Ferrari vysvětluje, proč odchází z FOTA

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari informovalo prezidenta Asociace týmů Formule 1 (FOTA) Martina Whitmarshe o tom, že odchází. V oficiálním prohlášení vysvětlují, proč.

Bylo to obtížné rozhodnutí a hodně jsme o svém kroku přemýšleli. Neradi jsme se pro to rozhodli po analýze současné situace a patu při debatách o některých problémech, které tvořily jádro vzniku této asociace, mezi jehož hlavní podněcovatele a podporovatele Ferrari a Luca di Montezemolo patřili. Zdaleka to nesouvisí s tím, že prezident maranellské společnosti zastával stejnou pozici v rámci FOTA do konce roku 2009.

Některé z největších úspěchů této asociace, která spolupracovala také s FIA, souvisejí s omezením nákladů, což bylo významným přínosem pro všechny - pro velké i malé týmy. Ferrari v této oblasti stálo v čele ještě před zrodem FOTA a hodlá pokračovat v této cestě, aby byla zachována dlouhodobá udržitelnost sportu.

Nyní je však nezbytné nalézt nový impuls pro pohyb vpřed, protože cesta FOTA je přes výbornou práci jejího současného prezidenta Martina Whitmarshe, jenž se snažil zajistit dohodu mezi různými stranami pro dobro všech, u konce.

Ferrari bude pokračovat ve spolupráci s ostatními týmy, aby současná Dohoda o omezení zdrojů (RRA), která je zaměřena na kontrolu nákladů, byla úspěšnější a efektivnější pomocí zpřísnění v klíčových oblastech jako je aerodynamika, přehodnocení hledisek jako je testování a rozšíření do oblastí, jichž se zatím netýkala, jako jsou například motory.


Ferrari se k FOTA obrací zády (foto: Scuderia Ferrari)

Formule 1, stejně jako zbytek světa, ve skutečnosti momentálně prochází choulostivým obdobím. Ferrari chce spolupracovat se všemi zúčastněnými na budoucnosti sportu, který je vyjádřením nejvyšší úrovně technologie motosportu. Musíme se vrátit do situace, kdy Formule 1 byla opravdu zkušebním stanovištěm technologického výzkumu, jehož výsledky mohly být přenášeny do sportovních vozů.

Navíc nesmíme zapomínat, že se tento sport musí stát vůči veřejnosti přátelštějším a přístupnějším, a navíc nesmí být jediným profesionálním sportem, v němž není umožněn žádný trénink: počet testovacích dnů musí být zvýšen, aby piloti, zejména ti mladí, kterým scházejí zkušenosti, a týmy mohli být adekvátně připravení a aby také měli více příležitostí přijít do styku s diváky a sponzory.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy