Ačkoliv Španěl zajel v pátek nejrychlejší kolo, technický ředitel Pat Fry předtím přiznal, že se svým pokrokem nejsou spokojeni. Podle Alonsa je třeba vylepšit spolehlivost a věří, že to se týmu do příštího testování v Barceloně podaří.
"Stále si myslím, že na cestě do Austrálie toho musíme ještě hodně ujít vzhledem k tomu, kolik dní a testů můžeme využít. Během uplynulých čtyř dnů jsme udělali celkem velký pokrok. Možná ne tolik ve výkonnosti či v časech, protože nevím, jaké časy se zajížděly v prvních dvou dnech a jaké byly podmínky na trati ve srovnání s těmi pozdějšími, ale všechny testy, které jsme provedli, a veškeré to porozumění vozu pro nás bylo pozitivní," říká Alonso pro Autosport.
"Do Barcelony dorazíme mnohem lépe připraveni, než tomu bylo nyní v Jerezu. To se také Pat snažil říct včera: do Jerezu jsme přijeli s přemýšlením o jedné věci týkající se vozu, což možná úplně nevyšlo. Pracovali jsme však na tom a našli jsme v něm výkonnost. Nalezli jsme spokojenost a úroveň důvěry při jízdě s tímto vozem ve třetím či čtvrtém dnu. Takže první den v Barceloně bude mnohem lepším výchozím bodem."
Dále Alonso, který velkou část včerejšího testování prostá v garáži, zdůrazňuje potřebu vyšší spolehlivosti: "Podle mě se jedná stále o velmi rané období a stále je před námi spousta práce. Momentálně potřebujeme hodně porozumět autu. Možná chápeme jen 20 % toho, co potřebujeme. A v příštích dnech se budeme snažit dozvědět zbytek.
Stále zbývá spousta práce na nastavení, protože zde jsme se věnovali zejména aerodynamice, konstantní rychlosti a také některým dalším testům, ale díky lepšímu nastavení toho získáme mnohem více.
Žel zbývají už pouze další dva testy, protože letos jich máme o jeden méně. V Barceloně proto budeme muset maximálně využít náš čas na trati, což je možná jedinou negativní věcí dnešního dne - to, že jsme během osmi dostupných hodin na trati ujeli jen 39 kol. V Barceloně tedy musíme ujet více než 100 kol, protože všechny ty informace získané z každého kola budou užitečné."
Fernando Alonso během testu v Jerezu (foto: Scuderia Ferrari)
Na závěr Alonso vyzdvihl lepší práci nového monopostu F2012 s pneumatikami a rychlejší zahřívání: "Z toho, co jsem viděl, je silnou stránkou vozu zahřívání pneumatik. Zdá se, že v úvodních kolech z nich dokážeme dostat maximum, což je něco, co jsme minulý rok nedokázali. Co se týče věcí, jež musíme vylepšit, k těm patří aerodynamika a spolehlivost, protože jsme v posledních dvou dnech ujeli málo kol."