Alguersuari vysvětluje zrychlení Toro Rosso: Máme více přítlaku, lépe rozumíme vylepšením

Toro Rosso | foto: Scuderia Toro Rosso

Jaime Alguersuari získal v Koreji sedmé místo a Sébastien Buemi deváté. Co stálo za zrychlením Toro Rosso?

Alguersuari se přitom na počátku sezóny hodně trápil, čtyřikrát byl dokonce vyřazen v první části kvalifikace: "Stále se mám hodně co učit. Letos jsme v závodech měli velký potenciál, v kvalifikacích menší, což souvisí s pneumatikami."

"Nyní tyto problémy úspěšně řešíme, protože na voze hodně pracujeme a máme více přítlaku než v minulosti, takže je práce s vozem jednodušší. Mezi kvalifikací a závodem to však je stále obtížné. Vždycky říkávám: 'Když máte konkurenceschopnější auto, život se stává jednodušším - řízení a předjíždění - a nyní to můžeme předvést,'" pokračuje Španěl.

Co podle něj stálo za náhlým vzestupem formy v Koreji? "Auto bylo stejné jako v Suzuce, jen jsme více pochopili vylepšení, která jsme přivezli do Suzuky. V Suzuce jsme v tomto ohledu neodvedli dobrou práci."


Jaime Alguersuari na startovním roštu v Koreji (foto: Scuderia Toro Rosso)

"Byl jsem s tím proto pak spokojený, spokojený s pokrokem týmu. Skutečně jsme si ten výsledek zasloužili - obzvlášť mechanici, kteří tak tvrdě pracovali na tom, abychom z auta dostali maximum. Jsem tedy opravdu spokojený," uvádí Alguersuari.

Co je podle španělského pilota cílem týmu Toro Rosso pro zbytek sezóny? "Naše místo je v nejlepší desítce. Našim cílem do konce roku bude udržet se před Sauberem, bude-li to možné."

Tým v Suzuce krom nového předního křídla zkoušel nasadit výfuky po vzoru Red Bull protažené až k zadnímu kolu, docházel však k jejich praskání. V Koreji přivezl zesílenou verzi, po tréninkových jízdách však stále nebyli přesvědčeni, že by vydržela vzdálenost kvalifikace a závodu, proto se vrátili ke své původní "seříznuté" verzi.


Výfuk Toro Rosso STR6 - verze použitá během Velké ceny Koreje (foto: Scuderia Toro Rosso)

Nové řešení by navíc trochu negovalo výhodu, kterou jim poskytuje jejich unikátní dvojitá podlaha, resp. extrémně podseknuté bočnice, protože uzavírá oblast, kudy z pod nich proudí vzduch ven.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy