Jeho tým se zejména kvůli této letní epizodě dostal v závěru sezóny do problémů a málem jej o sedmé místo a s tím související miliony dolarů.
"Zastavili jsme vývoj [foukání] poté, co FIA oznámila zákaz. To se ukázalo být chybou, protože FIA se stáhla a tuto bizarní technologii znovu povolila. Ve druhé polovině jsme se proto dostali do těžké defenzívy," popisuje Peter Sauber.
"Konkurence to optimalizovala a získávala z těchto systému výhodu podstatně větší než je jedna sekunda na kolo. Ale už je po problému. Pravidla je příští rok zakazují a také omezují architekturu difuzorů," říká majitel švýcarského týmu.
Aerodynamický tunel Sauberu (foto: Sauber Motorsport AG)
Jak pokračují práce na novém monopostu Sauber C31? "Změny v pravidlech jinak nejsou velké. Naše C31 proto není revoluční, ale cílenou evolucí. Změn je hodně a s novým vozem se samozřejmě soustředíme také na aerodynamiku. V této oblasti jsme zintenzívnili naše úsilí: od poloviny listopadu tam máme znovu jako šéfa Willema Toeta, který tuto funkci zastával během našeho společného období s BMW," odpovídá Sauber.