíme se pokus dostat z auta maximum a pracovat s tím, co máme. Chtěl bych to ukončit pozitivně a chci složit kompliment mechanikům v paddocku. Dnes opět odvedli skvělou práci, jak můžou potvrdit časy.
Sauber
Kamuj Kobajaši, 10.
Po kvalifikaci je tento výsledek samozřejmě zklamáním. Nevím, co se dělo na startu, moje auto se prostě nepohnulo vpřed a ztratil jsem pozice. Pak jsem se zasekl v provozu a druhou zastávku jsme udělali trochu pozdě. Obvykle jsme se vždy dostávali do závodu po nepovedené kvalifikaci, dnes to bylo naopak. Už jsme ukázali, že umíme být silní v kvalifikaci a závodě, teď to jen musíme složit dohromady.
Sergio Pérez, 11.
Musím říct, že jsem hodně zklamaný. Měl jsem dobrý start a první stint pro mě vypadal dost dobře. Pak jsem ale přezul pneumatiky a od kola 17 ztrácel výkonnost. Podle mě bych na tom byl lépe se strategií tří zastávek, ale to nikdy nevíte. Zastávky byly dobré, ale v obou případech jsem ztratil na výjezdu kvůli spojce, se kterou byl problém. To je ale závodění, příště to bude lepší.
Giampaolo Dall´Ara, hlavní traťový inženýr
To opravdu nebyl závod, který jsme očekávali. Mnoho věcí nešlo tak, jak bychom chtěli. Kamuj měl špatný start a rychle mu odcházely pneumatiky. Stavěl tak dříve, než bylo v plánu. Pak se zasekl v provozu. Pro oba jsme plánovali tři zastávky, ale Sergiovi jsme to změnili na dvě. Ke konci jsme očekávali snažší předjíždění, ale nestalo se tak. To vše vedlo k tomuto výsledku.
Force India
Paul di Resta, 12.
Dnes to byl velmi těsný závod a přestože jsme byli dost rychlí na to, abychom neztratili pozice, nebyli jsme dost rychlí na to, abychom se dotáhli na vozy před námi a získali nějaké pozice. Trochu se to podobalo závodu v Austrálii, kde spousta vozů jela těsně za sebou a hodně jezdců šetřilo své pneumatiky.
Myslím, že jsme dnes učinili několik dobrých rozhodnutí ohledně našich pneumatik, vozy kolem nás použili několik různých strategií. Trať mimo ideální stopu byla také neuvěřitelně kluzká. Odjíždíme odsud s vědomím, že nejsme daleko od ostatních týmů a doufáme, že z auta příští týden v Bahrajnu dostaneme maximum.
Nico Hülkenberg, 15.
Neměl jsem skvělý start, protože mi hodně prokluzovala kola a tak jsem hned ztratil několik míst. Během prvního kola jsem navíc poškodil své přední křídlo. Nemyslím si, že jsem někoho trefil, ale v nájezdu do první zatáčky bylo spoustu úlomků z jiných vozů, takže je možné, že jsem ho poškodil tam. Proto pro mě byla první část závodu velmi obtižná, potýkal jsem se s masivní nedotáčivostí a během první zastávky v boxech jsem musel vyměnit přední křídlo.
Zvolili jsme strategii se dvěma zastávkami v boxech, o které si myslím, že byla správná, protože naše rychlost byla v druhé polovině závodu dobrá, uzavíral jsem hlavní pole závodníků. Myslím ale, že jsme na začátku závodu ztratili příliš mnoho na to, aby se to projevilo v pořadí závodu.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Věděli jsme, že k tomu, abychom v dnešním závodě bodovali, budeme potřebovat štěstí nebo nějaké vypadnutí, ale nakonec jsme dnes viděli téměř 100% spolehlivost. Paul byl během větší části závodu v hlavním poli, bojoval o místo v první desítce, a dojel osm sekund od sedmého místa a dvaadvacet sekund od druhého místa, což jen dokazuje, jak vyrovnané dnes byly týmy.
Nicův závod byl ovlivněn špatným začátkem a poškozením předního křídla, ale jsme povzbuzeni rychlostí, kterou ukazoval, a to zejména v závěru závodu. Víme, že se naše rychlost v závodě příliš neliší od našich soupeřů a doufáme, že se jim i nadále budeme rychle přibližovat.
Toro Rosso
Jean-Eric Vergne, 16.
Rozhodli jsme se vyměnit nějaké komponenty, které během kvalifikace nefungovaly dobře, což byl důvod, proč jsem musel startovat z boxů. Moje nastavení pro závod bylo tedy více podobné tomu z Melbourne a Sepangu. Neměl jsem moc velké naděje na dobrou pozici, ale bylo důležité vidět, jak se bude vůz chovat.
Bylo to dobré, takže očekávám, že nám to umožní v Bahrajnu zajet lepší výsledek. Při dnešním závodě nastaly momenty, které jsem si užil. Předjel jsem několik vozů, ale nemělo to dlouhého trvání a po pár kolech jsem se nemohl dostat přes dva jezdce přede mnou.
Daniel Ricciardo, 17.
Můj start byl v pořádku, ale v první v první zatáčce jsem byl vytlačen navenek a ztratil to, co jsem předtím získal. Pak, během stejného kola, jsem v zatáčce číslo 6 narazil na nečistoty a zase o jednu pozici spadl. Ve skutečnosti celý můj první stint nebyl příliš dobrý a usilovně jsme se snažili předjíždět. V druhém stintu to bylo lepší a v posledním se to znovu vylepšilo, ale na něco lepšího jsme dnes neměli tempo.
Franz Tost, šéf týmu
Po nijak zvlášť vydařené kvalifikaci ze strany Jean-Erica jsme se rozhodli, udělat na jeho voze změny v nastavení a konfiguraci, což mělo za následek start z pitlane. Pneumatiky byly dnes klíčové pro každého a bylo vidět, že způsobily dramatický závod.
My jsme se rozhodli u obou jezdců zvolit rozdílné strategie, kdy Daniel jel na tři zastávky a Jean-Eric na čtyři. Nicméně nám chybělo po celý víkend tempo a tak jsme dokončili jako 16. a 17.. Díky volbě dvou různých strategii máme množství dat, které budeme před Bahrajnem studovat ve snaze zvolit co možná nejlepší nastavení a získat dobrý výsledek.
Caterham
Vitalij Petrov, 18.
Jsem skutečně potěšen svým dnešním výkonem. Myslím, že jsme z vozu dostali maximum a do posledního kola zůstali ve stejném kole, jako vítěz závodu. Přivezli jsme sem nějaké úpravy a fungovaly celkem dobře. Klíčem ke zlepšení bude dále vyvíjet nové části, stále tlačit na pilu a využít každé příležitosti, která přijde.
Heikki Kovalainen, 23.
Měl jsem dobrý start, dostal se na 16. místo a první stint byl dobrý. Ve třináctém kole jsem přezul na tvrdší směs, která vydržela až do kola číslo 30, ale na další sadě jsem cítil problém s pravým zadním kolem a musel zpět do boxů. To znamenalo konec mého závodu. Nebyl to nejlepší víkend, ale v Bahrajnu to bude lepší.
Mark Smith, technický ředitel
Dneska to bylo obtížné, ale jsem spokojený s nasazením obou pilotů. Myslím, že jsme se tu mnoho naučili. Oba jezdci startovali na měkkých pneumatikách a start se jim povedl. Pro druhý stint přezuli na tvrdší směs a zvolna se vzdalovali svým soupeřům.
Heikki měl ale po druhé zastávce problém s pravou zadní pneumatikou a velmi pomalu dojel zpátky do boxů. Oproti tomu, Vitalij neměl žádné problémy a je vidět, že s každým dalším závodem se v týmu více aklimatizuje. Nyní nás čeká další týden tvrdé práce před Velkou cenou Bahrajnu.
Marussia
Timo Glock, 21.
Nebyl to pro mě přímočarý závod. Začátek byl dobrý a dostal jsem se před několik aut, ale ty mě pak pomocí DRS a KERS předjely. Poté to byl závod s mým týmovým kolegou a byl jsem schopný se mu trochu vzdálit. Z nějakého důvodu mi levá přední pneumatika vždy brzy odcházela. Charles se zdá měl během závodu lepší auto a mezeru mezi námi snižoval.
Do boxu jsme musel vždy brzy, ale dařily se mi kola před a po zajetí do boxů. V druhé části jsem měl dobrou rychlost do té doby, než začala série modrých vlajek a mě začala trápit nedotáčivost. Najednou mi poklesl výkon motoru, protože jsem měl málo paliva, takže jsem musel opatrně řadit a zaměřit se na to dojet.
Některé věci se ještě stále musíme naučit, protože nám to docela dost pomůže. Na druhou stranu to znamená, že jsme schopni z auta ještě hodně získat. Znovu dobrá práce týmu a to zejména při zastávkách.
Charles Pic, 22.
Pro mě to myslím byl dobrý závod. Znovu se nám povedlo snížit odstup na Caterham. Držel jsem stejné tempo jako Timo, takže je to další krok pro mě. Musíme na to ale tlačit, protože v autě je ještě hodně potenciálu.
Myslím, že vzhledem k snížení odstupu na ostatní, bychom mohli vyzkoušet nějakou dobrou strategii, nebo jiné věci pro to, abychom se dostali dopředu. Šlo o další můj dobrý závod, takže děkuji týmu a lidem okolo mě, kteří odvedli dobrou práci. Doufám, že další zlepšení přijde v Bahrajnu, který pojedu vůbec poprvé.
HRT
Pedro de la Rosa, 21.
Jsou se závodem spokojený. Je pravdou, že start nebyl optimální, ale potom už jsem se dostal do správného tempa, především na středních pneumatikách. Byl tam zajímavý souboj s Heikkym Kovalainenem, což je vždy povzbuzující a na startu jsme měli na pár kol na dohled jezdce Marussii. Přesto jsem je nebyl schopen dojet během závodu, ale byli přímo před námi a pokud se ještě malinko zlepšíme, budeme schopni je předjet.
Odjíždíme odsud s pocitem, že jsme se posunuli a že jsme v centru bojů. Celkově si myslím, že jsme se posunuli vpřed po všech stránkách, pit-stopy jsou lepší a lepší, zlepšili jsme rytmus během závodu a tým je sjednocený. Bude těžké to nějak zlepšit do Brahrajnu, protože na představení novinek není čas, ale můžeme zapracovat na týmové práci a nastavení vozu.
Narain Karthikeyan, 22.
Můj start také nebyl moc dobrý, takže máme pořád co zlepšovat co se týče startovacího systému, který je stále poměrně nový. Bylo poměrně těžké jezdit na přechodných pneumatikách, protože tam bylo auto nestabilní.
Musíme zanalyzovat, proč tomu tak bylo a ujistit se, že už se to nestane. Ale je dobré, že vyvážení auta bylo mnohem lepší a lépe se řídilo. Naším cílem bylo dokončit závod tady v Číně, což se nám podařilo, takže můžeme být spokojeni. Nyní doufáme, že se do příštího týdne v Bahrajnu ještě o něco zlepšíme.
Luis Perez-Sala, šéf týmu
Jsme spokojeni, protože jsme splnili, co jsme si předsevzali před touto VC. Naším cílem bylo vidět obě naše auta v cíli, ale je zde řada dalších věcí, které se oproti minulým závodům zlepšili. Rytmus obou našich vozů je dobrý a výměny pneumatik proběhly velmi dobře.
Výhodou pro nás bylo také to, že nebylo příliš horko. Je jasné, že před sebou máme ještě hodně práce, ale jsem šťasný za to, co odvedli oba jezdci a celý tým. Gratuluji jim, avšam nemůžeme polevit, protože už za pár dní je zde VC Bahrajnu a ta nebude jednoduchá.