Také druhý trénink v Jeongamu začal za lehkého deště. Button do rádia dostal zprávu, že na dráhu vyrazí co nejdříve. A na rozdíl od toho prvního se začalo pěkně zostra: během prvních desíti minut mělo na kontě měřený čas většinou na přechodných pneumatikách již 20 pilotů.
Vše začal po 4 min Alguersuari, jehož první pokus měl hodnotu 2:00,237 min. Alonso si stěžoval na déšť a Button, přestože šel do čela (1:52,664) na potíže se zahříváním pneumatik: "Opravdu se trápím se zahřátím předních pneumatik!" Není divu, teplota vzduchu i dráhy dosahovala sotva 19 °C.
Na čele se střídali piloti McLarenu, za nimi bojovalo duo Red Bull. Meteorologové po 20 min týmům oznámili, že by během další půl hodiny nemělo pršet, podmínky na dráze se zlepšovaly. Po 25 min déšť opravdu zcela ustal a na dráze se v některých místech začínala tvořit suchá stopa.
Vitantonio Liuzzi studuje po úvodních kolech ve druhém tréninku data z telemetrie
se svým inženýrem Xavim (foto: HRT)
Mimo ní se na průzkum únikové zóny v zatáčce č. 11 nedobrovolně vydal Massa. Naproti tomu Hamilton, jenž dopoledne ujel více kol v dešti kvůli tomu, že testoval nové mechanické díly, si vůz pochvaloval: "Auto se v během poslední jízdy chovalo hodně dobře."
Vitalij Petrov si stěžoval na nedotáčivost, přestože již nebyla tak hrozná, jako v úvodu. Opotřebení pneumatik vnímal jako dobré.
Nové tříprvkové přední křídlo Ferrari: zmizel vertikální prvek z bočnic (1), horní klapka je složena pouze z jednoho prvku (2), rozšířeno byle vnější křidélko horní kaskády (3) a objevil se výřez ve spodním nosném profilu (4)
(foto: Scuderia Ferrari)
Jezdec Anthony Davidson pro BBC komentoval, jak důležité jsou časy z tréninků: "Časy z tréninků nejsou to nejdůležitější, ale záleží na nich, protože se jedná o po celý víkend probíhající bitvu mezi vámi a vašim týmovým kolegou. Někdy si nejste úplně jisti jeho programem a nastavením a někdy se musíte ptát. Obecně o sobě vzájemně vědí dostatek informací, nejedná se však jen o soutěživost mezi piloty: inženýři se vzájemně také rádi porážejí. Je to jedna strana garáže proti druhé."
Pořadí v polovině 2. tréninku:
1. Hamilton 1:50,828 min
2. Button + 0,104 sec
3. Vettel + 2,104
4. Webber + 2,221
5. Alguersuari + 2,574
6. Alonso + 2,791
7. Rosberg + 3,086
8. Buemi + 3,120
Vettel s pneumatikami do deště (wet)
(foto: Red Bull Racing)
Piloti pak chtěli nasadit hladké pneumatiky, ale v polovině na ně bylo stále ještě velmi brzy. Alonso neustále měnil nosy svého vozu a dostal se mezi McLareny a Red Bully na třetí příčku (1:52,774 min).
Hamilton se po své další jízdě, v níž nepřekonal svůj čas z úvodu, pídil po tom, kde ztrácí čas. "V posledním kole jsi ztratil 0,2 sec ve druhém sektoru, ale s ohledem na palivo a pneumatiky to byl velmi dobrý čas," zněla odpověď jeho inženýra.
Po hodině již měli všichni své intermediálky dost opotřebované, podmínky na dráze byly lepší, přesto se jednalo o náročné přechodné období při rozhodování o tom, zda již vyrazit na hladkých pneumatikách. V některých místech pořád stála voda.
McLaren pod zadním křídlem uprostřed v trénincích použil úzké křidélko pro vyšší přítlak na zádi
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V 66. min došlo k nešťastné události, kdy Rosberg při brzdění do první zatáčky zablokoval kola a střetl se s Alguersuarim, jenž právě vyjížděl z boxů na hladkých pneumatikách a stal se nevinnou obětí kolize. Němec si přitom ulomil přední křídlo, které se mu zaseklo pod vozem, na výjezdu ze zatáčky č. 2 se nacházely karbonové úlomky z monopostů. Musím uznat, že výjezd z boxů je v Jeongamu řešen dost hloupě, přímo do prudké zatáčky na konci cílové rovinky.
Hamilton 16 min před koncem na notně opotřebovaných intermediálkách vyjíždí v zatáčce č. 4 mimo dráhu, kde nabírá bláto, bez poškození pokračuje dále, o něco později ho zde napodobuje Senna.
Na posledních pět minut někteří piloti obuli slicky: Alguersuari vyzkoušel super-měkkou, Alonso měkkou směs. Na hladkých vyjeli i Hamilton a Buemi, jenž však hned dostal smyk. Super-měkkou směs si nechal nasadit i Button, přestože Hamilton hlásil, že na suché pneumatiky je ještě moc mokro - svůj pokus zrušil a zamířil do boxů, stejně jako Alguersuari či Webber. V závěru tak nejrychlejší časy McLarenů nikdo nepřekonal.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Alguersuari - 305 km/hod; 2. Schumacher - 304; 3. Petrov - 303; 4. Rosberg - 303; 5. Senna - 301; 6. Sutil - 299.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:50,828 min |
2. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,104 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,818 |
4. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 1,946 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 2,221 |
6. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 2,574 |
7. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 2,879 |
8. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 3,086 |
9. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 3,120 |
10. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 3,129 |
11. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 3,372 |
12. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 3,564 |
13. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 4,003 |
14. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 4,137 |
15. | 9 | Bruno SENNA | bra | Renault F1 Team | + 4,359 |
16. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 4,375 |
17. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 4,716 |
18. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 5,239 |
19. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 5,841 |
20. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 6,345 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 7,441 |
22. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 8,630 |
23. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 9,130 |
24. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 9,337 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ