Romain Grosjeana hned po instalačních kolech hlásil při brzdění do první zatáčky problém, který si zároveň mohl jasně pozorovat přes telemetrii. Chyba spočívala v upevnění zadního horního ramena předního zavěšení. Tým hned v Enstone simuloval přetížení z Barcelony na druhém šasi, na němž se chyba projevila také - proto musel testování předčasně ukončit.
"Byla to pořádná rána, přišly jsme o čtyři dny testů," přiznává Allison. Kimi Räikkönen přesto dokázal poslední týden zajet nejrychlejší čas (více zde). "Dobré je, že náš vůz byl v prvním testu velmi spolehlivý, takže základ už je silný," pokračuje technický ředitel Lotusu.
"Znamenalo to, že jsme moc nepochybovali o tom, zda budeme schopni ujet spoustu kilometrů po opravě specifické vady šasi. Přišli jsme však o čas pro nastavování, promarnili jsme u našich pilotů možnost ujet větší vzdálenost a pro nás jako tým lépe poznat letošní pneumatiky. Všechny tyto věci byly extrémně nepříjemné, ale nebyla to smrtelná rána."
Grosjean v Barceloně napoprvé ujel pouze sedm kol, než se projevila závada
(foto: Lotus Renault GP)
"Diagnóza byla velmi rychlá. Změnou designu jsme chybu na konci dne měli odstraněnou. Výzvou pak bylo, abychom zvládli opravu implementovat dostatečně rychle na to, abychom byli připraveni pro druhé testování v Barceloně," dodává Allison.