Prohlášení týmů po kvalifikaci v Brazílii

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Jak hodnotí piloti a hlavní představitelé týmu poslední kvalifikaci sezóny 2011, v níž Vettel překonal historický rekord Nigela Mansella v počtu pole-positions během jednoho roku?

Red Bull

Sebastian Vettel, 1.
Před kvalifikací se o tomto rekordu hodně mluvilo a nejlepší bylo na to vůbec nemyslet. Měli jsme těžký začátek víkendu, protože jsem nebyl 100% spokojený s vyvážením. Provedli jsme ale změny a byl jsem spokojený.

Do mého posledního kola jsem dal vše a byl jsem velmi vzrušený, když jsem proťal cílovou čáru, protože jsem věděl, že jsem do toho dal vše, ať už se stalo cokoliv. Je to opravdu zvláštní. Liší se to od ostatních kvalifikačních vítězství. Nigel Mansell k tomu samozřejmě potřeboval o několik závodu méně než já, přesto je to pro mě stále velmi zvláštní. Nyní jsem šťastný, že jsem zde a že budu startovat zepředu.

Mark Webber, 2.
Myslím, že kvalifikace probíhala dobře. Celý víkend jsme byli silní. Seb zajel dobré kolo, mé poslední bylo dost dobré, což je před zítřkem pozitivní.

Christian Horner, šéf týmu
To je něco mimořádného! Dělal to po celý rok. Před dvěma týdny vyrovnal rekord Nigela Mansella, který byl pozoruhodný, jedná se tedy o něco vskutku zvláštního. Mít tam i Marka je skvělým zakončením kvalifikací roku 2011. Sebastian si ty statistiky užívá, dnes mu patří kus historie. Měl by si tento okamžik opravdu užít, protože na vrcholu statistiky vyhraných kvalifikací během jednoho roku figurují opravdu význačná jména.

 

McLaren

Jenson Button, 3.
Užívám si každého okamžiku, protože se jedná o mou nejlepší kvalifikaci zde za posledních šest let. Vždy jsem tady závodění miloval, jedná se o velmi dobrý okruh pro souboje a předjíždění. Ať už se stane cokoliv, tohle byla pro nás skvělá sezóna, jen to nestačilo. Snad to zítra dobře zakončíme.

Lewis Hamilton, 4.
Je to trochu zklamání. Jsme sice ve druhé řadě, ale raději bych býval dopadl lépe. Se svou výkonností nejsem příliš spokojený. Nebyl jsem zkrátka dostatečně rychlý, o pár desetin jsem zaostal za Jensonem. Red Bully byly hrozně rychlé. Jensonova rychlost je velmi povzuzující pro celý tým. Máme proč být pro zítřek optimisty: stojíme ve druhé řadě, kde můžeme přijmout velkou výzvu.

Jedná se o místo, kde vás Sennův domov rozhodně inspiruje. Ze čtvrtého místa jsem zde již několikrát startoval. Doufejme, že to zítra dokážu přetavit v něco lepšího. Z pohledu rychlosti na suchu tam stále nejsme, snad bude pršet.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnes jsme asi odpoledne v Q3 nedostali z měkkých pneumatik maximum – mohlo to být problémem s tlakem v pneumatikách, ačkoliv si zatím nejsme jisti. Přesto jsme dostali oba naše vozy do druhé řady, což je dost slušný výsledek. Jenson předvedl působivé kolo a skončil třetí, což je jeho vůbec nejlepší kvalifikační výkon v Interlagu.

Lewis předvedl také velmi dobré kolo, jen o dvě desetiny za Jensonovým nejlepším. Experimentoval s dvěma letmými koly v Q3: rychlé následované opravdu bleskovým ve snaze dostat více z měkkých pneumatik, ale nakonec se nezdálo, že by tím získal něco navíc proto obvyklému jednokolovému přístupu, jenž zvolil Jenson.

Těšíme se na zítřek. Může zapršet – a pokud k tomu opravdu dojde, závod bude určitě plný incidentů a tudíž nepředvídatelný. Ve skutečnosti jsme připravili oba naše vozy na možnost mokrého závodu.
Ale déšť či ne déšť, Jenson a Lewis oba touží po sedmém vítězství McLarenu v sezóně a věříme, že oba jejich vozy budou zítra plně konkurenceschopné.

 

Ferrari

Fernando Alonso, 5.
Předplatné na pátou příčku jsem si protáhl o další sobotu. Tentokrát mě však má klasická startovní pozice stále mnohem více úsilí než obvykle. Jsme moc spokojení s vyvážením vozu. Očekávali jsme, že Mercedes bude velmi konkurenceschopný, nicméně ve třetí části kvalifikace jsme byli blíže McLarenu což nás překvapilo, zatímco lepší z Mercedesů ztratil několik desetin, to znamená, že se nám podařilo získat o trochu víc, než se z našeho potencionálu zdálo. Pokud zítra opravdu bude pršet, bude to hodně vzrušující a otevřený závod.

Nikdo skutečně neví, jak kdo bude konkurenceschopný za deště, navíc v proměnlivých podmínkách se situace mění z kola na kolo. Naším kamenem úrazu je teplota pneumatik, ale za mokra se ten rozdíl stírá, zatímco s usychající tratí jsou naši soupeři rychlejší. Různé fáze závodu v Silverstone ukázal, že je to možné. Pokud však pojedeme za sucha tak očekávám více zastávek, protože degradace pneumatik dnes byla vyšší než včera. Perfektní recept na poslední závod sezóny? Ty čtyři před námi zastaví a ja s Felipem je předjedeme….

Felipe Massa, 7.
Od poslední kvalifikace letošního roku jsem si sliboval více, nemohu být spokojený se sedmým místem. Žel jsme nenašli během celého víkendu způsob, jak správně vyvážit vůz. V některých zatáčkách se mi blokovala přední část vozu, trápila mě nedotáčivost, někde mi sházela trakce. Takže sečteno podtrženo, vůz byl dnes jen těžko ovladatelný. Nebyl to snadný den, navíc jsem musel použít dvě sady měkkých pneumatik v druhé části kvalifikace, což se projevilo v poslední části.

Pokud bude zítra pršet, mohla by se situace změnit, za mokra je těžké dělat nějaké rozvržení sil v poli. Letos na mokru byl dobrý Red Bull, ale někde i McLaren, ale je pravda, že za těcht o podmínek se může stát prakticky cokoliv. Důležité je být připraven na všechny možné scénáře. Závodit na této trati je pro mě vždy velice příjemné, jsem tu před domácím publikem. Udělám všechno, abych zajel dobrý závod a dokončil konečně na podiu v této těžké sezoně. Je to má desátá sezona ve formuli 1 a navíc stá velká cena za Ferrari.

 

Mercedes

Nico Rosberg, 6.
Dnes to byla dobrá kvalifikace. Dokázal jsem ušetřit sadu pneumatik pro závod, navíc jsem se kvalifikoval před jedním Ferrari, jež byly po celou sezonu mým hlavním cílem. Ze šestého místa jsem potěšen, možná jsem byl v třetí části kvalifikace v mém kole pomalejší, ale pneumatiky nefungovaly perfektně. To je hlavní důvod proč jsem nebyl tak rychlý jako ve druhé části kvalifikace. Zítra se budu snažit získat co nejlepší umístění pro tým, který odváděl skvělou práci během celé sezony.

Michael Schumacher, 10.
Předpověď říká, že je vysoká pravděpodobnost deště pro zítřejší závod. Pokud tomu tak bude, jsou naše možnosti stále otevřené, k dnešní kvalifikaci jsme přistupovali strategicky. Ještě musíme zjistit, proč se naše časy z ranního tréninku nepřenesly i do kvalifikace. Musíme překontrolovat všechna dat, ale zítra to bude velice odlišné a můžeme zaútočit na nějaké body.

Ross Brawn, šéf týmu
Naše dnešní kvalifikace, která je poslední v letošní sezoně, byla velice pozitivní. Byla tu neustálá hrozba deště, takže jsme se na trať dostali o něco dříve, než jsme chtěli. Nico si počínal velice dobře hlavně ve druhé části kvalifikace, a výkonnostní potenciál nám tak vytváří dobré podmínky pro závod.  Michaelův přístup k třetí části byl zaměřen na ušetření sady pneumatik pro závod, což ho staví do strategicky dobré pozice, víme jak dobrý je v prvních kolech v letošním roce. Stále je tu možnost deště pro zítřejší závod, ale stejné to bylo i dnes, takže je v&scar on;e zahalenou rouškou nejistoty, To že prší zjistím, až bude má hlava mokrá…

Force India

 

Adrian Sutil, 8.
Další dobrá kvalifikace. Dobrý víkend pokračuje. Celé odpoledne jsem se cítil dobře a opravdu jsem si to užil, protože auto bylo skvělé. Jediný opravdový problém byl silný vítr, ale přizpůsobil jsem se tomu. Osmé místo je pro závod dobré, ať už bude pršet, nebo ne. Musíme počkat, co udělá počasí a doufám, že z toho dokážu vytěžit co nejvíc bodů, protože chci deváté místo v konečném pořadí mezi jezdci. Získat ho by byl pěkný konec sezony.

Paul Di Resta, 11.
Věděl jsem, že to bude těžké, protože jsem se trápil na top speedu a nedokázali jsme přijít na to, proč tomu tak bylo. Proto jsem ztrácel na rovinkách. Postup do Q3 mi utekl jen o kousek. Předpovědi na zítřek hlásí déšť a víme, že naše auto je na mokru dobré. A pokud bude sucho, neměl by to být problém, protože víme, že nám jízda na dlouhé vzdálenosti také celkem jde.

Robert Fernley, zastupující ředitel týmu
Myslím, že můžeme být spokojení. Byli jsme si jistí tím, že budeme mít oba vozy mezi nejlepšími deseti, ale Paul se trápil na rovinkách. Nebýt toho, byl by i on v Q3. Adrian předvedl další vynikající výkon a dostal z vozu maximum. Pečlivě sledujeme předpověď počasí, protože hrozí déšť. Cokoli se stane, máme dobré výchozí postavení. Můžeme získat body, potvrdit své umístění mezi konstruktéry a Adrian může být mezi nejlepšími deseti jezdci.

 

 

Renault

Bruno Senna, 9.
Jsem velmi šťastný. Není to, co jsem očekával na začátku víkendu, ale je to dobré. Věděli jsme, že auto má potenciál, ale nevěděli jsme, že tak velký - R31 se chová velmi dobře! V Q2 bylo auto dobré, tak jsem se dostal dál. Škoda že jsem v Q3 jel na použitých pneumatikách, jinak bych získal ještě lepší výsledek. Nicméně, Q3 je vítězstvím samo o sobě.

Vitalij Petrov, 15.
Přirozeně jsem zklamaný, protože auto se přoád zlepšovalo. Změnili jsme nastavení vozu podle změny teploty mezi tréninkem a kvalifikací. Nemyslím si, že jsem v kvalifikaci udělal moc chyb. Na konci Q1 jsem zajel rychlé kolo, ale v Q2 jsem ztratil přilnavost a proto jsem tam, kde jsem.

 

Williams

Rubens Barrichello, 12.
Byl to skvělý pocit. S letošním autem to byl opravdu náročný rok. Když jste doma, musíte toho využít. S tímhle autem bylo moje kolo, jako bych zajel pole position. V neděli nás čeká 71 kol. Takže to dnešní kolo budu muset zopakovat 71krát. Doufám, že bude zítra pršet. Jsem si jistý, že fanouškům nebude vadit, když si kvůli mně vezmou své deštníky.

Pastor Maldonado, 18.
Osmnáctým místem jsme zahnáni tak trochu do kouta. Nepodařilo se nám nalézt to nejlepší vyvážení na měkčí sadě pneumatik, proto má kola nebyla čistá. V závodě budu mít co dohánět, ale poté, co se mi to podařilo v Abú Zabí, jsem optimistou a věřím, že to tady můžu zopakovat.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Dnes dopoledne to šlo v posledním tréninku dobře a my jsme dále pracovali na nastavení vyvážení a rychlost vozu se v něm neustále zlepšovala. V kvalifikaci nás časově tlačila hrozba deště. Proto jsme vyjeli dřív, než obvykle. Rubens se dostal do Q2, ale Pastor nezajel dobré kolo a skončil 18. Rubensovi se kolo povedlo a skončil na pěkném 12. místě.

 

Toro Rosso

Jaime Alguersuari, 13.
Třinácté a čtrnácté místo není pro tým tak špatný výsledek. Jsme potěšení tím, že jsme na roštu před Saubery. Body se ale rozdělují až zítra. Očekáváme chaotický závod, protože by mělo pršet. Klíčem bude neudělat nic hloupého nebo moc riskantního. Zkrátka zůstat klidný a dojet do cíle. Trať se od rána hodně změnila, ale když bude pršet, vše bude jinak a bude to zajímavý závod.

Sebastien Buemi, 14.
Nejsem s výsledkem spokojený, i když jsem udělal, co jsem mohl. Neměl jsem pro kvalifikaci dostatečnou přípravu, protože jsem ráno nemohl trénovat. Přidává se k tomu i fakt, že v prvním tréninku v mém voze jezdil Jean-Eric (Vergne). Odjel jsem jen pár kol. Z toho se musíme poučit a zajistit, aby se takové chyby už neopakovaly. V závodě bude možné skoro všechno. Myslím, že auto je konkurenceschopné a doufám, že zažijeme dobré odpoledne.

Laurent Mekies, závodní inženýr
Den pro nás nezačal dobře. Sebastian nemohl vyjet do tréninku kvůli problémům s hydraulikou. Znamenalo to, že v kvalifikaci si musel rychle zvyknout na trochu jiné auto, než se kterým jel včera. Snažil se dostat do tempa co nejrychleji, ale pole bylo vyrovnané. Zaplatili jsme za to, že jsme ráno neodvedli lepší práci.

Jaimeho umístění zhruba odpovídá naší součesné situaci. Odvedl skvělou práci při adaptaci na nové nastavení vozu. Hrozba deště, který byl od okruhu dva kilometry, náš tlačila časově. Takže to bylo dost vzrušující. Myslím, že jsme v dobré pozici, abychom zítra odvedli dobrou práci. Bude to jen na nás.

 

Sauber

Kamuj Kobajaši, 16.
Celkově to byl pro nás trochu náročný víkend. V každé části jsme pracovali na zlepšení vyvážení vozu a povedlo se, jenže se nejednalo o dostatečně velký krok k tomu, abychom měli dostatek přilnavosti a mohli útočit. Opravdu jsem bojoval v každém kole. Bylo to dost těsné, probojovat se do Q2, protože už v Q1 jsme měli problémy se zahříváním pneumatik. Zítra to ale bude hodně záležet na počasí. Uvidíme, co dokážeme.

Sergio Pérez, 17.
Kvalifikace byla zklamáním, protože vozy Toro Rosso – našeho přímého soupeře – jsou před námi. Pro mě bylo největším problémem to, že vůz byl nekonzistentní: každé kolo bylo jiné a nedokázal jsem zahřát pneumatiky. Nevdáme se však. Pokud zítra budou smíšené podmínky, může se přihodit cokoliv.

Peter Sauber, šéf týmu
Vozy Toro Rosso jsou po kvalifikaci před našimi, ale zítra je závod a my budeme tvrdě bojovat, abychom to v něm obrátili.

 

Lotus

Heikki Kovalainen, 19.
Je to skvělý způsob, jak zakončit poslední kvalifikací sezóny: opravdu vydařeným kolem. Letos jsem zažil spoustu dobrých kvalifikací, ale tato vyčnívá jako jedna z nejlepších. Jarno zde byl po celý víkend silný a já jsem byl po prvních jízdách za ním, takže jsem do toho opravdu musel dát vše, abych jej porazil.

Udělali jsme několik úprav na pneumatikách a to v posledním kole pár sekund před koncem vyplatilo. Skončili jsme zde našim soupeřům blíže, než tomu bylo po celou sezónu obvyklé. I když zde je kolo kratší, je to velmi dobré znamení, že se nám podařilo s novým křídlem nalézt trochu času. Myslím si, že nám zítra znovu pomůže.

Předpověď hlásí déšť, to je tady potom vždy zajímavé, takže doufám, že to bude dobrá neděle, ať už se stane cokoliv, a snad i skvělé zakončení sezóny.

Jarno Trulli, 20.
Jsem celkem potěšený tím, jak to dnes šlo. Druhá sada pneumatik nebyla tak dobrá, jako ta první, přesto jsem dokázal vylepšit svůj čas, jen jsem na to nemohl opravdu tlačit. Zatím zde prožívám velmi dobrý víkend, doposud jsem ale nenašel takové vyvážení, s nímž bych byl spokojený. Hlavní ale je, že jsme zvýšili náskok na vozy za námi a přiblížili se týmům hned před námi.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Bylo to velmi dobré zakončení letošních kvalifikací. Ráno jsme měli drobné problémy s rychlostí na měkčí sadě, ale odpoledne se nám to podařilo zvrátit a obzvlášť Heikki dostal z vozu vše, co to šlo.

Jarno byl o něco méně spokojený s vyvážením, pro mě se však jedná o dobré zakončení letošních kvalifikací. Ve druhé polovině sezóny jsme se přiblížili skupině před námi, což bylo obzvlášť evidentní dnes. Cíl pro zítřek je tedy jasný: odjet solidní závod a odměnit se vydařeným posledním závodem roku 2011.

 

HRT

Vitantonio Liuzzi, 21.
Auto bylo o moc lepší než včera, hlavně vyvážení. Dobrý způsob, jak zakončit sezonu - kvalifikovat se před Virginy. Pro mě je to po problémech z Abú Zabí také dobrý výsledek. Když auto pracuje na 100%, můžeme se soupeři bojovat. Ukázali jsme, že když to tak je, máme dobrý výkon a od toho tu jsme. Zítřejší závod by mohl být bláznivý, protože je šance, že bude pršet. Těším se.

Daniel Ricciardo, 22.
Ráno jsme zlepšili celkové nastavení a kvalifikace se docela povedla. Na první sadě pneumatik jsem byl celkem spokojený. Myslel jsem, že na druhé sadě na to navážu, ale z nějakého důvodu se tak nestalo. Jsme před Virginy, což je dobré. Trochu frustrující je, že jsem se nedokázal zlepšit ve druhém sektoru. Tam jsem ztratil dost času. V závodě musíme odvést lepší práci.

Colin Kolles, šéf týmu
Oba jezdci odvedli dobrou práci. Byla to naše nejlepší letošní kvalifikace. Myslím, že kdybychom jezdce poslali na trať v pravou chvíli, dopadlo by to ještě lépe. Jsme před Virginy a Lotusu jsme o hodně blíž, než kdy jindy. Odráží to naše zlepšení z posledních závodů. Šance na déšť jsou celkem vysoké, takže se na to musíme připravit a zakončit sezonu dobře.

 

Virgin

Jérôme D'Ambrosio, 23.
Nebyla to špatná kvalifikace, ale na druhou stranu ani ta nejlepší, mám-li být upřímný. Lepší cit pro vůz jsem měl ráno – mezi dopolednem a kvalifikací jsem ztratil výkonnost. Musíme se podívat na to, co se děje.

V mém nejlepším kole jsem ztratil trochu času ve druhém sektoru. Jak už jsem řekl, nebylo perfektní, ale ani ne moc špatné. Zítra se budeme snažit a bojovat s HRT. Pokud zaprší, bude nejdůležitější zůstat na dráze, jelikož v Brazílii se za mokra může stát cokoliv.

Timo Glock, 24.
Řekl bych, že sobota je pro mne trochu zklamáním. Auto se dnes dopoledne špatně řídilo – mezi jednou a druhou jízdou se najednou vytratila stabilita. Těžko se pak jde do kvalifikace s důvěrou, byť se během první jízdy chovalo v pořádku.

Zajel jsem kolo na jistotu a potom jsem se na druhé sadě pneumatik snažil zatlačit. První tři zatáčky šly velmi dobře, pak přede mne vyjelo jedno Toro Rosso přímo z boxů a zůstal tam, takže jsem nemohl zrychlit a ztratil jsem čas.

Je to škoda, protože jsem musel ochladit pneumatiky před dalším kolem, jenže pneumatiky už nejsou nikdy tak dobré, jako v tom prvním kole, alespoň ne tento víkend v mém případě. Proto budeme muset startovat jako poslední, což je velké zklamání. Uvidíme však, co se s tím bude zítra dát udělat. Možná nám trochu pomůže počasí, ale obecně to je škoda.

John Booth, šéf týmu
Odpoledne bylo zklamáním, nebylo takové, v jaké jsme před víkendem doufali. Timo se ráno trápil s vyvážením auta, proto jsme museli udělat před kvalifikací velké změny, což zdaleka není to, po čem byste toužili, ačkoliv se jeho vyvážení v konečném důsledku zlepšilo. Žel druhou jízdu mu narušil Buemi, mohlo to být jeho nejrychlejší kolo, bylo to smůla.

Jerome prožil dobré ráno a byl velmi spokojený se svým kolem ve třetím tréninku, které po korekci o množství paliva bylo mnohem lepší než to v Q1, jež bylo narušeno přetáčivostí. V určitých chvílích se zdálo, že svou roli sehraje počasí, nakonec tomu tak ale nebylo. Zítra hrozí déšť, my se budeme snažit získat místa a co nejlépe zakončit sezónu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy