FIA pro rok 2012 připravuje ještě přísnější pravidla pro mapování motorů

McLaren | foto: McLaren

FIA týmům Formule 1 sdělila, že na příští rok chystá dále zpřísnit pravidla týkající se mapování motorů, aby jim zabránila využívat výfukové plyny pro tvorbu přítlaku.

I když týmy již mají nová pravidla, v nichž je přesně definováno nové umístění výfuků, které již nebudou moci být u podlahy, rostou obavy o to, že některým týmům se přesto podařilo v současném znění objevit díry. O upozornění šéfa Mercedesu GP Rosse Brawna na tento problém jsme psali na začátku týdne zde.

Mark Gillan z Williamsu k tomu minulý víkend v Koreji uvedl: "Myslím, že u žádných pravidel ještě nebyl rok, kdy by neexistoval potenciál pro nějakou díru. Je tou zábavnou součástí vývoje. Podle mě pravidla bez nich nikdy neexistovala. Je naší prací designérů a aerodynamiků hledat oblasti, v nichž jsou pravidla potenciálně vágní, a ty pak využít."

FIA se nyní dle Autosportu snaží učinit foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu přítrž, proto tento týden obeslala týmy s technickou směrnicí, v níž informuje o dalších připravovaných omezeních týkajících se mapování motorů.


Výfuk Lotusu T128 (foto: Renault Sport F1)

Aby zamezila foukání, jež extrémní mapování umožňuje, připravuje novou verzi softwaru pro standardní řídící jednotku (SECU), která bude určitým způsobem mapování omezovat. K tomuto kroku ji vedou vzrůstající obavy z možného zneužití mapování, které se přes podrobně definované vyústění výfuků objevují.

Přestože je FIA určité týmy, které se proti tomu ohradily, nepotěšila, většina tento krok vítá, protože efektivně odstraňuje šedou oblast při vývoji monopostů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy