Německý Auto Motor und Sport píše o obavách, které má Hamilton kvůli výkonnosti vozu MP4-27, s nímž měl možnost minulý týden dva dny v Jerezu testovat.
Španělská Marca zase tvrdí, že se tam Brit svěřil svému bývalému kolegovi Heikkimu Kovalainenovi s tím, že je novým autem "zklamaný."
"Když jsem viděl, že všechna ostatní auta mají nosy vpředu vysoko, přimělo mě to k pochybám o tom, zda jsme udělali tu správnou věci," cituje jeho vyjádření k letošním škaredým nosům, kdy se pouze McLaren vydal cestou odlišného řešení. Technický ředitel Paddy Lowe však věří, že s nízkým nosem o nic nepřicházejí (více zde).
Ve čtvrtek byl v Jerezu Hamilton (1:19,464 min) jen o necelé 2 desetiny pomalejší než Vettel (1:19,297 min). Dle španělského deníku přiznal však, že McLaren přitom jel s "agresivním" nastavením, čímž naznačil, že ve svém nejrychlejším pokusu měl ve voze málo paliva.
Je odpověď na to, jak vnímá změny po zákazu výfukových difuzorů, rovněž kontrastuje s dojmy Sebastiana Vettela. Hamilton o MP4-27 uvedl, že "se těžko ovládá v rychlých zatáčkách." Naproti tomu mistr světa po jízdě s Red Bullem RB8 řekl: "V rychlých zatáčkách proti minulosti moc velký rozdíl nevnímám."
Nový McLaren MP4-27 (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V oficiálním prohlášení McLarenu jejich pilot po prvních jízdách sdělil: "Letošní auto se chová odlišně od toho loňského: v roce 2011 jsme měli hodně stabilní zadní část, obzvlášť v rychlých zatáčkách. Nyní tu přilnavost musíme najít jinde, nebo alespoň ji nějak přesunout zepředu dozadu.
Základ letošního auta je něčím, s čím se dá pracovat. Vím, že muži a ženy v továrně si z testu odnesou co nejvíce a přetaví to v něco nového a ještě rychlejšího pro příští test. Auto se zdá být poměrně rychlé - a to je dobrý pocit."
Příští test v Barceloně může obavy o výkonnost nového vozu potvrdit, nicméně jak si na tom MP4-27 ve srovnání s konkurencí opravdu stojí, to se dozvíme až v Melbourne. Tým z Wokingu loni prožíval ještě horší předsezónní období, ale nakonec byl mistrovskému Red Bull téměř vyrovnaným soupeřem.