Prvotní analýzy potvrzují závěry z Jerezu: monopost F2012 potřebuje doladit, ale rozhodně má potenciál. Jedná se o velmi komplexní vůz využívající prvky, které jsou pro tým nové, což vyžaduje pečlivé studie pro výzkum těch nejlepších kombinací.
Z nich vzešlo množství práce, kterou bylo třeba během testu vykonat, která nyní pokračuje v Maranellu a bude dále pokračovat při testech v Barceloně.
Z toho, co bylo jasně viditelné zvnějšku: jak Felipe, tak i Fernando odjel většinu kol na dráze v Jerezu s autem pokrytím senzory, které měly vytvořit data během jízdy konstantní rychlostí. To je úkol, který specificky slouží k poznání aerodynamického chování vozu.
V některých oblastech existuje prostor pro zlepšení, ale již první změny provedené mezi úterkem a pátkem ukázaly pozitivní výsledky, což potvrdil Fernando Alonso v pátek večer, přestože jich tým zatím moc vyzkoušet nestihl.
Fernando Alonso s novým vozem v Jerezu
(foto: Scuderia Ferrari)
Podle Ferrari není důvod ke katastrofickým předpovědím, které se objevovaly čtvrtečního dne, ani k radostné euforii po pátečním nejrychlejším čase Alonsa. Shrnuto: tým zůstává klidný a soustředěný.
Nyní je třeba tvrdě pracovat na vylepšení vozu a vyřešit několik drobných problémů se spolehlivostí, které tým stály v Jerezu trochu času. Do Melbourne zbývá měsíc, což se zdá jako krátká doba, pro Ferrari to je však dost na to, aby se na začátek sezóny stihl dobře připravit.
Souhrnné výsledky z Jerezu najdete zde, fotogalerii s možnosti filtrování zde.