Druhý trénink pod taktovkou McLarenů

McLaren | foto: McLaren

KOREA - 2. TRÉNINK; Odpolední trénink v Koreji ovládli piloti McLarenu v pořadí Lewis Hamilton - Jenson Button. S větší ztrátou se za nimi se seřadili Vettel, Alonso a Webber.

Také druhý trénink v Jeongamu začal za lehkého deště. Button do rádia dostal zprávu, že na dráhu vyrazí co nejdříve. A na rozdíl od toho prvního se začalo pěkně zostra: během prvních desíti minut mělo na kontě měřený čas většinou na přechodných pneumatikách již 20 pilotů.

Vše začal po 4 min Alguersuari, jehož první pokus měl hodnotu 2:00,237 min. Alonso si stěžoval na déšť a Button, přestože šel do čela (1:52,664) na potíže se zahříváním pneumatik: "Opravdu se trápím se zahřátím předních pneumatik!" Není divu, teplota vzduchu i dráhy dosahovala sotva 19 °C.

Na čele se střídali piloti McLarenu, za nimi bojovalo duo Red Bull. Meteorologové po 20 min týmům oznámili, že by během další půl hodiny nemělo pršet, podmínky na dráze se zlepšovaly. Po 25 min déšť opravdu zcela ustal a na dráze se v některých místech začínala tvořit suchá stopa.


Vitantonio Liuzzi studuje po úvodních kolech ve druhém tréninku data z telemetrie
se svým inženýrem Xavim (foto: HRT)

Mimo ní se na průzkum únikové zóny v zatáčce č. 11 nedobrovolně vydal Massa. Naproti tomu Hamilton, jenž dopoledne ujel více kol v dešti kvůli tomu, že testoval nové mechanické díly, si vůz pochvaloval: "Auto se v během poslední jízdy chovalo hodně dobře."

Vitalij Petrov si stěžoval na nedotáčivost, přestože již nebyla tak hrozná, jako v úvodu. Opotřebení pneumatik vnímal jako dobré.


Nové tříprvkové přední křídlo Ferrari: zmizel vertikální prvek z bočnic (1), horní klapka je složena pouze z jednoho prvku (2), rozšířeno byle vnější křidélko horní kaskády (3) a objevil se výřez ve spodním nosném profilu (4)
(foto: Scuderia Ferrari)

Jezdec Anthony Davidson pro BBC komentoval, jak důležité jsou časy z tréninků: "Časy z tréninků nejsou to nejdůležitější, ale záleží na nich, protože se jedná o po celý víkend probíhající bitvu mezi vámi a vašim týmovým kolegou. Někdy si nejste úplně jisti jeho programem a nastavením a někdy se musíte ptát. Obecně o sobě vzájemně vědí dostatek informací, nejedná se však jen o soutěživost mezi piloty: inženýři se vzájemně také rádi porážejí. Je to jedna strana garáže proti druhé."

Pořadí v polovině 2. tréninku:
1. Hamilton    1:50,828 min
2. Button        + 0,104 sec
3. Vettel         + 2,104
4. Webber      + 2,221
5. Alguersuari  + 2,574
6. Alonso        + 2,791
7. Rosberg      + 3,086
8. Buemi         + 3,120


Vettel s pneumatikami do deště (wet)
(foto: Red Bull Racing)

Piloti pak chtěli nasadit hladké pneumatiky, ale v polovině na ně bylo stále ještě velmi brzy. Alonso neustále měnil nosy svého vozu a dostal se mezi McLareny a Red Bully na třetí příčku (1:52,774 min).

Hamilton se po své další jízdě, v níž nepřekonal svůj čas z úvodu, pídil po tom, kde ztrácí čas. "V posledním kole jsi ztratil 0,2 sec ve druhém sektoru, ale s ohledem na palivo a pneumatiky to byl velmi dobrý čas," zněla odpověď jeho inženýra.

Po hodině již měli všichni své intermediálky dost opotřebované, podmínky na dráze byly lepší, přesto se jednalo o náročné přechodné období při rozhodování o tom, zda již vyrazit na hladkých pneumatikách. V některých místech pořád stála voda.


McLaren pod zadním křídlem uprostřed v trénincích použil úzké křidélko pro vyšší přítlak na zádi
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

V 66. min došlo k nešťastné události, kdy Rosberg při brzdění do první zatáčky zablokoval kola a střetl se s Alguersuarim, jenž právě vyjížděl z boxů na hladkých pneumatikách a stal se nevinnou obětí kolize. Němec si přitom ulomil přední křídlo, které se mu zaseklo pod vozem, na výjezdu ze zatáčky č. 2 se nacházely karbonové úlomky z monopostů. Musím uznat, že výjezd z boxů je v Jeongamu řešen dost hloupě, přímo do prudké zatáčky na konci cílové rovinky.

Hamilton  16 min před koncem na notně opotřebovaných intermediálkách vyjíždí v zatáčce č. 4 mimo dráhu, kde nabírá bláto, bez poškození pokračuje dále, o něco později ho zde napodobuje Senna.

Na posledních pět minut někteří piloti obuli slicky: Alguersuari vyzkoušel super-měkkou, Alonso měkkou směs. Na hladkých vyjeli i Hamilton a Buemi, jenž však hned dostal smyk. Super-měkkou směs si nechal nasadit i Button, přestože Hamilton hlásil, že na suché pneumatiky je ještě moc mokro - svůj pokus zrušil a zamířil do boxů, stejně jako Alguersuari či Webber. V závěru tak nejrychlejší časy McLarenů nikdo nepřekonal.

Přehled maximálních rychlostí: 1. Alguersuari - 305 km/hod; 2. Schumacher - 304; 3. Petrov - 303; 4. Rosberg - 303; 5. Senna - 301; 6. Sutil - 299.

Přehled všech časů: zde (PDF).

GP Jižní Koreje (Yeongam)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 3 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes1:50,828 min
2. 4 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,104
3. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 1,818
4. 5 Fernando ALONSO espScudéria Ferrari+ 1,946
5. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 2,221
6. 19 Jaime ALGUERSUARI espScuderia Toro Rosso+ 2,574
7. 6 Felipe MASSA braScudéria Ferrari+ 2,879
8. 8 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas F1+ 3,086
9. 18 Sebastien BUEMI cheScuderia Toro Rosso+ 3,120
10. 15 Paul DI RESTA gbrForce India F1 + 3,129
11. 10 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 3,372
12. 14 Adrian SUTIL deuForce India F1 + 3,564
13. 11 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 4,003
14. 7 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas F1+ 4,137
15. 9 Bruno SENNA braRenault F1 Team+ 4,359
16. 17 Sergio PÉREZ mexSauber F1 Team+ 4,375
17. 16 Kamuj KOBAJAŠI jpnSauber F1 Team+ 4,716
18. 12 Pastor MALDONADO venAT&T Williams F1 Team+ 5,239
19. 21 Heikki KOVALAINEN finTeam Lotus+ 5,841
20. 20 Jarno TRULLI itaTeam Lotus+ 6,345
21. 24 Timo GLOCK deuMarussia Virgin Racing+ 7,441
22. 25 Jerome D´AMBROSIO belMarussia Virgin Racing+ 8,630
23. 23 Daniel RICCIARDO ausHRT F1 Team+ 9,130
24. 23 Vitantonio LIUZZI itaHRT F1 Team+ 9,337

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy