F1 = Mezinárodní šampionát v utrácení. Marussia je pro rozpočtové stropy

Marussia | foto: Manor Racing

Marussia se zamlouvá nápad na zavedení rozpočtových stropů ve Formuli 1, prosazení zákaznických vozů by však podle ní byl krokem špatným směrem.

Ruská stáj vstoupila do Formule 1 před třemi lety (původně jako Virgin) s vidinou, že budou zachována pravidla o rozpočtových stropech. Nyní se však za přetrvávajících vysokých výdajů se svou výkonností v královské disciplíně motosportu trápí. Není proto divu, že by uvítala zavedení rozpočtových stropů.

"Nás jako tým pro vstup do F1 lákala vyhlídka, že za nezměněných pravidel a omezení zaměstnaneckých zdrojů, by měla existovat odměna za vynalézavost a chytrost," uvádí pro Autosport sportovní ředitel Marussie - Graeme Lowdon.

"Pokud se však jedná o tento mezinárodní šampionát v utrácení, pak většina týmů není vybavená na to, aby na tomto poli excelovala - a není to ani chytré, ani relevantní pro obchodní svět našich sponzorů. Takže cokoliv, co pomáhá prosadit řízení nákladů je dobrou věcí."

Šéf týmu John Booth s ním souhlasí: omezení nákladů by pomohlo, ale zavedení zákaznických vozů ne: "Řízení nákladů a férovější rozdělení bohatství by bylo mnohem lepším způsobem, jak zařídit, aby pole bylo semknutější a závody více vzrušující, než myšlenka na odkup jeden rok starého [zákaznického] auta. Zní to jako skvělý nápad, ale moc dobře promyšlený není."


Nová Marussia MR01 během prvního testu v Silverstone (foto: Marussia Racing)

"Pokud bychom si vyrazili odkoupit Red Bull z minulého roku - pak by byl rychlejší než osm či deset aut v poli. Vaše Tora Rossa a Force Indie - byť se svými vozy odvedli skvělou práci - by se najednou ocitla na chvostu. Pokud by tedy nejezdilo čtyřiadvacet Red Bullů, tak by to nefungovalo," vysvětluje Booth.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 20 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy