Barrichello o vývoji rychlosti vozů v F1

Barrichello, Rubens | foto: circuitoftheamericas.com

Rubens Barrichello pro Autosport obdivuje tempo vývoje ve Formuli 1. Se svým letošním Williamsem FW33 v Brazílii hodně zaostával za nejrychlejšími časy, přesto byl podle něj rychlejší než vítězný monopost Brawnu BGP001 před dvěma lety.

Barrichello, jenž na okruhu Interlagos závodil před dvěma týdny již podevatenácté, zavzpomínal na své domácí začátky: "Když jsem jezdil v roce 1993 s Jordanem, kvůli tlaku početného davu mi to připadalo, jako bych měl na zádech dva slony. Řízení se kvůli tomu zdálo být těžší, také jsme ale v té době neměli jeho posilovač."

Jak se od té doby vyvíjela rychlost monopostů? "Úroveň přilnavosti se od té doby tolik zvýšila! Stále držím kvalifikační rekord z roku 2004 s Ferrari - tehdy to bylo mega auto."

"F1 se stále velmi rychle vyvíjí. Před několika lety jsem zde jezdil s Brawnem, což bylo fenomenální auto, ale dnešní Williams je rychlejší - přestože za špičkou zaostává! Ale i když má každé auto své tendence k přetáčivosti či nedotáčivosti, i když jedete rychleji, připadá vám to pořád stejné," dodává Barrichello.

Interlagos je okruhem, který se od svého zařazení do kalendáře v roce 1990 změnil nejméně ze všech, proto je nikoliv stoprocentně přesným, ale poměrně vhodným "barometrem" pro sledování vývoje rychlostí v F1. Přestože pravidla formule neustále zpomalují, časy mají díky schopnostem inženýrů neustále tendenci klesat.


* nejrychlejší kolo závodu (deštivá kvalifikace)

V roce 1990 vyhrál kvalifikaci Ayrton Senna časem 1:17,277 min. Sebastian Vettel letos dokázal totéž v čase 1:11,918 min, tj. o 7,5 % rychleji. A to navzdory tomu, že byl během té doby snížen objem motorů z 3,5 l na 2,4 l, prodloužena jejich životnost a sníženy otáčky. Hodně byla rovněž ořezána aerodynamika a zakázány byly i elektronické pomůcky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 16 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy