Pirelli po testech v Abú Zabí o vývoji nových pneumatik pro rok 2012

Pirelli | foto: Pirelli

Pirelli minulý týden během třídenního testování mladých pilotů získalo cenná data z okruhu o svých nových pneumatikách vyvíjených pro rok 2012. Co se příští rok změní?

Třídenního testování zaměřeného na vyhodnocování budoucích hvězd se zúčastnily všechny týmy. Pirelli této příležitosti zároveň využilo k tomu, aby si vyzkoušelo některé své nové P Zero pneumatiky, s nimiž se budeme setkávat v příštím roce.

Italský dodavatel obutí pro vozy Formule 1 zkoumal nové přední a zadní profily, stejně tak i novou potenciální měkkou směs. Ta je navržena tak, aby docházelo k rovnoměrnějšímu opotřebení a měla vyšší teplotní odolnost. To by mělo omezit možnost tvorby puchýřů a vést k větší flexibilitě při stanovování strategie zastávek i k těsnějšímu závodění v roce 2012.

Nové přední a zadní profily jsou hranatější než ty letošní, což má za následek opět rovnoměrnější opotřebení. Takové pneumatiky by zároveň měly poskytovat větší přilnavost na zádi, což by mělo vést k větší nedotáčivosti a podle Pirelli i ke zlepšení možností pro předjíždění.

Týmy dostaly k vyzkoušení šest sad nových vývojových pneumatik (po dvě sady měkkých, středně-tvrdých a tvrdých směsí) a dvě sady současné měkké směsi (značené žlutou barvou) jako základ, tj. celkem osm sad. Krom toho mohly využít kolik sad chtěly z toho, co jim zbylo pro rok 2011 - každý tým od Pirelli dostává pro účely testování 100 sad pneumatik na sezónu. Většinu již využily v předsezónních testech, přesto každému týmu 10 - 15 sad pro testy nováčků zbylo.


Příští rok možná dojde i ke změně barevného odlišení pneumatik

(foto: Pirelli)

V Abú Zabí se testoval během dne, nikoliv v době, kdy se jela velká cena, tedy večer. Jezdilo se tedy za vyšších teplot: vzduch byl vyhřátý na 33 °C a teplota dráhy šplhala až k 50 °C. Pneumatiky byly za těchto podmínek vystaveny větší zátěži a bylo možno dobře prověřit jejich teplotní odolnost a životnost.

Jak byl s testy spokojen sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery? "I když mladí piloti neměli stejné zkušenosti jako ti běžní, dokázali jsme získat spoustu užitečných informací a zpětných vazeb. Výsledky testů zcela odpovídali tomu, co jsme čekali, takže jsme s vykonanou prací za náročných podmínek na trati spokojeni.

Poskytuje nám to užitečný základ, na kterém můžeme stavět při zdokonalování škály našich pneumatik pro rok 2012. Ty by měly příští rok do Formule 1 přinést více výkonnosti a zlepšení podívané," dodává Hembery.

 

Alokace pneumatik Pirelli pro závody F1 v sezóně 2011

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy