Předsezónní testy v Barceloně II: Druhý den opět pod taktovkou Lotusu

Lotus | foto: Lotus F1 Team

V pátek pokračoval v Barceloně druhým dnem poslední předsezónní testy Formule 1. Co vše se na okruhu odehrálo?

Ráno na okruhu Circuit de Catalunya je rozprostřená silná mlha, která by se brzy měla rozptýlit.

Dobrou zprávou je, že Heikki Kovalainen se zmátořil z otravy z jídla a dnes byl schopen nastoupit. Program Caterhamu byl podobný tomu včerejšímu: závodní simulace, srovnávání pneumatik a systémové testy.

Cílem bylo ujet stejný počet kilometrů jako včera. Tým včera testoval obrovský centrální otvor pro odvod horkého vzduchu na zádi pro horké závody v Malajsii a v Bahrajnu, které na týmy čekají v úvodu sezóny.


Široký centrální otvor na zádi Caterhamu CT01 (foto: Caterham F1 Team)

Ferrari včera nasadilo nový difuzor a výfuky, které směřovaly doprostřed na spodní část zadního křídla. Mechaniky čekala v garáži rušná noc při další přestavbě vozu F2012, za jehož volant dnes usedne dvojnásobný šampion a domácí hrdina Fernando Alonso.

 

Konečné výsledky druhého dne testů v Barceloně II


 

Průběh dne:

17:30 A je tu konec dnešních testů.

17:28 Grosjean zajíždí nový nejlepší čas dne, 1:22,614 min. To je o půl vteřiny rychlejší než čas Vergneho.

17:24 Vergne opět nacvičuje pit stopy, nacvičovalo se i u mateřské stáje Toro Rosso, mistrovského Red Bullu. Zastávka se ale nepovedla, zadní zvedák vozu se nespustil dolů dost rychle.

17:21 V paddocku inženýři hovoří o tom, že mezi různými druhy pneumatik nejsou až tak velké rozdíly. Týmy sotva udrží na drsném povrchu v Barceloně špičkovou výkonnost super-měkkých po celé jedno kolo. Znamená to, že jsou jen o 0,2 sec rychlejší než měkké. Ty jsou o 0,3 - 0,4 rychlejší než středně-tvrdé. Mezi středně-tvrdou směsi a tvrdou směsi ve výkonnosti není téměř žádný rozdíl, ačkoliv tvrdá vydrží déle.

17:16 Alonsova dlouhá jízda skončila. První stint měl devět kol a zajel ho na střední směsi s prům.časy 1:30 min, později 1:31 min. Druhý stint obnášel osm kol na měkké sadě s časy 1:29 - 1:32 min. Třetí stint - 12 kol, 1:28 - 1:31 min. Stint čtvrtý - 14 kol na střední směsi, 1:27 - 1:29 min. A posledný, pátý, také 14 kol na střední směsi, s časy v rozmezí 1:24 - 1:36 min.

17:13 Další zastávka pro nováčka ve službách Toro Rosso, tentokrát i s výměnou předního křídla.

17:10 Měřené kolo v podání Vergneho na superměkké sadě se nekoná, zajíždí do boxů ke cvičné zastávce.

17:08 U Toro Rosso zajisté nemají nejlepší náladu, Vergne nevyjel na trať od doby, co ho těsně před obědem vyřadil ze hry motor. Na trať se dostal až teď, ale po instalačním kole se vrátil zpět do boxů.

17:05 Mnoho týmů pracuje na dlouhých stintech nebo simulacích závodů, Hamilton ale vždy vyjede jen na chvíli. Po chvíli opotřeboval pneumatiky a proto zajel do boxů.

17:01 Schumacher zajel pět dobrých kol na měkké sadě, potom pneumatiky ztratily ideální výkonnost.

17:00 Pořadí:


16:56 Pojďme se nyní na Grosjeanovu simulaci podívat trochu blíže. První stint zajel na měkké sadě pneumatik a trval 11 kol, většinou s časy 1:30 min. Druhý stint, také na měkké sadě, trval 13 kol s časy okolo 1:29 min. Třetí stint, opět na měkké sadě měl 10 kol, časy průměrně 1:28 min. Simulaci zakončil 25 koly na tvrdé sadě a průměrné jeho časy dosahovyly hodnoty 1:27 min a později 1:28 min.

16:51 A je to opravdu konec Grosjeanovy simulace, která se alespoň na pohled zdá být velmi povedenou.

16:50 Grosjean zajel do boxů a zdá se, že vypnul motor.

16:48 Fernando Alonso přezul na další střední směs.

16:44 Alonso jede už dvanáct kol na střední směsi, jeho časy z 1:27 min. spadly postupně na 1:29 min.

16:42 Hamilton začíná svůj stint na měkkých pneumatikách časem 1:32 min.

16:38 Nejvíce kol zatím ujel Grosjean (105), nejméně mají na kontě Hülkenberg (33) a Vergne (31).

16:33 Vettel zajel čas 1:28,8 min, pak se vrátil do garáže. 

16:29 Grosjeanova simulace závodu vypadá velmi dobře, momentálně zajíždí stejné časy jako Alonso, ovšem na tvrdší sadě pneumatik než Španěl. U Williamsu mezitím opět probíhá nácvik pit stopů.

16:27 Schumacher zajíždí svůj nejlepší čas dne, 1:23,978 min, zůstává ale dále osmý.

16:24 Španěl momentálně krouží po trati na středně tvrdé směsi pneumatik.

16:22 Alonso konečně jede do boxů a mění ojetou sadu měkkých pneumatik. Jeho časy během dvanácti kol spadly až k hodnotě 1:32 min.

16:20 Paliva v nádrži ubývá, proto Grosjean na tvrdé sadě pneumatik zajíždí časy okolo 1:27 min.

16:15 Alonso zajel pět nebo šest dobrých kol na měkké sadě, Grosjean ale dokázal udržet ideální výkonnost pneumatik Pirelli déle.

16:10 Pod článkem přibývají další dnešní fotografie.

16:07 Zdá se, že problémy McLarenu s přehříváním vnitřní části zadních pneumatik, na které proudí část výfukových plynů, jsou po poslední přestavbě zadní části podlahy pryč.

16:05 Alonso a Grosjean pokračují v závodních simulacích.

16:01 Pořadí:


15:58 Sauber stojí v garáži a nějakou chvíli ještě stát bude. Řeší únik hydrauliky.

15:55 Dozvídáme se příčinu odpoledního selhání Force Indie krátce po obědové přestávce - odešla převodovka. Stáj ji záměrně neměnila a čekala, kolik vydrží.

15:53 Hamilton s Vettelem po kratších stintech (5 kol) v boxech.

15:48 Alonso po 9 kolech v boxech, přezouvá ze středně-tvrdých na měkké pneu a pokračuje:
1:30,705; 1:30,829; 1:30,330; 1:30,308; 1:30,992; 1:31,092; 1:30,920; 1:31,285; 1:31,216 min.
Průměr: 1:30,853 min.

15:44 Vettel jde na středně-tvrdé směsi na druhou příčku - 1:23,361 min.

15:42 Schumacher po osmi kolech v boxech:
1:24,061; 1:25,097; 1:25,372; 1:25,352; 1:26,654; 1:26,890; 1:27,299; 1:26,664 min.
Průměr: 1:25,924 min.

15:40 Delší výlety Alonsa, Schumachera, Grosjeana i Kobajašiho. Přidávají se Hamilton s Vettelem.

15:34 Red Bull zítra nasadí nejen nové výfuky, ale rovnou i celé nové šasi. Požadavek na výměnu šasi museli schválit všichni jeho soupeři. Jsme plni očekáváni, možné se konečně dozvíme, kam vede vzduch z velkého horizontálního otvoru v horní části nosu.

15:30 Ferrari se střídavě na chvíli ukáže a potom zas bez letmého kola mizí. Alonso dnes zkouší nové přední křídlo s jinými výřezy v bočnicích.

15:28 Schumacher na měkkých pneu - 1:24,061 min.

15:26 Kovalainen v 15. kole, delší stint absolvuje i Grosjean - 11. kolo.

15:20 Odpoledne poprvé vyrazil McLaren.

15:19 Během testů neplatí omezení práce mechaníků, žádná večerka jako během závodních víkendů. Kluci dostanou přes noc pořádně zabrat. Například Caterham má v Barceloně dvě směny mechaniků, ta noční dnes pracovala do 5:30, aby stihla přenastavit auto po Petrovovi pro Kovalainena a nasadit nové díly. Nyní spí na hotelu, do práce se vrátí opět večer.

15:16 Senna - 1:24,925 min. Vettel - 1:23,473 min.

15:07 Kobajaši - 1:23,836 min, šesté místo.

15:06 Caterham opět venku na tvrdých pneu po provedení deseti změn na voze za účelem měření vlivu změny světlé výšky na zádi: úhel klapky předního křídla, přední torzní tyče a přední zkrutný stabilizátor.

15:01 Aktuální pořadí:


14:53 Senna - 1:25,111 min.

14:50 Kovalainen po 16 kolech v boxech:
1:30,492; 1:30,661; 1:31,166; 1:30,788; 1:30,837; 1:30,905; 1:31,022; 1:32,242; 1:31,360; 1:31,533; 1:31,652; 1:31,792; 1:32,145; 1:32,056; 1:33,091; 1:33,754 - průměr: 1:31,593 min.

14:48 Něco k maximálním rychlostem včera: 1. Mercedes - 321,4 km/hod; 2. McLaren - 320,5; 3. Sauber s Force Indií - 319,5 km/hod. Sauber má zřejmě velmi dobrou aerodynamiku vzhledem k tomu, že jej pohání o něco slabší agregát Ferrari. Massa dosáhl jen 312,1 km/hod. Nejpomalejší na rovinkách byl Red Bull - 310 km/hod.

14:44 Caterham simuluje závod, 14. kolo v řadě za sebou.

14:41 Podle Brawna minulý týden Mercedes za Red Bullem zaostával o 0,5 - 0,75 sec. Díky novým dílům a optimalizaci to však už neplatí, německý tým dokázal snížit své manko.

14:39 Zítra bychom se na vozech předních týmů měli dočkat pikantních technických novinek. Švitoří se i o pasivním F-kanále v předním křídle McLarenu, podobně jako u Mercedesu.

14:36 Na Neweyho Sauber udělal při testech velký dojem. Ne nejrychlejším kolem Kobajašiho, ale včerejšími dlouhými stinty Péreze. Japonec si právě vylepšil své maximum - 1:24,382 min.

14:30 Zrychlení Lotusu E20 z nuly na 200 km/hod? 4,9 sec. Paráda! Ostatní vozy jsou na tom podobně.

14:28 Alonso pomalu projíždí po hlavní rovince - pouze 197,4 km/hod, čas 1:41,815 min.


Sauber bočnicové panely ke kokpitu uchytil křidélkem, které směřuje proudění podél bočnic

14:23 Grosjean začal velmi rychle - 1:23,740 min.

14:19 Zelená, provoz obnoven. Příležitosti se chápe Kobajaši, Schumacher, Grosjean a Kovalainen.

14:16 Dnes u trati postával v šikaně č. 7 a 8 Gary Anderson. Ferrari se mu zdá těžko ovladatelné, Alonsa přistihl při několika smycích poté, co mu ujížděla záď. Red Bull vypadá klidně, s mírnou nedotáčivostí.

14:14 HRT v Německu naplno maká na svém novém voze F112, aby ho stihl dopravit do Barcelony. Dnes večer se rozhodne, zda to stihnou či nikoliv. Kamion s ním na cestě do Španělska čeká přes 1500 km.

14:08 Teplota vzduchu: 18 °C, asfalt: 35,6 °C.

14:07 Odpoledne startujeme stylově červenými vlajkami. Force India stojí v zatáčce č. 10.

14:05 Pirelli už má nové auto na testování svých pneumatik. Mělo by se jednat o monopost sezóny 2010, od koho, to z Hemberyho zatím nemůžeme dostat. Spekuluje se o Sutilovi jako o testovacím pilotovi.

14:04 Za ním Schumacher s Kovalainenem.

14:01 Hülkenberg je na dráze jako první.

14:00 Začíná odpolední testování. U Williamsu Maldonada vystřídal Senna.

 

13:00 Dopolední výsledky:


12:55 Tentokrát se o přestávku zapříčinil úřadující mistr světa s Red Bullem. Předčasný konec, začíná obědová přestávka. Přihlásíme se vám opět ve 14.00 hod.

12:52 No to jsme si té akce ale užili...  zase stojíme. Už je to jako při testech GP2 v Jerezu, kde byl také každých 5 min někdo mimo.

12:51 Hamilton - 1:24,111 min.

12:50 V akci jsou čtyři mistři světa: Alonso, Hamilton, Schumacher a Vettel. Přidává se Maldonado.

12:48 Zelená, posledních 12 min před obědem.

12:44 Na vině je tentokrát Vergne, stojí v sedmé zákrutě.

12:40 Červené vlajky, dnes již pošesté.

12:39 Kovalainen s Caterhamem na super-měkkých předvedl parádní kolo - 1:23,828 min.

12:38 Přidáváme první dnešní snímky pod článek - Ferrari.


"Výfukové zavěšení" Red Bullu - překvapí Newey na poslední chvíli úpravou?

12:37 Kovalainen na super-měkkých, přijde další zlepšení?

12:35 Vergne je před Alonsem - 1:23,126 min.

12:34 Josef Král přidal na svém Facebooku pár fotek z testování z Jerezu - viz zde. Díky Pepo, zdravíme!

12:30 Na McLarenu jsme si zatím nevšimli žádných novinek. Určitě se ale na vůz dostanou zítra a v ozítří. Ferrari plánuje odpoledne ujet vzdálenost závodu, Red Bull se má zaměřit na výkonnostní jízdy. Posledních 30 min před obědem.

12:25 Hülkenberg čtvrtý - 1:23,893 min.

12:19 Frank Williams se vzdává své ředitelské role ve Williamsu GP, pozici po něm přebírá jeho dcera Claire, která je zároveň jmenovaná i ředitelkou marketingu a komunikace. Frank bude na schůzky dále docházat, ovšem už pouze jako pozorovatel.

12:18 Caterham tlačí na pilu - 1:24,315 min, sedmý nejrychlejší čas.

12:17 Další zlepšení: Hülkenberg (středně-tvrdé) - 1:23,993, Kobajaši (středně-tvrdé) - 1:26,111, Vettel (tvrdé) - 1:23,536 min.

12:12 Bruna Sennu bude sponzorovat brazilská odnož Santanderu.

12:11 Lotus spojuje své síly s českým týmem Gravity-Charouz při závodění v sérii Formula Renault 3.5. Jeho piloti jsou Richie Stanaway a Marco Sorensen.

12:09 Hamilton - 1:24,249 min

12:04 Kovalainen jde před Maldonada, který se zlepšil v době aktualizace tabulky - 1:25,690 min na měkkých pneumatikách.

12:00 Aktuální pořadí:


11:54 K Vettelovi se po dlouhém čekání připojuje Maldonado.

11:48 Vettel na tvrdých pneu - 1:24,015 min.

11:45 Zlepšení Hülkenberga - 1:24,191 na tvrdých, Kovalainena na středně-tvrdých - 1:26,274 min.

11:40 Grosejan zajel vůbec nejrychlejší první sektor ze všech, své maximum však nezlepšil - 1:23,597 min. Lotus se zdá velmi dobře vyvážený a jezdcům se dobře vnímají jeho limity.

11:39 Vergne - 1:23,922 min, třetí pozice.

11:34 Jako první toho využívají Alonso, Vettel a Kobajaši.

11:31 Zelená opět svítí na konci boxové uličky.

11:27 A to se včera Rosberg rozplýval nad spolehlivostí nového vozu W03 - více zde.

11:24 Opět Mercedes. Schumacher vyjel v zatáčce č. 5 na tvrdých pneu mimo trať.

11:21 Další červené vlajky.

11:18 A v dalším kole už McLaren přeskakuje Mercedes - 1:24,613 min.

11:16 Hamilton na středně-tvrdých - 1:24,709 min, průběžné páté místo za Schumim.

11:14 Schumacer vylepšuje své dnešní maximum - 1:24,663 min na tvrdé směsi.

11:10 Teplota dráhy překračuje 26 °C.

11:09 Úřadující mistr světa Vettel na dráze, spolu s ním Vergne.

11:06 Pokračujeme.

11:04 Traťový komisaři odklízejí úlomky na dráze.

11:01 Aktuální pořadí:


11:00 Červené vlajky.

10:59 Hamilton - 1:26,448 min.

10:52 Grosjean na tvrdých - 1:23,528 min, těsně za Alonsem. Lotus na odpoledne plánuje simulaci závodu.

10:41 Alonso jde na tvrdých pneu do čela - 1:23,447 min.

10:39 Testy dnes kvůli ranní mlze budou prodlouženy, skončí v 17.30 hod.

10:35 McLaren dnes cvičí zastávky v boxech v plné závodní rychlosti, Hamilton přitom málem smetl jednoho z hostů - frnacouzskou legendu F1, Jacquese Laffita. Tým opouští lízatko a nasadil nový semaforový systém (viz obrázek vpravo), který je mnohem komplikovanější než u konkurence. Hlavnímu mechanikovi jsou pomocí sady světel signalizována jednotlivá stanoviště mechaniků, pilot vidí jednodušší verzi (dva světla). Systémy světelné signalizace zkoušení v Barcelně i ostatní týmy.

10:33 Zelená.

10:27 V zatáčce č. 7 stojí Schumacher. Zůstává na dráze, mimo závodní stopu, zřejmě mu došlo palivo.

10:24 Další červené vlajky.

10:22 Schumacher na měkké směsi - 1:25,639 a 1:25,520 min.


Alonso se vrací do boxů

10:15 McLaren piluje zastávky v boxech.

10:10 Grosjean na tvrdých pneu - 1:23,782 min, je před Alonsem.

10:10 Ferrari od počátku zajíždí velmi dobré časy - 1:23,990 min.

10:08 Alonso - 1:25,324 na měkkých pneu.


Williams včera nasadil nové komplexní přední křídlo

10:08 Zajímavosti z Bahrajnu: vláda omezuje monitoring země zahraničními pozorovateli, odkládá návštěvy OSN - Reuters.

10:05 První měřená kola zajíždí Caterham - 1:32,074 a 1:31,786 min, měkká směs.

10:01 Vyrážejí Kovalainen s Hamiltonem.

9:59 Pokračujeme.

9:56 Maldonado stojí za zatáčkou č. 5.

9:54 Červené vlajky.

9:51 Včera jsme vás informovali o tom, že Jenson Button své nejrychlejší kolo zajel na tvrdých. Pirelli ale dnes potvrdilo, že se jednalo o novou měkkou sadu.

9:50 V paddocku všichni věří, že nejrychlejší auto má opět Red Bull, byť se zdá, že mu je McLaren celkem blízko. Rakouská stáj zde má s sebou některé nové díly, které jsou podle Webbera "vzrušující." Přesto předvídá velmi těsnou bitvu o vítězství v prvním závodě - více zde.

9:44 Hamilton sám na dráze, první instalační okruh.

9:40 Nainstalovali také Schumacher, Hülkenberg, Maldonado, Grosjean a Vergne. Kobajaši má na kontě kola už tři.

9:36 Podmínky stále nejsou ideální, povolena jsou zatím pouze instalační kola.

9:33 Vyrážejí také Vettel s uzdraveným Kovalainenem.

9:30 Jako první se na trati objevuje Kobajaši následovaný Alonsem.


Ranní mlha v Barceloně

9:29 Zelená, startujeme.

9:28 Začátek je plánován na 9:30 hod.

9:00 Kvůli mlze je začátek odložen.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 94 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy