Red Bull nejde cestou revoluce, ale postupného vývoje. Jdou tak úplně jinou cestou než konkurence, především Ferrari. A to již delší dobu. Zatím se jim tato strategie vyplácí. Evoluční taktika jim funguje již od roku 2009, kdy rakouská stáj poprvé vyhrála závod s vozem RB5.
Podle Adriana Neweyho, hlavního konstruktéra Red Bullu, je výhodnější postavit RB8 na základě letošního úspěšného modelu RB7. Proč? Pravidla pro příští rok totiž kromě výfuků nedoznají žádných větších změn. Nemá tedy cenu dělat radikální změny tam, kde to není potřeba.
"Myslím, že nemá cenu měnit to, co máme, dokud to funguje. A zatím to funguje. Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. Dělat velké změny by byla hloupost," říká slavný konstruktér, který postavil mnoho úspěšných vozů.
"Musíme se jen srovnat se změnami, které přijdou příští rok. Jde hlavně o výfuky, protože je to dost podstatná část vozu. Ostatní změny jsou také podstatné, ale ne tak velké. Vůz RB8 tak bude dalším přírůstkem do rodiny, kterou v roce 2009 započal vůz RB5."
Mezi RB7 a RB8 moc rozdílů údajně nebude (foto: Red Bull Racing)
Newey ovšem varuje, že by Red Bull nemusel v příštím roce dominovat tolik, jak se obecně předpokládá. Spíš dojde k vyrovnání ze strany konkurence.
"Faktem je, že nikdy nevíte, co vaši rivalové dokážou přes zimu. Vždy se to ukáže až s prvním závodem."
Newey pracuje pro Red Bull již od roku 2006 a je známý například tím, že nepoužívá pro návrhy vozů počítačové programy. Vše rýsuje na klasickém kreslícím prkně. Kromě vítězných Red Bullů RB6 a letošního RB7 má na kontě ještě několik vítězných vozů z 90. let, převážně stáje Williams.