Prohlášení týmů po Velké ceně Brazílie: Hamilton se udobřuje s Massou

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Jak hodnotí piloti a další významní představitelé poslední závod sezóny 2011, v němž získala double mistrovská stáj - Red Bull?

Red Bull

Mark Webber, 1.
Po celý víkend to vypadalo dobře. Seb zajel výborné kolo pro zisk pole-position. Dnes jsem měl štěstí. Bylo by fajn, kdybych se Sebem mohl závodit po celou dobu, měl však potíže. Je to vítězství, které určitě přijmné, protože já jsem měl letos dost smůly, či jak byste to nazvali.

Pro mě je to důležité vítězství, pro tým je dobře, že sezónu zakončil úspěšně. Poslední kola jsem si užíval. Je to vždy příjemné, když můžu do boxu zajíždět později než ostatní a pokrýt si je. Dobrý způsob, jak vyhrát. Chtěl bych věnovat toto vítězství blízké rodině Boba Woodse, který je velmi nemocný.

Sebastian Vettel, 2.
Byla to opravdu škoda, protože jsem dobře odstartoval a cítil jsem se velmi dobře. Dost brzy jsem dostal pokyn k tomu, abych bral ohled na převodovku. Musel jsem snížit výkon motoru a krátce řadit. Během závodu se to zhoršovalo a skončil jsem s tím, že jsem musel využívat vyšší převodové poměry.

Přesto však Mark odjel fantastický závod a vítězství si zasloužil. Nerad to nazývám smůlou. Snažil jsem se zůstat co nejblíže za Markovi a udržovat náskok před Alonsem a ke konci před Buttonem.

Prožili jsme úžasnou sezónu a byla by to přeháňka, kdybychom nyní byli naštvaní, takže toto druhé místo bereme. Byl to fenomenální rok a rovněž jeho výborné zakončení. Nyní se těšíme na přestávku a na to, že se příští rok vrátíme stejně silní.

Christian Horner, šéf týmu
Byl to pro Sebastiana obtížný závod. Měl s převodovkou problémy od prvního kola, ale dokázal ji udržet při životě. Mark jel dobře a vítězství si naprosto zasloužil. Měl těžký rok, ale dokázal se držet nohama při zemi. Chtěl letošní rok dobře zakončit poté, co čelil jezdci v životní formě, a to se mu podařilo. Jsem si jistý, že příští rok bude ještě silnější.

 

McLaren

Jenson Button, 3.
Na měkčí ze dvou sad to pro mne byl těžký závod. S Fernandem to bylo v prvním kole v páté zatáčce velmi těsné. Normálně se tam dá lehce blokovat. Podíval jsem se na vnitřní stranu a byla tam spousta úlomků, přes které jsem nechtěl jet. Musel jsem se stáhnout a nechat Alonsa projet. Bylo to zklamání, ale na měkčí sadě jsem stejně neměl rychlost.

Volba tvrdších pneumatik pro poslední dva stinty v mém případě dost dobře fungovala. Fernando se na těchto pneumatikách trápil a mě se jej ke konci podařilo předjet, třetí místo však bylo maximem, které jsme dnes mohli dosáhnout.

Lewis Hamilton, nedokončil
Dnes jsem do toho dal vše. Byl to zajímavý závod - škoda, že jsem nemohl získat další body. Byl jsem za Felipem a věřil jsem, že ho předjedu, když mi najednou selhala převodovka. Problém jsem vnímal ale už dříve. Při řazení jsem ztrácel několik desetinek. Doufal jsem, že s tím mí inženýři něco dokážou udělat, žel se tak nestalo. Má víra v to, že to vůz zvládne, se nakonec nenaplnila.

Rozhodně to byl zajímavý a dlouhý rok. Teď se už těším na kratší přestávku s rodinou a přáteli. Je toho hodně, co můžeme zlepšit. Můj celkový dojem je pozitivní, byť jsem dnes nedosáhl dobrého výsledku. V práci budeme pokračovat do 15. prosince, pak přijde na řadu přestávka.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnes jsme viděli opět další brilantní výkon Jensona, který jezdil úžasně po celou sezónu, ale obzvlášť v její druhé polovině. Bylo to jeho osmé umístění na pódiu v devíti posledních velkých cenách – jediný závod, který se vymkl z této konzistentní řady, byla Velká cena Koreje, kde dojel čtvrtý.

Dnes jel čistě, bystře a trpělivě, ale také silně, a způsob, jakým optimalizoval svou rychlost na tvrdší směsi, byl hodný mistra. Ve skutečnosti na tvrdé směsi odjel své dva poslední stinty, což mu umožnilo nahánět v závěrečné části závodu Fernandovo Ferrari a získal zasloužené třetí místo.

Lewis dnes jel také extrémně dobře, ale žel ho zradila převodovka. Docela brzy jsme si všimli ztrátu tlaku oleje, pak přišel o sedmý rychlostní stupeň a pak přišel o všechny a musel kvůli tomu skončit. Předtím ale inteligentně improvizoval a vůbec se nevzdával. Jeho typicky útočný přístup sehrál důležitou roli v odpolední zábavě a určitě nadchl diváky po celém světě.

Zažil rok plný výzev, ale jeho kurážný výkon zde a obzvlášť v Abú Zabí, kde získal své třetí vítězství sezóny, reprezentují výmluvné svědectví o jeho energickém návratu k formě. Už se soustředí na rok 2012 a jsem si jistý, že se na novou sezónu připraví se svou obvyklou odhodlaností a vůlí po vítězství.

To stejné je možné ve skutečnosti uvést o všech lidech v týmu Vodafone McLaren Mercedes a Mercedes-Benz HighPerformanceEngines. Již nějakou dobu svou energii soustředíme na MP4-27 a své intenzivní úsilí si udržíme i po zimní měsíce

Po tom všem byl rok 2011 pro nás dosti slušným: skončili jsme druzí v šampionátu konstruktérů, 122 bodů před třetím týmem a 332 bodů před čtvrtým – cílíme však na samotné vítězství. Příští sezónu bychom na něj chtěli dosáhnout.

 

Ferrari

Fernando Alonso, 4.
Další závod, kde jsem udělali všechno dokonale přes strategii až k práci celého týmu. Konečný výsledek je dán více výkonností ostatních, než naší vlastní, protože jsme už nemohli udělat více. Opět se nám povedl dobrý start a pěkný přejížděcí manévr Buttona, ale na střední sadě jsme ho nebyli schopni udržet za námi. Také jsem měl problémy s DRS, které nešlo aktivovat. Nebojoval jsem sice s ostatními jezdci, ale při předjíždění bych nějaké desetiny díky tomu systému získal.

Tato Velká cena ukazuje naše přesné postavení v sezóně: téměř vždy odvedeme maximum toho, co je v našich možnostech a bojujeme o pódium s vozem, který není tak dobrý jako u nejrychlejších dvou týmů. Pokud jde o týmovou práci, tak jsme letos hodně vyzráli a musíme mít bezpodmínečně jiný výchozí bod v roce 2012. Kdybych měl zprůměrovat nás výkon, tak je to jak řekl Montezemolo něco mezi pátým a šestým místem, ale přesto jsem hrdý na to, čeho byl tým schopný. Potřebujeme vůz, který bude o pět šest desetin rychlejší.

Dosažení tohoto cíle nebude procházka růžovou zahradou, ale mám plnou důvěru v naše inženýry a tým, který dominoval v posledních deseti letech Formuli 1 a má všechny možné rekordy v tomto sportu. Nezapomeňte, že se mi podařilo desetkrát dostat na pódium a získat více bodů něž minulou sezónu. Ztráta třetí pozice v šampionátu opravdu není žádný problém, protože jedině první místo se opravdu počítá.

Felipe Massa, 5.
Byl to náročný závod na konci týdne, který nebyl z technického pohledu nejlepší. Nikdy se nám nepodařilo nalézt správné vyvážení a pak přišla rána v podobě defektu, který jsme odhalili včera, což mě připravilo o sadu měkkých pneumatik pro závod, a proto jsem musel jet pouze na dvě zastávky.
Věděli jsme, že kvůli tomu budeme ztrácet, protože jsem musel odjet více kol na střední směsi, na níž na naše nejbližší soupeře ztrácíme v oblasti výkonnosti více než na měkké.

Určitě bych rád oslavil svou stou velkou cenu s Ferrari zcela odlišným výsledkem, musím však přijmout věci takové, jaké jsou. Ve skutečnosti závod odráží sezónu: byli jsme celkem dobří na měkké a trápící se na tvrdé směsi.

Velmi mě potěšila náklonnost davů, které mě podporovali od počátku do konce víkendu. Pro mě a pro tým to byl těžký rok, nyní můžeme otočit stránku. Musíme pracovat na zlepšení vozu a udělám vše, co budu moci, aby se tak špatná sezóna už nikdy neopakovala.

Chtěl bych říct, že mě potěšilo, že za mnou Lewis přišel, zatímco jsem hovořil s novináři: bylo to z jeho strany hezké gesto. Co bych chtěl dostat na vánoce? Krom Felipiňa budu žádat o auto, které by bylo fantastické hned od počátku sezóny 2012.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Doufali jsme a chtěli jsme zakončit sezónu alespoň dalším umístěním na pódiu, i když jsme věděli, že to s přihlédnutím ke kvalitě soupeřů, jež byli po kvalifikaci před námi, bude velmi těžké.

Fernando byl velmi blízko splnění našemu přání, bojoval až do hořkého konce, nakonec se však musel spokojit s pohledem na pódium, což společně s Webberovým vítězstvím znamená, že neodletí do Indie na galavečer FIA pro tři nejlepší piloty šampionátu. Je to škoda kvůli tomu, jaké výkony letos podával. Získal dokonce více bodů než v roce 2010 a rozhodně si zasloužil více.

Felipe musel přijmout strategii, která papírově vypadala pomaleji, měl však dobrý závod a skončil by pátý i bez toho, že by musel čekat na odstoupení druhého McLarenu. Nyní definitivně můžeme zakončit rok, v němž naše výkonnost dle našich standardů nebyla dostatečná, a už myslíme pouze na příští sezónu.

Znovu gratuluji těm, kteří odvedli lepší práci než my a těšíme se na to, že se s nimi znovu utkáme příští rok, kdy se budeme snažit být nejlepší ze všech. To je naším cílem a nemíníme to tajit. Před námi jsou týdny tvrdé práce a její plody uvidíme v únoru, kdy bude čas znovu nastartovat motory.

Nakonec mi dovolte říci, že jsem rád, že Lewis přišel za Felipem během jeho setkání s médii, čímž se uzavřela poslední nedorozumění.

Force India

Adrian Sutil, 6.
Mám z dnešního výsledku opravdu velkou radost. Završil jsem tím skvělý víkend, kdy vše klapalo podle plánu. Měl jsem ve všech částech dobrý pocit a tým odvedl brilantní práci, aby mi dnes poskytl tak dobré auto. Udělali jsme také správná strategická rozhodnutí, protože jsme věděli, že budeme mít šanci na poražení Mercedesu – a přesně to se nám podařilo.

Jsem velmi spokojený s mým šestým místem – je to ten nejlepší způsob zakončení roku a také to znamená, že jsem se posunul na deváté místo v šampionátu jezdců, což bylo mým cílem.

Paul di Resta, 8.
Mé dnešní osmé místo je po pro mě celkem těžkém závodě skvělým výsledkem. V polovině závodu jsme si dělali starosti o převodovku, tým mi proto řekl, abych se zkrátka snažil dovézt vůz do cíle.V posledním stintu to bylo pouze o udržování náskoku na Kobajašiho za mnou, byl dostatečný na to, aby se nám to nakonec podařilo.

To je tedy konec mé první sezóny ve Formuli 1. Byl to skvělý rok, obzvlášť když jsme teď skončili šestí v šampionátu. Celý tým si to plně zaslouží a já bych chtěl všem za jejich pomoc a podporu během tohoto úžasného roku poděkovat.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Dnešní výsledek je perfektním zakončením úžasné sezóny pro tým Sahara Force India. Adrian a Paul odjeli brilantní závod a přidali dalších 12 bodů k našemu zápisu a potvrdili šestou příčku v šampionátu – doposud naši nejvyšší.

Jsem také velmi potěšený tým, že Adrian se posunul na deváté místo mezi piloty. Jako tým jsme letos udělali velké pokroky a nyní je čas pogratulovat všem, kteří k tomu přispěli. S dobrou náladou a odhodláním míříme do zimy, po níž se příští rok chceme vrátit ještě silnější a začít tam, kde jsme letos skončili.

 

Mercedes

Nico Rosberg, 7.
Dnešek nebyl ideálním zakončením sezóny, i když jsem nějaké body získal. Čekal jsem, že skončím lépe než sedmý. Nepovedl se mi start a měl jsem problémy s přehříváním mých pneumatik, jelikož teploty na dráze byly velmi vysoké. Musel jsem tedy po celý závod brát velký ohled na pneumatiky, což mělo dopad na rychlost.

Nyní se vzhlížím kupředu a doufám, že si v roce 2012 budeme moci vést lépe. Těším se na vzrušující zimu, jelikož velmi tvrdě pracujeme na vývoji vozu pro příští rok.

Michael Schumacher, 15.
Dnes byla trochu škoda incidentu s Brunem, což zřejmě bylo zapříčiněno nedostatkem zkušeností, ale tyto věci se stávají. Jinak bychom mohli mít pěkný závod a solidní porci bodů. Jediné, co jsem po kolizi mohl dělat, bylo co nejvíce se snažit a doufat v déšť, který nepřišel.

V prvním stintu po tom incidentu mé auto nebylo moc dobře vyvážené, bylo hodně přetáčivé. Žel jsme to nemohli během zastávky změnit, což narušilo také vyvážení ve druhém stintu, zatímco v posledním to bylo dobré.

Hodně se nyní těšíme na příští sezónu. S veškerým úsilím, které vkládáme ve vývoj vozu, věřím, že budeme moci udělat další pokrok tam, kam Mercedes patří – k bojům o špici.

Ross Brawn, šéf týmu
Nico dnes neměl dobré vyvážení vozu, trápil se s přetáčivostí a musel se velmi pečlivě starat o své pneumatiky. Zažil vysoké úrovně degradace a následně frustrující odpoledne, v jehož průběhu se staral o vyvážení v situacích, kdy byly pneumatiky obzvlášť citlivé.

Michel svedl v úvodních kolech dobrý souboj se Sennou a jeho předjetí na počátku 10. Kola bylo čisté. Sena však prokázal při obraně pozice, o níž již přišel, svou nezkušenost a dotekem Michaelovi zničil závod. Po neplánované zastávce kvůli výměně prořízlé pneumatiky byl Michael schopen předvést přirozenou rychlost vozu díky jeho vyvážení. Časy na kolo vypadaly celkem konkurenceschopně.

Chtěl bych poděkovat celému týmu v Brackley, v Brixworthu a ve Stuttgartu – jejich úsilí v žádném okamžiku sezóny neochablo. Dosáhli jsme věcí, na něž můžeme být v této sezóny pyšní – například pravidelně rychlé zastávky. Víme, že příští rok musíme vše poskládat dohromady.

Nakonec bych chtěl vyzdvihnout výbornou podporu, které jsme se těšili ze strany všech našich partnerů v roce 2011. Formule 1 je vskutku týmovým sportem a oni sehráli nedílnou roli při pomoci položení základů pro úspěšnější budoucnost.

 

Sauber

Kamuj Kobajaši, 9.
Tým odvedl velmi dobrou práci po nevydařené kvalifikaci. Měl jsem jak dobrý start, tak celkové tempo. Na závodním tempu jsme hodně pracovali a těší mě, že jsem mohl v posledních dvou závodech sezóny bodovat. Bylo důležité dokončit před Toro Rosso a mám radost z toho, že se nám to podařilo.

Strategie a vůz byly dobré – mnohokrát děkuji chlapy. Poté, co jsme se museli věnovat našemu souboji v druhé části sezóny, nás přes zimu čeká hodně práce. Myslím, že je dobře, že budeme mít znovu stejný tým se stejnými jezdci, ale chceme se stát silnějšími.

Sergio Pérez, 13.
Dnešní hlavní cíl bylo ujistit se, že tým dokončí sezónu jako sedmý a jsem rád, že ho bylo dosaženo i když jsem k tomu tentokrát nijak nepřispěl. Jako tým jsi myslím, že se už všichni těšíme na příští sezónu. Po tom všem jsem se svojí nováčkovskou sezónou spokojený. Naučil jsem se toho hodně a chci v roce 2012 odvádět dobrou práci.

Přesto jsem doufal, že dnešní závod dopadne lépe, než tomu nakonec bylo. Start byl v pořádku, ale byli jsme připraveni na mokré podmínky a kvůli tomu měly zadní pneumatiky tendenci se přehřívat. Vůz bylo obtížné řídit a omlouvám se za to roztočení v polovině závodu.

Peter Sauber, šéf týmu
Dnes to byl důležitý výsledek. Byli jsme se schopni posunout o jednu příčku v poháru konstruktérů nahoru ve srovnání s minulým rokem, což je dobré pro morálku týmu. Kamuj zajel fantastický závod. Brzy získal nějaké pozice a pak jel rychle a konzistentně, díky čemuž zajistil dva důležité body. Děkuji celému týmu na trati, v Hinwilu a našemu partneru Ferrari.

 

Renault

Vitalij Petrov, 10.
Rozhodně je dobré skončit na takovém místě, což je dobrá odezva na včerejší kvalifikační pozici. Můj závod byl dobrý a závodní rychlost taky nebyla špatná a celkově jsem byl s autem spokojen. Myslím, že jsme se na moc dlouho zasekli za Toro Rosso a nebylo možné je nijak předjet. Tím jsem ztratil docela dost času, jinak jsem se mohl dostat ještě přes Kamuie Kobayashiho a skončit na devátém místě.

Zastávky v boxech byly lepší, jedna byla výborná – můj tým pracoval na konci sezóny skvěle. Chtěl jsem tuhle sezónu získat víc bodů, ale chtěl bych celému svému týmu poděkovat, těm, kteří mě po celou sezónu podporovali a věřili mi. Příští rok nás čeká další sezóna a doufám, že budeme spolupracovat ještě lépe a dosáhnout lepších výsledků.

Bruno Senna, 17.
Co o tom můžu říct – byl to docela náročný den a celkové pocity jsou znepokojující. Odstartoval jsem na dobré pozici a doufal jsem, že ji využiji. V závodě nás čekalo mnoho překážek, které nás stály lepší závod, jmenovitě incident s Michaelem a problémy s převodovkou. Velmi rád bych předvedl svým fanouškům ěco, co by jim rozzářilo úsměv na rtech, ale bohužel jsem toho nebyl schopen.

Eric Boullier, šéf týmu
Na dnešku můžeme najít pozitiva. Na první pohled se může zdát, že 10. a 17. pozice nejsou velký úspěch, ale získali jsme bod v posledním závodě sezóny. Vitalij jej pro nás získal z 15. místa na startu, to musím poznamenat – jel uvážlivě dobrý závod. Pro Bruna to bohužel nebyl dobrý čas před domácími fanoušky. Tým opět skvěle během víkendu zapracoval a já jim za to chci velmi poděkovat.

Toro Rosso

Jaime Alguersuari, 11.
Od počátku to byl obtížný závod se slabou přilnavostí během prvního stintu na měkčích pneumatikách, obzvlášť z pohledu trakce a na výjezdu z pomalých zatáček. Měl jsem problémy s následováním Buemiho a Péreze.

Druhý stint na tvrdší směsi byl podstatně lepší, je ale těžké obecně pochopit, proč jsme v posledních dvou závodech ztratili výkonnost. Celkově jsem s 26 body na závěr sezóny spokojený, minulý rok jsem jich měl pouze 5. Snad tedy budu moci pokračovat ve zlepšování příští rok.

Sébastien Buemi, 12.
Samozřejmě jsme doufali, že dnes získáme body, ale nebyli jsme dostatečně konkurenceschopní a skončili jsme 11. a 12. Měl jsem dobrý start: předjel jsem Jaimeho a Barrichella, ale poté jsem brzy začal trpět degradací hlavně proto, že jsme neměli pro tyto podmínky nejlepší nastavení. Co se týče mé vlastní výkonnosti, odvedl jsem maximum.

Jsem zklamaný, že jsme se nemohli dostat před Sauber, ale to už je závodění. Sezóna celkově nebyla příliš špatná a měl jsem několik dobrých závodů, akorát jsem ztrácel body kvůli různým problémům a nešťastným událostem. Tým pracoval dobře, musíme se však příští rok dále zlepšit, má-li se nám vést lépe.

Franz Tost, šéf týmu
Na počátku sezóny jsme si stanovili cíl skončit v šampionátu konstruktérů nejhůře osmí, na této příčce jsme také skončili – 36 bodů před devátým týmem. Poté, co jsme se však tak přiblížili sedmé příčce, když jsme nasbírali hodně bodů v Koreji a v Indii, nemůžeme být spokojeni s tím, že nám unikla možnost dostat se před tým před námi a v posledních dvou závodech nezískat ani bod.

Sébastien měl dnes dobrý start, zatímco Jaime se o pár příček propadl. Na měkkých pneumatikách jsme se pak trápili a nedokázali jsme držet tempo se Saubery, které byly na startu před námi, Kobajaši proto trochu ujel.

Jakmile jsme nazuli středně-tvrdou směs, Jaime dokázal stáhnout náskok, ale ne dost na to, aby předjížděl. Co se týče Buemiho, dnes neměl rychlost, což bylo dáno zejména tím, že jsme pro něj zvolili nastavení, které by spíše vyhovovalo mokrému závodu. Zdárně probíhají práce na příštím voze a celý tým se od zítřka plně zaměří na rok 2012.

 

Williams

Rubens Barrichello, 14.
Mysleli jsme si, že dnes bude pršet, proto jsme jezdili s dlouhým prvním rychlostním stupněm. Začínal jsem v úpatí kopce, a protože bylo sucho, propadl jsem se zpět. Závod to byl zábavný, nemáme však auto na to, aby už končilo na bodech.

Chtěl bych poděkovat týmu za jeho tvrdou práci v letošním roce. Měli jsme těžkou sezónu, ale táhli jsme za jeden provaz. O víkendu se toho hodně namluvilo, věřím ale, že v příští sezóně budu zpět.

Pastor Maldonado, nedokončil
Měl jsem dobrý start až do ztráty pozice při boji o místo na trati. Naše celková rychlost během závodu byla dobrá, ale nastavení zadního křídla nás na rovinkách trochu zdržovalo. Mé odstoupení přišlo poté, co jsem ve 26. kole předjel Sennu. Vůz byl příliš přetáčivý a já jsem nad ním ztratil kontrolu.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Rubens měl náročný start, což jej stálo několik pozic. Změnili jsme mu poté strategii ze dvou na tři zastávky, protože jsme zažívali vyšší degradaci pneumatik, než jsme očekávali. Rubens pokračoval ve velkém úsilí, aby skončil na 14. místě, několik kol v závěru přitom za sebou udržel Schumachera.
Pastor vyjel ve 26. Kole zeširoka v 6./7. Zatáčce a musel kvůli poškození vozu skončit. Rubens a Pastor dnes bojovali tvrdě, neměli však potřebnou rychlost pro to, aby skončili na bodech. Rád bych poděkoval týmu za jeho úsilí v této sezóně.

 

Lotus

Heikki Kovalainen, 16.
Děkuji celému týmu, za další skvělý závodní víkend, nemyslím si, že bychom mohli vytěžit z vozu více než to, co jsme předvedli. Celé odpoledne byl vůz skvělý a podařilo se nám dostat z vozu jeho maximální potenciál a z toho co jsme předvedli ve včerejší kvalifikaci. Dnes se mi opět povedl start a i počáteční fáze byla dobrá, získal jsem i z dobrého rytmu v průběhu celého závodu.

Ke konci závodu jsem měl problémy s modrou vlajkou, když jsem byl trochu zmatený s tolika předjížděcích manévrů, ale to je prostě něco s čím se musí počítat. Během celého roku jsem neustále pracovali na vývoji vozu a skončili jsme tak na desátém místě. Máme tak dobrý základ pro další sezónu, kde můžeme udělat další krok kupředu ve vývoji celého týmu.

Jarno Trulli, 18.
Z mé strany to byl tak trochu standardní závod. Nepovedl se mi úvod závodu, ale nakonec jsem se snadno dostal přes vozy, které jsme dnes potřeboval porazit, takže jsem se soustředil na to abych dovezl vůz do cíle a potvrdili jsme tak naší desátou příčku v šampionátu. Chtěl bych poděkovat celému týmu za práci, kterou odvedli jak během tohoto víkendu, tak během celého roku. Pokračujeme v progresu, je tak dobré být u něčeho co reálně ukazuje směr cesty.

Tony Fernandes, šéf týmu
Dnes to bylo téměř na slzy, jsem opravdu velice šťastný! Dva roky tvrdé práce ukázaly své ovoce a dneska bylo hezké vidět oba vozy projet cílem velmi sebejistým způsobem, pomohlo nám to k desátému místu. Třešničkou na dortu, bylo poražení Renaultu – což pro mě znamená opravdu hodně.

Máme opravdu fantastický tým a několik skvělých partneru jako - GE, Dell, Intel, APC a CNN a vím jak moc to znamená pro každou zúčastněnou osobu. Nyní se již těšíme na náš nový život pod jménem Caterham F1 Team a loučíme se tak s Team Lotus. Coline - doufáme, že jste byl na nás pyšný a doufáme, že budete dohlížet i na Caterham F1 Team. Víme, že budete moc být py&scaro n;ný i nadále.

 

Virgin

Jérôme D'Ambrosio, 19.
Myslím, že dnes to byl skvělý závod a stejně tak skvělý způsob, jakým jsem zakončil sezónu. Včera jsme odvedli dobrou práci v kvalifikaci a dnes to byl jeden z mích doposud nejlepších závodů. Jsem šťastný, že se to podařilo právě v Brazílii, miluji tuhle trať. Jsem také rád, že jsem dokončil před HRT. Je to rozhodně pozitivní způsob jakým ukončit sezónu. Chci poděkovat týmu za jejich tvrdou práci. Opravdu jsem si s nimi letos spolupráci užil.

Timo Glock, nedokončil
Jsem velmi nespokojený s tím, jakým způsobem jsem ukončil sezónu. Je opravdu škoda, že jsem musel odstoupit, poté co jsem ztratil levou zadní pneumatiku po mé zastávce v boxech, ale bohužel takové věci se stávají. Nebyl to vysněný konec sezóny, ale přesto bych chtěl poděkovat týmu za úsilí, které v průběhu roku předváděli. Bylo skvělé společně pracovat.

John Booth, šéf týmu
Oba jezdci měli vynikající start a kdyby byl Timo na výhodnější straně při vjezdu do první zátočiny jsem si jistý, že se objevil před vozy HRT. Jerome odjel další silný závod a opravdu dokázal, že včerejší kvalifikační pozice byly v letošní sezóně anomálií. Omlouváme se Timovi za incident v boxech, který mu znemožnil dokončit na vyšší pozici, která by byla obrazem jeho odhodlání v letošní sezóně.

Rád bych využil této příležitosti a poblahopřál našemu týmu za jejich tvrdou práci a odhodlání až do konce dlouhé a náročné sezony. Naše poděkování patří také Cosworthu a Pirelli za pozitivní pracovní vztah, který jsme tuto sezónu sdíleli.

 

HRT

Daniel Ricciardo, 20.
V závodě to bylo jako na koni, protože rychlost byla trochu smíšená. V prvnímu stintu během prvních několika kol to vypadalo, že jsem rychlejší než Tonio a Glock, pak jsme ale o několik kol později začali ztrácet, takže bylo těžké poznat, zda jsem rychlejší či nikoliv.

Ve druhém stintu jsme se znovu rozhodli pro měkčí pneumatiky a naše tempo nebylo špatné, myslím si však, že jsme na pneumatiky moc tlačili. Musel jsem zajet do boxů o něco dříve pro tvrdší, protože byly hotové. Několik kol jim to trvalo, než začaly fungovat, poté byly časy lepší než kdy dříve. V této fázi byl D’Ambrosio příliš daleko, pozitivní pro mě však bylo, že jsem byl schopen ke konci závodu pokračovat v zajíždění dobrých časů.

Opravdu to bylo dobrých šest měsíců a jsem spokojený s tím, jak to v sezóně šlo. Vždy si přejete o něco více, ale při realistickém pohledu to bylo vskutku dobré a hodně jsem se naučil. Chci poděkovat HRT a Red Bullu za tuto příležitost.

Vitantonio Liuzzi, nedokončil
Na začátku mé auto přešlo do módu proti zhasnutí motoru, takže když jsem povolil spojku, auto se zastavilo a všichni mě předjeli – proto jsem do první zatáčky najížděl jako poslední. Během prvního kola se mi to ale podařilo dohnat. Během kvalifikace šlo všechno dobře a v závodě jsme měli dobrou rychlost a dobře bojovali s Virginy, takže je velká škoda, že mě postihla ke konci porucha alternátoru, kvůli níž jsem musel odstoupit.

Byla to smůla, protože jsme sezónu chtěli zakončit silným výsledkem. Škoda, že se nám to nepodařilo. Nyní musíme tvrdě pracovat na příštím roce a snažit se dostat z těchto problémů a v budoucnu to zlepšit, protože v každém závodě musíme být silní a konkurenceschopní.

Colin Kolles, šéf týmu
Po včerejších výkonech jsme doufali v lepší závod. Ani Toniovi, ani Danielovi se start nepovedl a ztratili jsme pozici vůči Virginu. Poté však naši piloti měli po celý závod dobrou rychlost. Zastávky byly rovněž dobré, žel jsme nemohli dojet do cíle s oběma vozy kvůli poruše alternátoru v závěrečné části v Toniho voze. Byla to těžká a obtížná sezóna, chtěl bych však poděkovat Toniovi, Narainovi a Danielovi, ale také všem mechanikům a členům týmu za jejich úsilí a oddanost. Jsem na ně všechny hrdý.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 11 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy