Mercedes také pracuje na systému pro stabilizaci světlé výšky. Proč si jej Lotus nepatentoval?

Renault | foto: Renault Sport F1

Nedávno se do světa dostala informace, že tým Lotus vyvinul legální, FIA povolený, systém pro stabilizaci světlé výšky. Týmy ho nyní kopírují jak jen to jde. Proč si ho Lotus nepatentoval?

Jeden z inženýrů, který se v F1 pohybuje již dost dlouho, se pokusil celou situaci pro jamesallenonf1.com vysvětlit:

"Nedostatek patentů je v F1 snadno vysvětlitelný. Pokud si tým svůj výmysl patentuje, nemůže ho nikdo jiný okopírovat a použít na svém voze. Na konci roku by takový systém ostatní týmy nechaly zakázat na zasedání FIA Technical Working Group.

Když není vynález patentován, týmy se předhání v tom, kdo systém okopíruje lépe. Pokud by si například její vynálezci patentovali bezprodlevovou převodovku, byla by už dávno zakázána."

A kopírování opravdu probíhá ve velkém. Na své vlastní verzi systému už pracuje i Ferrari a Mercedes. Zdá se, že tento systém bude v letošní sezoně nutností. Mercedes má pro vývoj systému vynikající podmínky. V loňském roce angažoval bývalého pracovníka Renaultu (dnes Lotusu), Boba Bella. Ten se na vývoji originálního systému také podílel. 

Německý tým oznámil, že se spozdí s představením nového vozu. Může to být právě kvůli dokončování systému pro stabilizaci světlé výšky, ale i kvůli komplikovanému přednímu křídlu s pasivním F-kanálem, které testovali už v tréninku na loňskou Velkou cenou Japonska.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy