Podle Autosportu se na zasedání Komise F1 tento čtvrtek v Ženevě bude hovořit o možnosti zvýšit počet pneumatik pro poslední část kvalifikace. Vůči návštěvníkům okruhů je nefér, že v části, která má být nejdramatičtější, některé týmy z garáže vůbec nevyjedou. V rámci pravidel se totiž logicky snaží ušetřit čerstvé pneumatiky pro důležitější závod v neděli, po kterém se teprve udělují body.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery přibližuje, o čem společně s týmy diskutovali: "Měli jsme vzájemné schůzky s týmy a momentálně panuje názor, že na Q3 není nic špatného. Vnímají to tak, že to poslední části kvalifikace přidává jistý strategický prvek. Týmy navíc bojují i uprostřed pole, rozdíly jsou velmi malé a tohle pro ně představuje nový kvalifikační prvek."
"Pokud jsou oni spokojeni, moc s tím nenaděláme - musíme se snažit plnit jejich přání. Co jsme jim však řekli je, že pokud se změní úhel pohledu či sport pocítí potřebu změny, pak onu potřebnou změnu podpoříme.
Uvidíme, k čemu dojde na zasedání Komise F1. S tímto podnětem přišel zřejmě někdo jiný. Uvidíme, co na to budou všichni říkat, až budeme mít příležitost společně pracovat," odhaluje Hembery.
Týmy jsou se současnými pravidly spokojeny, dodává to kvalifikaci další strategický element
(foto: Pirelli)
Podle něj situace, k níž dochází v Q3, může být jednoduše vyřešena, ale bude raději, když vše bude řádně prodiskutováno Komisí F1.
"Prošli jsme miliony permutací, které mohou zahrnovat pouhou náhradu sad pneumatik z Q3 přes noc. Existuje mnoho různých způsobů, jak to udělat, ale momentálně po nás nikdo nepožaduje žádné řešení, protože týmy jsou spokojeny se současným stavem," pokračuje šéf Pirelli.
Je s ním spokojen i italský dodavatel pneumatik? "Dokud týmy budou vysvětlovat důvody pro tyto taktické zápletky, budou to fanoušci lépe chápat. Dokážete si představit, že si mnoho lidí myslí, že pravidla týkající se pneumatik diktujeme my, takže do toho můžeme být zataženi," odpovídá diplomaticky Hembery.