Lotus v Číně podává oficiální protest proti F-kanálu Mercedesu

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Tým Lotus F1 dnes v Číně po několikrát vyjádřené nespokojenosti podává protest proti F-kanálu, jehož vstup Mercedes otevírá pomocí DRS klapky na zadním křídle.

F-kanál poté vede vzduch bočnicemi zadního křídla přes jeho spodní část do předního křídla, kde dochází k odtržení proudění vzduchu kolem jeho klapek. Snižování odporu na zadním i předním křídle zároveň díky propojení F-kanálem má několik výhod počínaje dosahováním vyšších maximálních rychlostí po lepší stabilitu v některých rychlých zatáčkách díky vyšší aerodynamické stabilitě (ke snížení odporu nedochází pouze vzadu).

Díky odtržení proudění na předním křídle se mění světlá výška, což také pomáhá aerodynamice. Podle některých soupeřů takový systém přináší v kvalifikaci, kde na rozdíl od závodu není využívání DRS omezováno, až půl sekundy na kolo.

Šéf Mercedesu Ross Brawn nedávno uvedl, proč tento inovativní systém tolik leží v žaludku jeho hlavních soupeřů: "Je to velmi jednoduchý, levný systém, ale není už tak jednoduchý na implementaci, pokud jste ho neintegrovali do vozu. To je příčinou frustrace některých našich soupeřů."


Lotus protestuje proti F-kanálu v zadním křídle Mercedesu, vstup se do něj otevírá po aktivaci DRS
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

Několikrát si na něj nahlas stěžoval Red Bull, nyní se k oficiálnímu protestu konečně odhodlal Lotus, který měl předložit i některé nové argumenty. V jeho oficiálním prohlášení stojí: "Lotus F1 Team tímto dokumentem podává protest proti rozhodnutí technických komisařů týkajícího se vozů číslo 7 a 8, které bylo učiněno 12. dubna, vzhledem k jejich shodě s článkem 3.15 technických pravidel pro rok 2012.

Tento protest je ve shodě s články 171 - 179 b) (kapitoly XII.) Mezinárodního sportovního kodexu FIA. Depozit ve výši 2 000 Eur byl podán FIA v očekávání rozhodnutí o tomto procesu. FIA je tak umožněno využít tento depozit jako poplatek za tento protest v souladu s článkem 17.1 sportovních pravidel 2012 Formule 1."

Bude několikrát technickým delegátem FIA schválený systém v Číně prohlášen za nelegální?

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 43 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy