Předsezonní testování v Jerezu: Nejrychlejší opět Mercedes, tentokrát s Rosbergem (+ foto)

Caterham | foto: Caterham F1 Team

Dnes potřetí vyjely na trať monoposty Formule 1 k předsezonnímu testování. Opět byl nejrychlejší Mercedes, za volantem se tentokrát místo Michaela Schumachera objevil Nico Rosberg. Jak den probíhal?

Ve čtvrtek se na dráze již neukáže HRT, které jezdilo s loňským vozem, zároveň budeme mít naposledy příležitost spatřit v akci model Mercedesu z minulé sezóny. Německý tým by totiž měl za dva týdny v Barceloně testovat již s novým monopostem MGP W03.

V pondělí byl nejrychlejší Kimi Räikkönen s Lotusem E20, včerejší den ovládl Michael Schumacher s Mercedesem MGP W02. Testy začínají v 9 hod a končí v 17 hod. Během nich není stanovena oficiální obědová přestávka, týmy si ji dělají dle svých potřeb.

 

Konečné výsledky třetího dne

 

Průběh dne:

17:02 Konec třetího dne testování v Jerezu.

16:59 Zelená. Vyjede ještě někdo? Ano, Pérez jde na to.

16:51 Červená, třetí dnešní pauza. Stojí Grosjean. Že by Lotus testoval spotřebu a záměrně nechal dojít benzín?

16:47 V závěru jezdí zatím nejrychleji Alonso (1:22,174), Grosjean o fous pomaleji (1:22,276).

16:43 Přídává se Hamilton a také Van der Garde, jeho Caterham je v pořádku.

16:40 Dnešní rekordmani: Rosberg 118, Senna 116, Grosjean 110 kol. Na posledních 20 se zapojuje Vettel.

16:31 Senna s Williamsem krouží sám, na kontě již má dnes 110 kol.

16:26 Vettel ujel 21 kol v řadě. Přestože výfuky směřují přímo na horní rameno, nezdá se, že by se trápil s jeho přehříváním.

16:25 Mercedes v Jerezu opět testuje svůj pasivní F-kanál v předním křídle (více o něm jsme psali loni zde).

16:20 Ke konci houstne provoz, na dráze je 6 aut.

16:10 Aktuální pořadí:


15:49 Pokračujeme.

15:40 Červené vlajky. Van der Garde (Caterham) dostal smyk v zatáčce č. 10.

15:29 Trocha vzrušení: Pérez předjel při brzdění do první zatáčky Grosjeana.

15:24 Pérez po delší době konečně na dráze.

15:18 Rosberg má na kontě již 112 kol. Průměr posledního 10kolového stintu: 1:21,121 min.

15:08 Ferrari o testování Alonsa říká: "Španěl ujel pouze 46 kol, většinu z nich konstantní rychlostí s autem plným senzorů."

15:04 Sauber nastartoval motor, Pérez za chvíli konečně vyjede. Zatím má na kontě jen 31 kol.

15:01 Aktuální pořadí:


14:57 Rosberg ujel své dnešní 100. kolo.

14:55 Hülkenberg má smůlu, Force India auto dnes neopraví, čekají na náhradní díly na opravu. Poděkovat může Bianchimu.

14:42 McLaren uvádí, že Lewis je s autem spokojený, které bylo chvílemi vybaveno ramenem obsahujícím pitotovy trubice, pak pracoval během kratších výletů na nastavení. Nyní zkouší delší jízdy. Poslední osmikolový stint - časy: 1:22,136; 1:21,842; 1:21,997; 1:24,375; 1:22,258; 1:25,935; 1:22,908; 1:22,887. Průměr: 1:23,042 min.

14:25 Sauberu se podařilo vyřešit své problémy: "Museli jsme vyměnit olejový filtr v převodovce vozu C31, což zabralo celkem dost času. Pérez znovu vyjede kolem 15 hod." Force India stále opravuje VJM05, aby také Hülkenberg mohl ještě dnes testovat.


Fernando Alonso s flow-visem na zádi

14:20 Skupina britských poslanců a senátorů zasílá FIA dopis, v němž vzhledem k tamější neutěšené politické situaci a pokračujícím nepokojům vyzývá k odvolání Velké ceny Bahrajnu. "Vzhledem k současné děsné situaci s pouličními protesty a dalším obětem civilistů, které jsou na denním pořádku, nevěříme, že nastal pro Formuli 1 ten správný čas k návratu do Bahrajnu."

14:15 Vettel přeskakuje Hamiltona - 1:19,297 min.

14:00 Aktuální pořadí


13:53 Van der Garde s Caterhamem - 1:23,324 min.

13:46 Ferrari nyní zahajuje další aerodynamická měření. "Jedná se o velmi důležitou práci, jejímž cílem je prohloubit naše poznání o chování auta," vysvětluje Scuderia.


Sauber dnes na voze představil pár aerodynamických vylepšení v zadní části vozu
(foto: Sauber Motorsport AG)

13:29 Vettel si vylepšuje svůj čas - 1:19,786 min.

13:28 Rosberg dokončil stint o 16 kolech, průměr 1:21,3.

13:23 Z menší analýzy časů včerejších delších stintů vyplývá, že Red Bull zatím nemá takový náskok, jak by se mohlo na první pohled zdát (z nových vozů byl RB8 nejrychlejší - o 0,4 sec před Toro Rosso). Webberův průměr byl 1:22,0, tedy o 0,441 sec rychleji než Massa s Ferrari. Což je rozhodně méně, než o čem vypovídají nejrychlejší kola (rozdíl 1,3 sec). Naopak McLaren při delších výjezdech nevypadá skvěle, průměr kolem 1:23,5 min. Ricciardo s Toro Rosso jezdil rychleji než Webber, ale sám přiznal, že jezdili s menším množstvím paliva. Jedná se však pouze o první testy, časy je třeba brát s rezervou.

13:15 Máme pro vás první dnešní fotografie, naleznete je pod článkem nebo zde.

13:00 Aktuální pořadí:


12:55 Technický delegát FIA Charile Whiting po prohlídce všech vozů v Jerezu uvedl, že zatím všechna používaná řešení výfuků jsou legální.

12:52 Force India dokončuje opravy vozu VJM05 po dopolední havárii Bianchiho. Odpoledne by do něj měl usednout Hülkenberg.

12:50 Rosberg řádí - 1:17,613 min.

12:46 Dobrá zpráva pro Ferrari, Alonso zajel svůj dnešní nejrychlejší čas - 1:20,412 min. V zatáčkách je ale vůz pořád trochu neklidný.

12:44 Sauber to dnes žel zabalí dříve, Ferrari prošetřuje problémy s jejich pohonnou jednotkou.

12:37 Na trať vyjíždí i Bruno Senna.

12:34 Grosjean a Rosberg ukončili ticho vládnoucí okruhu v posledních minutách. Ferrari mezitím zjišťuje, co je příčinou problémů na jejich voze.

12:24 Ferrari se k obrovské radosti fanoušků opět vrací na trať.

12:08 Kovalainen vypadal včera podstatně lépe naladěn než Massa: "Pro mě bylo auto velmi snadno nastavitelné. Má stabilní záď než to loňské - nečekal jsem, že to bude téměř stejně dobré, jako minulý rok, protože jsme přišli o výfukový difuzor. Vlastně bych řekl, že auto už je ve vyšších rychlostech na zádi lepší.

Pro mě byl hlavní problém trošku línější nájezd do zatáček, ale stále jezdíme pouze s loňským předním křídlem. Nové dostaneme později a podle mě se zlepší síla vozu v přední části. Bude rychlejší, uvidíme. Záď funguje opravdu dobře.

Co se týče rychlosti vozu, těžko říci, jak na tom jsme. Nejezdili jsme s prázdnou nádrží kvalifikační jízdy, snažili jsme se o konzistentní ježdění po celý den. Nevím, co dělali ostatní, zda nevyprázdnili nádrž, takže se to těžko hodnotí.

12:02 Sauber dnes nasadil vylepšený aerodynamický balík. Obsahuje nový zužující se kryt motoru, tým je s ním spokojený. Dopoledne se zaměřoval na nastavení světlé výšky a tlumičů, přičemž jezdil pouze na středně-tvrdých pneumatikách. Pérez na Hamiltona ztrácí pouze 43 tisícin sekundy.

12:00 Aktuální pořadí:


11:54 McLaren mizí v boxech, průměr 5kolového stintu: 1:23,230 min.

11:48 Hamilton se posouvá na druhé místo - 1:19,727 min.

11:29 Grosjean vylepšuje rekord - 1:18,419 min.

11:21 Zrychluje Vergne - 1:20,608, zůstává ale pátý.

11:15 Caterham si pochvaluje Van der Gardeho příspěvek: "Pozorujeme, jak na to v rychlých zatáčkách čím dál více tlačí. Trakce je dobrá a jeho zpětná vazba jasná a stručná. Solidní práce našeho nového kluka!"

11:10 Teplota vzduchu stoupá na 6 °C.

11:05 U Ferrari se trápí, u nového vozu je komplikované přijít s dobrým nastavením. Údajně jsou zatím i trochu zklamáni z jeho výkonnosti. Auto se prokazuje být problematické uprostřed zatáček. Ferrari se ale teprve učí pracovat se svým radikálním pull-rodem vpředu. Osobně jsem tím byl šokován, nedávalo mi to moc logiku - silové poměry se zdají být velmi slabé a blokování vzduchu velké. Ferrari za tím musí vidět jinou výhodu, nechce se mi věřit, že by pouhé snížení těžiště stálo za to.

Včera jsem měl možnost o tom mluvit s některými inženýry - to, že Ferrari nasadilo pull-rod vpředu, je opravdu překvapilo. Jeden z nich mi prozradil: "Pull-rod pro RB5 jsme udělali čistě z aerodynamických důvodů. Trápili jsme se však s jeho pevností. Nyní tyto problémy nemáme a jezdí s ním všichni."

Ať už je k tomu vedlo nižší těžiště či aerodynamické výhody, pracuje velmi odlišně od konvenčního push-rodu. Když se však rozhodnete jít cestou změny, obvykle to na začátku bolí, neznamená to, se jim to nepodaří vyladit a že nebudou moci bojovat o titul.

11:02 Aktuální pořadí:


10:58 Grosjean na středně-tvrdé směsi dále vylepšuje dnešní rekord - 1:18,806 min.

10:50 Ferrari hlásí závadu na Alonsově voze: "Objevil se problém s hydraulikou, pracujeme na nápravě."

10:38 Grosjean - 1:18,901, je první.

10:27 Vergne postupuje na páté místo - 1:23,254. Force India vyhodnocuje poškození vozu, zřejmě to odnesla jen jeho pravá zadní strana.

10:21 Vettel začíná dýchat Pérezovi na záda - 1:20,154. Alonso - 1:22,712 min.

10:19 Grosjean - 1:22,131 min. Alonso mapuje aerodynamiku F2012 - 1:27,009 min.

10:14 Pokračujeme, Alonso vyráží jako první, má měkkou směs Pirelli.

10:04 Bianchimu ustřelila záď vozu a narazil do bariéry z pneumatik. Auto se zdá být naštěstí poškozeno pouze lehce. Student akademie Ferrari pro mladé piloty letos nebude závodit v GP2, ale ve Světové sérii Renault za tým Simon Abadie's Tech Racing, který v roce 2007 vyhrát titul s Alvarem Parentem. Jezdili za něj také Daniel Ricciardo, Brendon Hartley, Jean-Eric VErgne, Charles Pics či Jerome d'Ambrosio.

10:01 Aktuální pořadí:


9:55 Dle neověřených zpráv už HRT stihlo postavit nové šasi, špatná zpráva však je, že neprošlo nárazovými testy. Což je celkem běžná věc, akorát mnoho času už nezbývá.

9:54 Červené vlajky, Bianchi vylétl v zatáčce Sito Pons. První letošní bouračka nového vozu.


Lewis Hamilton vyjíždí z boxů

9:49 Hamilton - 1:25,420 min.

9:45 Pérez - 1:19,780. První čas Van der Gardeho - 1:32,252. Vyráží Hamilton s měkkými pneumatikami.

9:41 Blýsknul se Pérez ve vylepšeném Sauberu - 1:19,875 min. S přehledem nejrychlejší čas švýcarského týmu za celé tři dny v Jerezu.

9:37 Alonso v prvním kole - 1:32,546, Vettel - 1:22,451 min.

9:35 Jako první se do výsledkových listin zapisuje Vettel - 1:24,441, v dalším kole 1:23,011 min.


Nico Rosberg testuje se starým vozem

9:20 Rosberg s MGP W02 a měkkými pneumatikami opět na dráze. Jeho vůz je v loňské konfiguraci včetně výfuků u podlahy, které jsou letos zakázány. Mercedes pro srovnání dat vyhodnocuje nové pneumatiky na ověřené stabilní platformě.

9:17 Pérez vyjíždí se Sauberem C31, na zádi se již objevují nové aerodynamické díly.

9:12 Naproti garáže Ferrari se schází dav fanoušků domácího idolu - Fernanda Alonsa. Po instalacích provoz zcela utichl.


S Caterhamem dnes jezdí Giedo van der Garde, Trulli si musí počkat na pátek
(foto: Caterham F1 Team)

9:05 Dnešní předpověď počasí: jasno až polojasno s teplotami kolem 14 °C. Severní vítr by neměl být tak silný, jako včera. Momentálně je teplota vzduchu 0,3 °C a asfalt 1,1 °C.

9:03 Za ním Bianchi, Hamilton a Rosberg. McLaren jako jediný hned najíždí do druhého kola.

9:00 Třetí den začíná, Van der Garde s Caterhamem vyráží.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 99 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy